AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Tenker du at alle som har sonet en dom er dårlige mennesker? Eller tenker du at det kommer an på hva personen er blitt dømt for, og alvorlighetsgraden av forbrytelsen? Anonymkode: 17260...16a
Meadow Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Selvfølgelig kommer det an på forbrytelsen, hvor alvorlig jeg synes det er. Umennesker er ikke en betegnelse jeg bruker uansett. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 Nei. Men jeg må tilstå at jeg mister respekten for folk som det viser seg har sittet i fengsel. Anonymkode: 8080c...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 På ingen måte! Jeg tror alle mennesker handler slik de tror er riktig, om de gjør en ugjerning så har de dessverre ikke hatt foreldre eller venner som har veiledet dem på en god måte. - Fengsel er til for å korrigere slik oppførsel, og jeg håper alle har hjerte og forståelse nok til å gi andre en ny sjanse. Fengsel eller ei. Anonymkode: 6244f...89b 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Ja. Synes ikke synd på dem. De får det de fortjener Anonymkode: 1b2fa...a67
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Hva de er dømt for har alt å si. Anonymkode: 34f84...0ed
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du at alle som har sonet en dom er dårlige mennesker? Eller tenker du at det kommer an på hva personen er blitt dømt for, og alvorlighetsgraden av forbrytelsen? Anonymkode: 17260...16a Hvorfor skulle jeg tenke noe sånt? At jeg "føler" på meg at de er dårlige? Eller hva mener du? Kan du konkretisere? Anonymkode: ef6e6...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle jeg tenke noe sånt? At jeg "føler" på meg at de er dårlige? Eller hva mener du? Kan du konkretisere? Anonymkode: ef6e6...7ac Hva lurer du på egentlig? Det var et generelt spørsmål. Jeg kan ikke svare for deg. Anonymkode: 17260...16a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva lurer du på egentlig? Det var et generelt spørsmål. Jeg kan ikke svare for deg. Anonymkode: 17260...16a Jeg mener: Det er ikke sånne ting jeg noensinne tenker. Hvis du sier til meg at noen har sonet en dom, og så sier hva vedkommende har sonet for, kan det jo hende at det setter i gang noen tankeprosesser, men aldri om personen er bra eller dårlig. Jeg sier ikke at jeg er en fordomsfri engel, men at det er andre og mer direkte/konkrete ting jeg kan finne på å dømme enn "menneskekvaliteten". Anonymkode: ef6e6...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Tenker du at alle som har sonet en dom er dårlige mennesker? Eller tenker du at det kommer an på hva personen er blitt dømt for, og alvorlighetsgraden av forbrytelsen? Anonymkode: 17260...16a Selvfølgelig ikke! Anonymkode: 506b5...ec3
FactsOverFeelings Skrevet 12. mars 2018 #14 Skrevet 12. mars 2018 Kommer helt an på hvilken person de er når de har sonet sin dom. Har de tatt lærdom av sine feil, og gjort det de kan for å forbedre seg, så får jeg mer respekt for dem. Har de ikke lært en dritt og skylder på alle andre enn seg selv, og lever samme bedritne livet på bekostning av sine ofre og skattebetalerne, så har jeg ingenting til overs for dem, de kan like gjerne dø for min del. 1
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mars 2018 #15 Skrevet 12. mars 2018 Det kommer jo ann på forbrytelsen. Pedoer og sexforbrytere er uten tvil dårlige mennesker feks..
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 12. mars 2018 #17 Skrevet 12. mars 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #19 Skrevet 12. mars 2018 Jeg har sittet i fengsel selv, så nei. Jeg lærte en viktig lekse, og oppholdet hjalp meg endre livet mitt. Det gjorde meg dessuten mer reflektert, og minnet meg på viktigheten av å handle på en måte som er til det beste for samfunnet, ikke bare for meg selv. Men, det er klart, et fengselsopphold har ikke samme effekt på alle. Jeg tror likevel den etterfølgende oppførselen bør tillegges større vekt enn selve fengselsoppholdet. Fortsetter personen med lovbrudd, så tenker jeg at han/hun er egoistisk og sneversynt, dersom det ikke fpreligger sterke grunner. Likevel, "sterke grunner" i Norge? Det er jo ikke slik at man må stjele mat for å holde barna i live, akkurat. Anonymkode: 59c39...bb8 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #20 Skrevet 12. mars 2018 22 minutter siden, lovedrug skrev: Nei. De som har sittet for overgrep ja. Jeg har vært utsatt for overgrep, og etter hvert fått sympati for overgriperen. Han var med på å forårsake omfattende og langvarige problemer i livet mitt, men jeg vil ham bare vel. Han har sannsynligvis forårsaket like omfattende og langvarige problemer i sitt eget liv. Det er trist at det som gjorde ham til den han ble skulle ødelegge så mye for oss begge. Anonymkode: ef6e6...7ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå