AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Hei. De siste månedene har jeg hatt plager med kløe som kommer på armer, skuldre, mage og rygg i løpet av dagen, men spesielt på kvelden. Over hele ryggen klør det så ille at (dette er teit) jeg faktisk må bruke en smørkniv for å komme ordentlig til og da kan jeg klø i flere minutter, som sikkert bare gjør det enda verre men er det eneste som hjelper. Jeg merker også at det formes svære myggbittliknende hevelser på ryggen, og nå når jeg nettopp så i speilet er det en som er på størrelse med en snusboks(!). Jeg får også hevelser på skuldrene og armene, men de er små. Noen som har opplevd liknende eller har tips? Anonymkode: 552d2...b4d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Elveblest. https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/elveblest/ Anonymkode: 77ef2...56c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elveblest. https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/elveblest/ Anonymkode: 77ef2...56c Takk for svar men jeg tror ikke det, for hevelsene kommer og forsvinner kjempefort (innen en halvtime) og de er ikke så røde som de på bildene av elveblest.. når jeg beveger huden blir også hevelsene hvite. Anonymkode: 552d2...b4d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar men jeg tror ikke det, for hevelsene kommer og forsvinner kjempefort (innen en halvtime) og de er ikke så røde som de på bildene av elveblest.. når jeg beveger huden blir også hevelsene hvite. Anonymkode: 552d2...b4d Hos mamma kan elveblest komme å gå på veldig kort tid. Spesielt hvis hun har vært utsatt for kulde. Gå til legen du Anonymkode: 77ef2...56c
Gjest N-Nøff Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Allergi/elveblest tenker jeg og. Det kan gå bort veldig fort det altså
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 På 11.3.2018 den 23.32, AnonymBruker skrev: Takk for svar men jeg tror ikke det, for hevelsene kommer og forsvinner kjempefort (innen en halvtime) og de er ikke så røde som de på bildene av elveblest.. når jeg beveger huden blir også hevelsene hvite. Anonymkode: 552d2...b4d Det høres ut som elveblest. Uansett så er det enkelt, greit og udramatisk å sjekke: ta antihistaminer. Hjelper det - elveblest. Da må du finne ut hva du reagerer på og holde deg unna det. Hjelper det ikke så kjøper du kortisonsalve og smører på. Hjelper ikke det så kan du gå til lege (de gir deg bare sterkere antihistaminer eller kortison). Anonymkode: f24c2...db7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå