Gå til innhold

dask


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Faren til sønnen min truer ham med dask over fingrene hvis han ikke hører etter. Sønnen er tre år og hører selvfølgelig ikke alltid etter. Han har aldri gitt ham denne dasken, men mener tydeligvis at det er greit å true med det. Jeg er helt i mot det, men får ikke faren til å forstå hvorfor. Dasken går ut på å slå lett med pekefingeren over hånden til gutten har han forklart. Det er m a o ikke veldig voldsomt, men jeg synes det er så unødvendig. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært gjennom slike diskusjoner før, men uansett.. det å true med det, for så å ikke gjøre det er i alle fall helt teit. Enten så må han slutte å true eller så må han bare gjøre det når guttungen ikke hører. Tomme trusler kommer man ingen vei med.

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, kunne aldri falt meg inn å gjøre sånt med sønnen min selv. Men noen ganger går vel tålmodigheten over styr?.... DEt er jo ingenting mer frustererende enn en treåring som ikke vil høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe enhver forelder burdte vite er at tomme trusler kommer man ingen vei med. Sønnen kommer ikke til å høre før han har fått opplevd det. Han har funnet ut at "ja, de sier det, men de gjør det ikke, derfor kan jeg fortsette".

Be mannen din lese "Fra en forbryters dagbok" (husker ikke forfatteren...det gjør jeg aldri...). Den handler om en treår gammel gutt som alltid finner på noe sprell, og en far som truer og truer og truer med ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg synes du skal snakke med mannen di og si at du er uenig med han når det gjelder "dasking". Du burde si til han at det du ikke vil at han skal daske deres sønn og inngå en avtale på dette. Jeg er helt imot slik avstraffelse mot barn uansett om det er "bare" et lite dask. En treåring er i en fase av sin utvikling at han glemmer fort og det er ikke hans skyld at ikke korttidsminnet hans er fullt og helt utviklet. Skal han daskes for dette??? Nei, se heller på barnet ditt og vær bestemt å si:Ikke gjør det og det. Barneoppdragelse går nemlig ut på å være tålmodig,og atter tålmodig, :D og så må man gjenta og gjenta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysisk avstraffelse er forbudt ved lov i norge...

Det fører bare til avstand mellom barn og forelder, og at barnet ikke lærer HVORFOR noe er galt... Deter lærer at det er dumt...

Snakk med mannen din du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...