AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Jeg er utdannet lærer med to fag. Det ene er et lite fag, det andre et større. Ikke så lett å få jobb, da det kun er det store faget mitt som er noe interessant for arb.givere. Har bestemt meg for å utdanne meg videre, og har vurdert to retninger: 1. Ta et til skolefag, i et av de største fagene. Ulempen er at jeg ikke er GLU-utdannet, det virker som disse er foretrukket?? Selv om jeg har undervisningskompetanse; PPU. Før man måtte ta master. 2. Master i spesialpedagogikk med "fordypning" i lese- og skrivevansker. Jeg ønsker ikke å jobbe med adferd og psykologi primært. Men kunne se for meg å veilede lærere i eller jobbe med barn/ungdom/(voksne?) med disse vanskene. Downs, autisme o.l hadde og vært interessant. Det viktigste for meg her er egentlig hva som gir best mulighet for jobb. Begge retninger frister like mye. Dessuten vet jeg ikke helt hva slags jobber man kan få med lærerutdanning + master i spes ped. Er det mange skoler som ansetter slike, og er det lett å få jobb? Er det lett å få jobb i ppt? Evt andre steder man kan jobbe? Takk på forhånd for svar. Anonymkode: 45f7b...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå