Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på date i helgen. Skal treffe han på nytt neste helg. Så i går at han hadde oppdatert bildene på profilen sin. Så han leter tydeligvis etter flere å date. Kan jeg sende en mld om at jeg ikke har lyst til å fortsette å treffe han om han treffer flere? Eller er det for tidlig? Vil ikke skremme han bort, samtidig som jeg hater følelsen av å være en av mange. 

Anonymkode: 03056...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste menn har høy avvisningsrate, både jenter som ombestemmer seg i siste liten, eller ikke ønsker å gå videre etter en eller to dates. Siden det også tar litt tid å skaffe seg date for menn så vil nok de fleste forsøke å ha en viss pipeline for å bedre egne odds for å finne noen. Dette er nok litt forskjellig fra kvinner som i stor grad kan velge "værsågod neste" fra køen når en date ikke funker. Du står selvfølgelig helt fritt til å gjøre hva du vil, men at han fortsatt har en viss dialog med kvinner etter første date (uten at han nødvendigvis treffer noen av de) er nok en situasjon som ikke er veldig unik. Men hvis dette allerede nå bugger deg veldig så bør du nok ta det opp; det KAN hende mistanken din er korrekt også, at han egentlig spiller deg som en fallback (at han søker noe "bedre"). Men du kan også tenke som så at du nå er i den situasjonen mange menn er i hele tiden; at det nå gjelder å vise hvor fin du er som menneske etc og forsøke å få han på kroken. Som vanlig er det få / ingen fasitsvar.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint svar :-) han har sendt meg masse mld etter daten, masse komplimenter og kommentarer om hvor fint han syntes vi hadde hatt det. Får vel bare ha litt is i magen. Datet en skikkelig player før jeg traff han her, så er vel litt brent av det tror jeg.

Skrevet

Enig med Kreator. 

Selv er jeg en som ikke dater flere av gangen med unntak av første date. Det betyr at jeg kan gå på mange første dates, men så fort jeg er såpass interessert at det blir date nummer 2,3,4 osv. Så sletter jeg appen, informerer eventuelt andre avtaler og slutter å oppsøke andre. Dette er fordi hvis man faktisk vil få en connection med annen person så føler jeg det må være riktig fra starten av og helt uten plan B, C eller D.

Dette er også noe jeg informerer om a la «hva du gjør er din business, men jeg personlig har verdier som tilsier at jeg kun dater èn person av gangen, uavhengig av hvor langt man er i datingsforløpet. Jeg sier ikke dette med en skjult agenda a la ‘nå må du slette tinder, mann!’, men fordi jeg gjerne vil være ærlig om min fremgangsmetode. Hvis man fra starten lurer på hvor mange man deler dama med så er ikke det en god start.»

Hvis han eventuelt velger å ha plan B, C og/eller D så informerer de fleste om det. Så kan jeg ta en stilling til om jeg vil fortsette med fyren eller ikke. Dog har jeg kun hatt positive erfaringer med dette, om noe så blir menn positivt overrasket. Det er jo ingen lovnad om årelang monogami, men heller at jeg er såpass seriøs at jeg ikke samler på dicks i fritiden min mens jeg er genuint interessert i en fyr.

at han sender deg komplimenter og tar gjevnlig kontakt er veldig godt tegn, da. ☺️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Valmuefrø skrev:

Enig med Kreator. 

Selv er jeg en som ikke dater flere av gangen med unntak av første date. Det betyr at jeg kan gå på mange første dates, men så fort jeg er såpass interessert at det blir date nummer 2,3,4 osv. Så sletter jeg appen, informerer eventuelt andre avtaler og slutter å oppsøke andre. Dette er fordi hvis man faktisk vil få en connection med annen person så føler jeg det må være riktig fra starten av og helt uten plan B, C eller D.

Dette er også noe jeg informerer om a la «hva du gjør er din business, men jeg personlig har verdier som tilsier at jeg kun dater èn person av gangen, uavhengig av hvor langt man er i datingsforløpet. Jeg sier ikke dette med en skjult agenda a la ‘nå må du slette tinder, mann!’, men fordi jeg gjerne vil være ærlig om min fremgangsmetode. Hvis man fra starten lurer på hvor mange man deler dama med så er ikke det en god start.»

Hvis han eventuelt velger å ha plan B, C og/eller D så informerer de fleste om det. Så kan jeg ta en stilling til om jeg vil fortsette med fyren eller ikke. Dog har jeg kun hatt positive erfaringer med dette, om noe så blir menn positivt overrasket. Det er jo ingen lovnad om årelang monogami, men heller at jeg er såpass seriøs at jeg ikke samler på dicks i fritiden min mens jeg er genuint interessert i en fyr.

at han sender deg komplimenter og tar gjevnlig kontakt er veldig godt tegn, da. ☺️

Så enig! Gjør akkurat det samme som deg. Er jeg først interessert i en person, så vil jeg konsentrere meg om vedkommende, og prøve å bli kjent med den personen. :) Uten noen forstyrrelser. 

Anonymkode: c7417...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt det ille opp etter kun 1 date, ettersom de aller fleste førstedates ikke blir noe mer. Erfarne datere vet dette, og begrenser seg ikke til å førstedate' kun 1 av gangen. 
Tenk på det som en arbeidsgiver om jobbintervju: At en kandidat gjør det greit på 1.intervju betyr ikke at du bør slutte å lete etter flere kandidater, for de aller fleste faller likevel fra før ansettelse.

Anonymkode: 8dc04...448

Gjest Minesveiper
Skrevet

Det er litt slik som Creater skriver. Man vet at damene man skriver/snakker med har flere menn som skriver til dem, og selv om samtalene man har med ulike damer går bra kan man bli droppet når som helst. Som Valmuefrø skriver så slutter hun å oppsøke andre når interessen for en av mennene blir høy. Er man en av de andre mennene er man ikke interessant lengre, og det vanlige er egentlig bare at damen slutter å svare. Derfor er det lite smart som mann å henge seg opp i en dame før man har vært på noen dates. Det er bare slik dating-gamet er på nett og på datingapper. Skulle helst sett at dette var noe man ikke trengte å bekymre seg over, men så lenge kvinner som er på "samme nivå utseendemessig" (Vet at dette er teit å skrive, men det er slik det er) har flere beilere enn det man selv har så vil man oftere enn damene man snakker med komme tapende ut. Den beste måten å sørge for like odds er å få like mange beilere som damene man snakker med har, men som mann krever dette mye mer arbeid. Likevell fungerer dette veldig bra fordi damene som er lite interessert siler seg selv ut, og de damene man sitter igjen og snakker med er genuint interesserte. Skal man holde seg til en dame av gangen hele tiden risikerer man å snakke med en dame som også snakker med 4-5 andre menn, og man kan være en av mennene hun er minst interesse for. Det er bare lite smart å gjøre det slik, og man risikerer og kaster vekk mye tid og følelser på engasjere seg i en dame som bare har deg der sånn i tilfelle.  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange bra svar! Får snakke med han om det til helgen. Bedre å ta det face to face. 

Skrevet (endret)

Jeg har også datet en player for ikke så lenge siden, og han også endra profilen sin relativt kort tid etter daten. Det ante meg da at han var ute etter noe mindre seriøst, men jeg tenkte jeg skulle gi det en sjanse. Det viktigeste her at du må vurdere handlingene hans. Jeg skjønte fort at det var uoverstemmelse mellom ord og handling, og dermed skjønte jeg hvor useriøs han var. Det skal også sies at han var mindre på rett etter vi hadde møttes, men ble det alltid rett før vi skulle møtest og ellers var lite opptatt av å bli kjent med meg som person. Det er disse tingene du vurdere, men jeg skjønner det godt. Jeg tenker det sender et litt merkelig signal til den man dater når man endrer Tinderprofilen rett etter en date, for man er jo sikkert klar over at daten vil se dette? Samtidig er det ikke sikkert han tenkte så mye over at du ville se dette? Jeg vet ikke, men som sagt, ha litt is i magen og vurder heller handlingene hans. 

Jeg skjønner at det er fristende å ta opp problematikken ang. date allerede nå, men det er jo faktisk litt tidlig og du risikerer å skremme han vekk. Men jeg synest ikke du trenger å vente alt for mange dater heller før du tar opp dette.

Endret av missmcbeal
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, missmcbeal skrev:

Jeg har også datet en player for ikke så lenge siden, og han også endra profilen sin relativt kort tid etter daten. Det ante meg da at han var ute etter noe mindre seriøst, men jeg tenkte jeg skulle gi det en sjanse. Det viktigeste her at du må vurdere handlingene hans. Jeg skjønte fort at det var uoverstemmelse mellom ord og handling, og dermed skjønte jeg hvor useriøs han var. Det skal også sies at han var mindre på rett etter vi hadde møttes, men ble det alltid rett før vi skulle møtest og ellers var lite opptatt av å bli kjent med meg som person. Det er disse tingene du vurdere, men jeg skjønner det godt. Jeg tenker det sender et litt merkelig signal til den man dater når man endrer Tinderprofilen rett etter en date, for man er jo sikkert klar over at daten vil se dette? Samtidig er det ikke sikkert han tenkte så mye over at du ville se dette? Jeg vet ikke, men som sagt, ha litt is i magen og vurder heller handlingene hans. 

Jeg skjønner at det er fristende å ta opp problematikken ang. date allerede nå, men det er jo faktisk litt tidlig og du risikerer å skremme han vekk. Men jeg synest ikke du trenger å vente alt for mange dater heller før du tar opp dette.

Takk for svar! Forrige jeg datet var sånn som din erfaring. Han var helt musestille bortsett fra når vi avtalte å treffes.. 

han her har tatt kontakt flere ganger om dagen etter at vi traff hverandre, men kjenner jo at der gnanger at han bytter bilder og oppdaterer profilen sin. Blæææh. Hvorfor må dating være så komplisert? 😂

Skrevet

Ingen problem å date flere om gangen.

AnonymBruker
Skrevet
On 12.3.2018 at 8:04 AM, AnonymBruker said:

Var på date i helgen. Skal treffe han på nytt neste helg. Så i går at han hadde oppdatert bildene på profilen sin. Så han leter tydeligvis etter flere å date. Kan jeg sende en mld om at jeg ikke har lyst til å fortsette å treffe han om han treffer flere? Eller er det for tidlig? Vil ikke skremme han bort, samtidig som jeg hater følelsen av å være en av mange. 

Dere er ikke eksklusive, ergo er dere ikke eksklusive.

Anonymkode: 13286...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...