Gå til innhold

Primer / foundation / pudder tips for naturlig look, jevne porer og sunn glød!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ren hud, men store porer jeg ønsker å fylle, usikker på om det er primer eller foundation/pudder som fungerer til det?
Huden min blir fort blank, spesielt på nesa etter bare få timer, så jeg leter etter en foundation som motvirker dette, men som heller ikke er så matt at huden ser livløs ut. Ønsker en sunn glød og naturlig look. Mild eller middels dekkevne, eller full så lenge det ser naturlig ut.

Har skjønt at noe som heter settingpudder også er populært, så tar også i mot tips til dette om dere mener det er det som gjør susen for mitt ønskede resultat :) Men har sensitiv hud så produktet må være parfymefritt og inneholde milde kjemikalier. Nå bruker jeg kun naturingredienser, men får ikke ønsket look av dette så åpent for alt.

Tusen takk for alle svar! Tar i mot alle tips med stor takk! :)

Anonymkode: 6ac93...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det en fordel og behandle porer og fet hud.  Mitt beste tips er syrer som både minsker porer og regulerer sebum. Bruker denne fra Skinplan, litt dyr men drøy.   Bruker den ca hver 14 dag utenom sommersesong.  Rens hver kveld og lett scrub ca 2 g i uken er også en fordel for å rengjøre, få glød og gjøre huden glattere. 

https://eleven.no/skinplan-fruit-acid-peeling-aha-20

For det andre syns jeg ikke primer gjør stort forskjell annet enn å lage mer tekstur i huden, og det vil man jo ikke ha. Syns heller ikke de stopper sebum. Man vil være glatt. Liker godt Loreals True Match, finnes i mange farger, er lite til middels dekkende og ser veldig naturlig ut.  Legger den med en fuktig beautyblender. Setting pudder har i mine øyne ikke så mye å si på merke, bruker et fra Fit Me. Maybelline. Hvis du vil at sminken skal sitte lenge går du over med settingspray til slutt.  All Nighter fra Urban Decay er super.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...