Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen som produserer HCG sent, eller vet noe om det? 

Jeg hadde en SA den 11.feb, og prøver å følge syklus og kanskje regne den dagen som første blødningsdag. Jeg hadde sist mens 27.des, og har ihvertfall ikke hatt mens etter SA, men mulig eggløsningen har funnet sted da jeg hadde en del slim for 2 uker siden. Gravitest ca 1 uke etter IKM, svak strek. Tok en digital da som viste «Gravid 1-2».

Mistenker at jeg er en av dem som produserer HCG seinere enn gjennomsnittet. Grunn til dette er sein og svak test ved siste sv.skap, symptomer som er helt like som sist, samt at jeg igår tok en clearblue early 10mlu som så ut til å være svakt positiv. Hel strek, men svak. (inverterte også fargene og det var tydelig at det var blå farge og ikke grått).  Andre tester på 25 mlu har vært negative.

Jeg går rundt og føler på det samme som sist sv.skap...har ikm idag...murringer i livmorområdet som har vart i over en uke, hard mage og lette mumørsvigninger. De ømme brystene kom ikke før en uke etter ikm sist, og de har enda ikke meldt seg, så jeg regner med de kommer neste uke, om jeg nå er gravid. Har aldri vært plaget med kvalme under mine sv.skap. Så jeg kjenner igjen følelsen i kroppen, den er helt lik som sist. Men jeg kan jo ta feil såklart. 

Er bare så PAIN å vente og vente på å teste:p 

Flere der ute som produserer sein HCG? Erfaringer? :) 

Anonymkode: 8d36b...1d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man produserer ikke HCG sent, da hadde du mistet. Men man kan ha svært effektive nyrer. Nyrene vil da ta tilbake det aller meste av hcg som er i urinen tilbake til blodet. Da vil en test slå ut senere, for det må en god del mer hcg til. Hvis du tar en blodprøve så vil den slå ut som positiv. 

Men vent noen dager til, hcg dobbler seg jo som kjent annenhver dag. 

Når man har graviditetssymptomer så har man også hcg hormoner i kroppen. (så sant det ikke er pms da) Men at en urinprøve ikke slår ut tidlig kan altså skje ved veldig effektive nyrer. 

Anonymkode: f80b2...e81

AnonymBruker
Skrevet

Det at du testet svakt i forrige graviditet betyr ikke at du produserer hcg seint. Det var et tegn på at noe var galt. Så du kan ikke konkludere med at du produserer hcg seint basert på det. Det å produsere lite hcg er stort sett alltid et dårlig tegn fordi en graviditet vanskelig kan opprettholdes om der ikke produseres tilstrekkelig hcg.

Jeg har tilsammen hatt 3 SA/MA og felles alle ganger er svake tester. I de 3 svangerskapene som har gått bra har jeg hatt sterke streker også ved tidlig testing.

At du har svakt strek nå kan være fordi du tester for tidlig siden du ikke vet med sikkerhet når du hadde EL.

Anonymkode: b3f33...1da

• Liker 1
Skrevet

Lykke til! Håper spiren sitter denne gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...