Gå til innhold

Det stusser jeg litt på... Hva gjør du når du hilser på familien til kjæresten din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ikke de er offentlige så er det ikke rart hun ikke hilser. Antar hun venter på klarsignal fra han først og her ville det vert at han presenterte henne. Hun avsto å gjøre det selv i respekt for at han ikke er klar. Det er min tanke. Evt vet hun at familien ikke er helt ferdige med eksen og føler seg litt utenfor. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det så ikke sånn ut altså. Men ble sikkert litt tatt på senga! Det gir meg dog et svært dårlig førsteinntrykk. I min bok håndhilser man og presenterer seg selv. 

Anonymkode: cb455...fb1

Kanskje hin ikke vet helt hvor de står? Det er jo en fase i begynnelsen der MSN lurer på om familien vet eller om MSN skal være diskret. 

Også spesielt om du ikke har hilst på henne før, at du kjenner henne godt nok til å kunne se at hun ikke var lei seg eller satt ut på noe vis. 

Anonymkode: 7aea6...35a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom det tydelig frem at du var søster/bror?  I blant møter kjæresten min bekjente han ikke introduserer meg for, så er ikke alltid superoppmerksom når han veksler ord med noen.

Anonymkode: fcd66...4a1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overanalysere du slike situasjoner ofte??

Som flere nevner burde din bror tatt initiativ.  Det er nok en helt uskyldig grunn til at hun ikke hilste denne gang. 

Anonymkode: 87588...d00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det er galt, da er det ingenting noen her kan si for å få deg til å forandre mening. Du har bestemt deg at hun ikke oppførte seg i henhold til din standard. 

Stakkars kjæreste som har funnet seg en med så smålig familie. 

Anonymkode: 1f281...6b8

Det er jo galt. Det finnes ikke subjektivitet når det er snakk om rett og galt.

Spørsmålet er ikke om det er galt å drite i å hilse på familien til kjæresten sin, spørsmålet er hva hadde DU gjort? 

Det er det ingen som svarer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, Duff skrev:

Hvis ikke de er offentlige så er det ikke rart hun ikke hilser. Antar hun venter på klarsignal fra han først og her ville det vert at han presenterte henne. Hun avsto å gjøre det selv i respekt for at han ikke er klar. Det er min tanke. Evt vet hun at familien ikke er helt ferdige med eksen og føler seg litt utenfor. 

Men alle skjønner jo det da... Dessuten var det ikke en kjeft som kunne sett at hun hilset på oss. Mitt søsken har til og med fortalt våre foreldre om denne kjæresten så helt tydelig at det ikke er hemmelig. I det hele tatt. De dro jo rundt sammen og henger sammen ute, offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overanalysere du slike situasjoner ofte??

Som flere nevner burde din bror tatt initiativ.  Det er nok en helt uskyldig grunn til at hun ikke hilste denne gang. 

Og hva hadde DU gjort om du møtte din kjærestes familie sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom det tydelig frem at du var søster/bror?  I blant møter kjæresten min bekjente han ikke introduserer meg for, så er ikke alltid superoppmerksom når han veksler ord med noen.

Anonymkode: fcd66...4a1

Ja, han bor hos sine foreldre så ganske åpenbart at hun skulle hjem dit liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hin ikke vet helt hvor de står? Det er jo en fase i begynnelsen der MSN lurer på om familien vet eller om MSN skal være diskret. 

Også spesielt om du ikke har hilst på henne før, at du kjenner henne godt nok til å kunne se at hun ikke var lei seg eller satt ut på noe vis. 

Anonymkode: 7aea6...35a

Hun smilte og snakket med mitt søsken så det virket ikke kjempealvorlig. Men hvem vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de er ikke offentlige kjærester. Og mine foreldre var og er knyttet til den forrige, eksen, så tipper det tenkes at dette kan bli vanskelig! Noe det vil bli. Tror hn føler at jeg er den eneste som støtter litt...

Så kan være noe med det. Men LIKEVEL mener er jeg at det er noe galt når man ikke presenterer seg. Både av mitt søsken og kjæresten. Jeg tror kjæresten er like gammel som meg, eller eldre, så er ikke ung og dum heller. 

Så dette var dråpen som skal få deg til å trekke den tentative støtten du muligens har gitt litt av? Eller?

