Gå til innhold

Har dere kjøpt mindre godteri etter sukkeravgiften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sukkeravgiften gjort at dere har kjøpt mindre godteri? 

Jeg har definitivt kjøpt mye mindre godteri. Litt på trass, samt at det er jo fryktelig dyrt blitt. 

Anonymkode: 5e49e...fe6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hakke merka noe. Kjøper like mye som før 🤡

• Liker 3
Skrevet

Nei. Ligger på omtrent det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er ikke pga avgiften, men fordi jeg trenger å skjerpe kostholdet. Jeg tror nok denne avgiften har lite å si på hvor mye sukker folk får i seg. Men så er vel heller ikke avgiften ment til å jage folk vekk fra butikkene heller, den er ment til å dekke inn kostnadene folk med diabetes og overvekt påfører samfunnet. 

Anonymkode: 1d0d0...64b

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke forandret mitt forbruk i det hele tatt, men så har jeg alltid holdt slikt til helger. Ofte bare helger jeg har sønnen min. Syns det bare er bra jeg, et lite ekstra dytt til å velge sunnere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler kun godteri når det er tilbud. For min del kunne prisene vært høye hele tiden så slipper jeg å bli fristet. 🙄

Anonymkode: bf8a5...4ae

• Liker 1
Skrevet

Sjokolade har jo blitt kjempedyrt 😭

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mer

Anonymkode: a8bb7...d75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter fremdeles og sutter på smågodt til 30 kroner pr kilo :arwen:Mvh Ronja

Anonymkode: a9884...263

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg handlet stort sett godteri og sjokolade på tilbud uansett. Bremser litt når jeg ser smågodt for nesten 17 kroner hektoen og synes det er nesten litt trist med Freia storplater annonsert til "3 for 89,-". Men nå har jo bl.a. Rema og Bunnpris Freia-sjokolader på tilbud til 25,- som i fjor og jeg har nylig oppdaget at nabolagets matbutikk har smågodt til kr 5,90 pr. hekto hele tiden... :ohmy::laugh:

Anonymkode: ad30b...859

Gjest N-Nøff
Skrevet

Nei, var nettopp i Sverige og hamstra masse! Ikke til meg da, men jeg var med på å betale.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg handlet stort sett godteri og sjokolade på tilbud uansett. Bremser litt når jeg ser smågodt for nesten 17 kroner hektoen og synes det er nesten litt trist med Freia storplater annonsert til "3 for 89,-". Men nå har jo bl.a. Rema og Bunnpris Freia-sjokolader på tilbud til 25,- som i fjor og jeg har nylig oppdaget at nabolagets matbutikk har smågodt til kr 5,90 pr. hekto hele tiden... :ohmy::laugh:

Vil legge til at det stort sett alltid er tilbud på noe, så her går det mest i det som til enhver tid er på tilbud. For noen uker siden var det tilbud på Smash på Obs, da kjøpte jeg noen poser av det, og nå er det jo billig Kvikklunch å få. Antar at det blir mer generelle prisnedsettelser på smågodt før påske, og så blir det kanskje billig is og gele i starten av mai.. og så videre. Flaks at man er altetende! (og dumt at viljestyrken ikke er sterkere enn den er)

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, spiste ikke så mye tidligere, så unner meg forsatt litt sjokolade  i helga.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser så godt som aldri godteri selv. Barna må få noe i påskeeggene sine, men det handler vi i Sverige, så jeg kan ikke si at vi merker noe til denne sukkeravgiften.

Anonymkode: bfb61...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Avgiften skal liksom dekke inn kostnadene for folk med diabetes og overvekt påfører samfunnet. Det gjør de aaaaaldri.. De pengene går til andre ting 

Anonymkode: 2a0ff...62d

• Liker 1
Skrevet

Prøver å kjøpe mindre, men det er mest fordi jeg prøver å gå ned i vekt. Det er også mindre fristende å kjøpe når det er så dyrt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avgiften skal liksom dekke inn kostnadene for folk med diabetes og overvekt påfører samfunnet. Det gjør de aaaaaldri.. De pengene går til andre ting 

Anonymkode: 2a0ff...62d

Blir nok enda mer sukkeravgift nå. Stortinget har en garasje som må finansieres.

Anonymkode: cf4a1...acc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har blitt flinkere til å kjøpe sjokolade på tilbud. Skal hamstre noen melkesjokoladeplater nå som de er på tilbud. Før kjøpte jeg bare hva jeg hadde lyst på, men nå er jeg mye mer prisbevisst. 

Anonymkode: 01473...292

AnonymBruker
Skrevet

Svarene her viser jo at tiltaket funker: folk kjøper mindre sukker.

Anonymkode: 5f902...57f

• Liker 3
Skrevet

Ja kjøper ikke sjokolade lenger :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...