Gå til innhold

Betale hele oppsigelsestiden ved ny leieboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av den OBOS tråden, jeg skal nå flytte og har 2 mnd oppsigelsestid. Jeg har ny leilighet klar og kan flytte ut ganske raskt, samtidig som noen fort kan flytte inn fordi det er en sykt ettertraktet og flott leilighet. Det er allerede 4-5 aktuelle. Mem huseier mener jeg skal betale husleie de 2 mnd i oppsigelsestid selv om noen nye flytter inn! Det er da ikke riktig?

Anonymkode: caade...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal betale for den tiden du disponerer boligen.

Om den leies ut til andre, disponerer du den ikke og skal heller ikke betale.

Utleier prøver seg her i håp om å få dobbel husleie i en periode. Da lar du heller leiligheten stå tom ut oppsigelsestiden.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Enig. La den stå tom.

AnonymBruker
Skrevet

I oppsigelsesperioden er leiligheten rent juridisk din. Flytter noen inn, så skal du ikke betale for det. Ikke betal dersom noen flytter inn før oppsigelsestiden er over. Du kan la være med loven i hånd :-)

Anonymkode: 3bd08...895

AnonymBruker
Skrevet

I oppsigelsestiden er det du som «eier» leiligheten så lenge du betaler. Det betyr at du dermed kan komme å gå selv om utleier lar noen andre flytte inn. 

Dessuten har han ikke lov til å kreve to leier. Så om noen andre skal flytte inn og da åpenbart betale leie så skal ikke du betale mer enn frem til den dagen de flytter inn. Derfor kan du med loven i hånd bare slutte å betale den dagen noen sndre overtar leiligheten. Jeg leverer heller ikke fra meg nøkler før jeg slutter å betale av prinsipp. 

Anonymkode: 55144...32a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...