Hvis vi skal være med på tolkekarusellen, så tenker jeg din bror(?) har fortalt at eksen og foreldrene dine er glade i hverandre, og at det bare er du som støtter littegrann at han har gått videre, og BANG, der står dere og hun aner ikke om dere har lagt henne for hat eller ei. Så hun blir perpleks og unngår dere, og nå har du bestemt deg for at det er noe galt. Og der har vi den vakre starten på en skikkelig anspent relasjon.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ann på situasjonen. Jeg har null peiling på om din brors kjæreste nettopp hadde opplevd noe trist, er ekstremt sjenert eller bare var litt utenfor ettersom hun ikke ble presentert. 

Når jeg tenker meg om synes jeg det er litt rart at DU ikke tok initiativ, ettersom det virker viktig for deg!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skriver du mitt søsken og ikke min søster eller min bror?

Anonymkode: cbcf3...018

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hactar skrev:

Så dette var dråpen som skal få deg til å trekke den tentative støtten du muligens har gitt litt av? Eller?

Hvis vi skal være med på tolkekarusellen, så tenker jeg din bror(?) har fortalt at eksen og foreldrene dine er glade i hverandre, og at det bare er du som støtter littegrann at han har gått videre, og BANG, der står dere og hun aner ikke om dere har lagt henne for hat eller ei. Så hun blir perpleks og unngår dere, og nå har du bestemt deg for at det er noe galt. Og der har vi den vakre starten på en skikkelig anspent relasjon.

Den er jo der allerede. Jeg prøvde bare å hilse, jeg. Så om noen sørger for den relasjonen så er det dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du mitt søsken og ikke min søster eller min bror?

Anonymkode: cbcf3...018

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ann på situasjonen. Jeg har null peiling på om din brors kjæreste nettopp hadde opplevd noe trist, er ekstremt sjenert eller bare var litt utenfor ettersom hun ikke ble presentert. 

Når jeg tenker meg om synes jeg det er litt rart at DU ikke tok initiativ, ettersom det virker viktig for deg!

Jeg gjorde det. Jeg ropte "hei :D ", men fikk ikke noe hei tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være sosial angst, kan være at hun ikke visste at du var i familie med kjæresten hennes. Jeg gjør også minst mulig ut av meg når kjæresten møter venner eller familie tilfeldig, og holder meg i bakgrunnen til jeg blir dratt inn og introdusert. Mener ikke noe frekt med det, tvert i mot så er min intensjon å ikke forstyrre eller blande meg og være så høflig og lite til bry som mulig.

Anonymkode: 4838c...8f8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo galt. Det finnes ikke subjektivitet når det er snakk om rett og galt.

Spørsmålet er ikke om det er galt å drite i å hilse på familien til kjæresten sin, spørsmålet er hva hadde DU gjort? 

Det er det ingen som svarer på!

Har du hatt om etikk og moral på skolen? Selvfølgelig er rett og galt subjektivt. Noe er mer, annet er mindre, men hadde du hatt evnen og kunnskapen til å reflektere litt rundt rett og galt, så hadde du klart å se dette fra flere sider enn kun din egen som du i tillegg her indirekte påstår at er den objektive sannheten.

Og for å svare deg på spørsmålet ditt: jeg kan komme på maaange grunner til at jeg ikke hadde hilst i denne situasjonen. Men alle disse grunnene er basert på ulike premiss som 1. ikke har noen ting å gjøre med familiemedlemmet jeg evt hadde møtt, og 2. premiss som du tydeligvis ikke har tenkt å prøve og forstå fordi din side er sannheten.

Anonymkode: 61f44...d63

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var frekt av din bror (eller søster) å ikke presentere dere for henne? Og dere presenterte dere ikke selv heller, på eget initiativ? Så hvorfor skulle hun, hun var jo den som IKKE kunne presentere seg naturlig, all den tid hun ikke visste hvem dere var? Det er du, din far og din bror som var frekke her, ikke hun? Klart hun kunne gjort det selv, men altså, det hadde da vært mye mer naturlig at en av dere andre tok initiativet til det?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville, særlig når forholdet er så nytt og uavklart (det ene øyeblikket sier du at de ikke er offisielt kjærester, det neste at h*n har fortalt hele familien om henne :vetikke: ) og møtet var så uplanlagt, holdt meg litt i bakgrunnen og ventet på at kjæresten skulle ta initiativ til å introdusere meg. Det jeg hvertfall ikke ville gjort var å ta kommandoen, buse fram og presentere meg selv med største selvfølge.

Anonymkode: ed0e8...809

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville stoppet opp, smilt til personen og ventet på å evt bli presentert. Hadde jeg ikke blitt presentert ville  jeg ventet til typen gikk videre og sagt hadet til vedkommende. 

Anonymkode: 779f4...09e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...