AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Jeg har lyst til å begynne å se The Crown (Netflix) som handler om nåværende dronningen av England, men en venninne snakket om at det også var laget en serie om Victoria og den unge Victoria. I tillegg til den nye filmen nå med Judi Dench. Sikkert enda flere, om britiske kongeligheter. Er det noen som har sett disse ulike seriene, og kan anbefale en rekkefølge? Jeg vet selvfølgelig rent historisk hvilke som regjerte når i rekkefølge, men serier har ulike vinklinger, noen er bedre enn andre osv. Har du sett noen av disse seriene og kan gi meg en anbefaling på hvor jeg bør begynne eller hvilke som er best? Anonymkode: a256a...15c
stan Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Tror ikke det er så veldig farlig med rekkefølgen. Jeg så dem i denne rekkefølgen Victoria, Young Victoria og Crown. Men det var kun basert på hvordan de ble tilgjengelig. Verd å se alle sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Det spiller ingen rolle, synes jeg ihvertfall. Det finnes en dokumentar om den engelske kongefamilien de siste 100 årene, altså når de ble til Windsors. Den var veldig bra. De vinklet det på en annen måte, så jeg synes jeg fikk mye utbytte fra den. Den ligger på Netlfix og heter "Windsors". Anonymkode: 59e0a...1f3 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Så bra, tusen takk for svar og tips! Anonymkode: a256a...15c
Viking-girl Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 (endret) Noen som vet hvor «Victoria» kan sees nå? Serien som gikk på NRK med Jenna Coleman i hovedrollen. Anbefaler varmt å se filmen Victoria og Abdul, kan leies på iTunes movie foreløbig. Endret 14. mars 2018 av Viking-girl
Gjest Overrasket Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Jenna Coleman er både søt og flink, men hun klarer ikke bære en traurig og saktegående serie. The Crown er vedlig severdig, og jeg hadde nok startet med den. Bra skuespillere og mase interessant handling som vises i et godt temp.
Viking-girl Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Syns Jenna bærer rollen godt, og det går ikke traurig akkurat. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 Begynn med Tudors og jobb deg nesten helt fram til i dag med The Crown. Anonymkode: c998e...018 3
skravlus Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 4 minutter siden, Viking-girl skrev: Syns Jenna bærer rollen godt, og det går ikke traurig akkurat. Veldig enig med deg. Elsker den serien! Husker jeg gruet meg til siste episode, og ble så glad da det kom en julespesial-episode. The crown er også veldig bra, men jeg ble ikke så revet med av sesong 2 som jeg ble av første sesongen. Av de tre seriene du nevner TS, ville jeg nok startet med å se Victoria, siden den historisk sett er lenger tilbake i tid. Men ellers spiller det ikke så stor rolle. 1
Viking-girl Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynn med Tudors og jobb deg nesten helt fram til i dag med The Crown. Anonymkode: c998e...018 Hvor finner man Tudors? Har «paytv» på alle kanaler, men det går jo litt i surr hva som går hvor. Som da jeg oppdaget at Viaplay hadde hele sesong 3 av Outlander, mens Netflix kun fortsatt bare har ses 1 og 2. Nr 4 er under produksjon.
Viking-girl Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, skravlus skrev: Veldig enig med deg. Elsker den serien! Husker jeg gruet meg til siste episode, og ble så glad da det kom en julespesial-episode. The crown er også veldig bra, men jeg ble ikke så revet med av sesong 2 som jeg ble av første sesongen. Av de tre seriene du nevner TS, ville jeg nok startet med å se Victoria, siden den historisk sett er lenger tilbake i tid. Men ellers spiller det ikke så stor rolle. Takk. Elsker de seriene og filmene fra den tiden. Du bør hvertfall se Victoria og Abdul! Sann historie, og helt utrolig <3
skravlus Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, Viking-girl skrev: Hvor finner man Tudors? Har «paytv» på alle kanaler, men det går jo litt i surr hva som går hvor. Som da jeg oppdaget at Viaplay hadde hele sesong 3 av Outlander, mens Netflix kun fortsatt bare har ses 1 og 2. Nr 4 er under produksjon. Jeg lånte The Tudors på biblioteket ganske nylig (ganske mange dvd’er). Fant den ikke noe annet sted. Men nå har jeg Netflix, sumo og HBO. Kan jo være den finnes et annet sted jeg ikke har tilgang til. 1
skravlus Skrevet 14. mars 2018 #13 Skrevet 14. mars 2018 4 minutter siden, Viking-girl skrev: Takk. Elsker de seriene og filmene fra den tiden. Du bør hvertfall se Victoria og Abdul! Sann historie, og helt utrolig <3 Takk for tipset! Det skal jeg gjøre. Har sett traileren (kom jeg på nå), og den virket veldig lovende 1
MissPierce Skrevet 14. mars 2018 #14 Skrevet 14. mars 2018 6 minutter siden, Viking-girl skrev: Hvor finner man Tudors? Har «paytv» på alle kanaler, men det går jo litt i surr hva som går hvor. Som da jeg oppdaget at Viaplay hadde hele sesong 3 av Outlander, mens Netflix kun fortsatt bare har ses 1 og 2. Nr 4 er under produksjon. Alle sesongene 1-4 av Tudors ligger på Viaplay 😊
Viking-girl Skrevet 14. mars 2018 #15 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, MissPierce skrev: Alle sesongene 1-4 av Tudors ligger på Viaplay 😊 Tusen takk! 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #16 Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, Viking-girl skrev: Tusen takk! Tudors er et must!! Elsker den serien! Har sett den 5 ganger :D Anonymkode: 5d7ae...47a 2
Viking-girl Skrevet 14. mars 2018 #17 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tudors er et must!! Elsker den serien! Har sett den 5 ganger :D Anonymkode: 5d7ae...47a I’m on it 😜👑👌🏼 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #18 Skrevet 14. mars 2018 Herlighet, godt å se vi er flere, de jeg kjenner synes alle serier om kongelige blir ren science fiction. (Det kan man bekymre seg litt over, for det er faktisk historie men det er en annen sak he he). så hvis vi oppsummerer - Tudors - Victoria - Young Victoria - The Crown og se filmen Victoria og Abdul et sted i mellom? (Elsker forresten filmen Mrs. Brown med Judi Dench!) Anonymkode: a256a...15c 2
Viking-girl Skrevet 26. mars 2018 #20 Skrevet 26. mars 2018 (endret) På 14.3.2018 den 17.38, skravlus skrev: Jeg lånte The Tudors på biblioteket ganske nylig (ganske mange dvd’er). Fant den ikke noe annet sted. Men nå har jeg Netflix, sumo og HBO. Kan jo være den finnes et annet sted jeg ikke har tilgang til. Da har jeg binga The Tudors og måtte rett på Netflix og se Henry den 8. slott, Hampton Court. Ble helt hekta på Tudortiden og forsvant inn i «bobla» som jeg gjorde med Outlander. Har lyst å se Jonathan spille Elvis, men finner ikke andre serier enn The Vikings som han er med i. Noen tips? Tar i mot flere gode tips ang tidsepoker osv. Endret 26. mars 2018 av Viking-girl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå