Gå til innhold

Kløe på rygg/skuldre/armer, hevelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

De siste månedene har jeg hatt plager med kløe som kommer på armer, skuldre, mage og rygg i løpet av dagen, men spesielt på kvelden.

Over hele ryggen klør det så ille at (dette er teit) jeg faktisk må bruke en smørkniv for å komme ordentlig til og da kan jeg klø i flere minutter, som sikkert bare gjør det enda verre men er det eneste som hjelper.

Jeg merker også at det formes svære myggbittliknende hevelser på ryggen, og nå når jeg nettopp så i speilet er det en som er på størrelse med en snusboks(!). Jeg får også hevelser på skuldrene og armene, men de er små.

Noen som har opplevd liknende eller har tips?

Anonymkode: 552d2...b4d

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elveblest. 

https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/elveblest/

Anonymkode: 77ef2...56c

Takk for svar :) men jeg tror ikke det, for hevelsene kommer og forsvinner kjempefort (innen en halvtime) og de er ikke så røde som de på bildene av elveblest.. når jeg beveger huden blir også hevelsene hvite.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) men jeg tror ikke det, for hevelsene kommer og forsvinner kjempefort (innen en halvtime) og de er ikke så røde som de på bildene av elveblest.. når jeg beveger huden blir også hevelsene hvite.

Hos mamma kan elveblest komme å gå på veldig kort tid. Spesielt hvis hun har vært utsatt for kulde. 

Gå til legen du 

Anonymkode: 77ef2...56c

Gjest N-Nøff
Skrevet

Allergi/elveblest tenker jeg og. Det kan gå bort veldig fort det altså 

AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2018 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som elveblest. Uansett så er det enkelt, greit og udramatisk å sjekke: ta antihistaminer. Hjelper det - elveblest. Da må du finne ut hva du reagerer på og holde deg unna det. Hjelper det ikke så kjøper du kortisonsalve og smører på. Hjelper ikke det så kan du gå til lege (de gir deg bare sterkere antihistaminer eller kortison).

Anonymkode: f24c2...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...