AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Har en mann som snorker hver eneste natt, HØYT. Noen netter så høyt at det forstyrrer søvnen til både meg og datteren vår som sover i et annet rom. Aner ikke om det i det hele tatt er noe som kan hjelpe for det, men spør likevel. Noe vi kan prøve ut? Han tilbyr seg å sove i stua på sofaen, men synes jo det blir for ille når snorkingen ikke er noe han kan noe for. Anonymkode: 9bac2...3b2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Han kan sove med sånn snorke klype. Hadde det vært min mann hadde jeg krevd at han gjennomgikk snorke operasjon. Det går virkelig utover nattesøvnen og livskvaliteten med en partner som snorker så høyt. Anonymkode: a9a7c...69d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en mann som snorker hver eneste natt, HØYT. Noen netter så høyt at det forstyrrer søvnen til både meg og datteren vår som sover i et annet rom. Aner ikke om det i det hele tatt er noe som kan hjelpe for det, men spør likevel. Noe vi kan prøve ut? Han tilbyr seg å sove i stua på sofaen, men synes jo det blir for ille når snorkingen ikke er noe han kan noe for. Anonymkode: 9bac2...3b2 Han bør sjekke seg hos fastlegen, fastlegen vil henvise videre om nødvendig og også gi info om hjelpemiddel som kan prøves. Operasjon hjelper slett ikke alle, og tror de har blitt mye mer restriktive med å henvise til det nå. Anonymkode: 8a123...750 1
Frostrose Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 Dersom det kommer fra nesen finnes der snorkeplaster. Om det er i "halsen" finnes det en nesespray. Mannen min snorker også. Nesesprayen er utrolig god! Men han sier at den er vondt å bruke, så han unngår det mest mulig
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Sov godt anti snork. Snorkespray kjøpt på apotek. Den fungerte veldig bra. Noe annet som kan hjelpe, er å få han til å ligge på rygg. Snorking er helt jævlig. Føler med deg. Anonymkode: 15312...dd9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 Be han om å slanke seg. Det er fordi han er tjukk at han snorker. Har dere sex? Hvis ikke ville jeg vurdert å finne en ny sykkel. Hvis du faktisk trenger en da. Anonymkode: 4654f...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 Er han overvektig? Jeg begynte å snorke da jeg la på meg. Slanket meg 5 kg og snorkingen forsvant. Anonymkode: 0dfed...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Det er normalt om man har stramt tungebånd. Ville meldt meg inn i norsk støttegruppe for stramt leppe og tungebånd. Maaaaange har dette uten å vite det. Anonymkode: 02ca4...8e0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 minn mann snorker som en bjørn hver natt. det eneste som hjelper er om han sover på siden. prolmet er bare at han ruller over i løpet av natta. vurderer å lage han ei t skjorte som jeg syr tennisballer på, slik at han ikke kan rulle over på ryggen (er da han snorker som værst) uten å våkne selv av det. har ikke prøvd snorkespray, men det skal vi jaggu meg sjekke ut. Anonymkode: 3cfec...119
Frostrose Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Be han om å slanke seg. Det er fordi han er tjukk at han snorker. Har dere sex? Hvis ikke ville jeg vurdert å finne en ny sykkel. Hvis du faktisk trenger en da. Anonymkode: 4654f...3e1 Min mann er overhode ikke overvektig. Det er ikke slik at snorking=overvektig. Ufint innlegg. Ikke rart at du vil være anonym. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 Min mann snorker også. Det hjelper når han ligger på siden, men han snur seg alltid over på ryggen etter ei lita stund, og da er vi på'n igjen... Min mann er av den typen som sovner bare han legger hodet ned på puta, mens jeg trenger 20-30 minutt før søvnen kommer. Vi kan altså ikke legge oss samtidig, for da får jeg ikke sove. Jeg må ha rukket å sovne før han legger seg. Derfor legger jeg meg en time før ham hver kveld. Anonymkode: dbc2d...d1e
Emmelise Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann snorker også. Det hjelper når han ligger på siden, men han snur seg alltid over på ryggen etter ei lita stund, og da er vi på'n igjen... Min mann er av den typen som sovner bare han legger hodet ned på puta, mens jeg trenger 20-30 minutt før søvnen kommer. Vi kan altså ikke legge oss samtidig, for da får jeg ikke sove. Jeg må ha rukket å sovne før han legger seg. Derfor legger jeg meg en time før ham hver kveld. Anonymkode: dbc2d...d1e Mannen min er også sånn. Fantastisk sovehjerte, jeg er nesten misunnelig hvor lett han har for å sovne. Min også skal helst ligge på siden eller så blir det full snorking, og ja han legger seg på ryggen i løpet av natten. Om jeg til stadighet ikke har sovnet ved det tidspunktet så dytter jeg bare til ham så han legger seg på sida igjen. Men mannen min har også søvnapne. Som betyr han slutter å puste i perioder når han sover. Han bruker en pustemaskin for å forhindre at det skjer, samt har tatt mandelene. Mandeloperasjonen hjalp en del, men han må stadig bruke pustemaskinen (men på lavere styrke). Anbefaler at man oppsøker lege og sjekker at alt annet er iorden og tar det derfra.
Gjest GiftMann38 Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Har en mann som snorker hver eneste natt, HØYT. Noen netter så høyt at det forstyrrer søvnen til både meg og datteren vår som sover i et annet rom. Aner ikke om det i det hele tatt er noe som kan hjelpe for det, men spør likevel. Noe vi kan prøve ut? Han tilbyr seg å sove i stua på sofaen, men synes jo det blir for ille når snorkingen ikke er noe han kan noe for. Anonymkode: 9bac2...3b2 Han bør til fastlegen. Han kan ha søvnapné, noe som på sikt er veldig farlig. Både cpap og skinne er gode løsninger.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #14 Skrevet 12. mars 2018 Takk for tips, han får forsøke plaster/spray/klype i første omgang da:) Og hvis ikke det hjelper får jeg forslå for han at han drar til legen, han burde uansett ha vært hos legen for en annen ting, så da kunne han tatt det i samme slengen. Han er overhodet ikke overvektig, så det er heller ikke grunnen. Har ikke lagt noe merke til om han snorker mer eller mindre når han ligger på rygg/siden. Synes han snorker som en bjørn uansett, haha. Han sovner fort, så får prøve å legge meg litt før han innimellom i alle fall. Nå skal vi heldigvis flytte, så rommet til datteren vår blir ikke rett ved siden av vårt. Forhåpentligvis vil ikke snorkingen hans forstyrre henne noe da. Anonymkode: 9bac2...3b2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #15 Skrevet 12. mars 2018 Min snorker som et sagbruk, uansett hvordan han ligger, men han er litt overvektig og har fått beskjed av legen om å gå ned i vekt i første omgang. Hvis ikke det hjelper så håper jeg det finnes andre tiltak. For min del blir det hvert vårt rom noen ganger, men først og fremst er det viktigste for meg å legge meg før han og sovne først. Litt stress til tider! Han sovner (og snorker) nesten før han har lagt seg i senga Anonymkode: 81891...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå