AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Jeg er så fortvilet over økonomien. Jeg har bodd alene med tre unger i mange år og har alltid måttet vende på kronene. Jeg har hatt en jobb som er under middels bra betalt. I høst ble jeg sagt opp, med begrunnelse i økonomiske nedgang. Jeg takket ja til en annen, mye dårligere betalt stilling i bedriften, 7000,- lavere lønn pr mnd. Dette var helt krise for økonomien min og etter tre måneder ble jeg sagt opp også fra denne stillingen, med begrunnelse i at bedriften gikk enda dårligere og nå var jeg tross alt siste ansatte person i tillegg... Jeg fikk utbetalt feriepengene mine, som bare har gått til å dekke hull etter jeg gikk drastisk ned i lønn, pluss annet ekstra spm måtte betales (bilrep., depositum til konfirmasjon m m). Det er ikke penger igjen... Bedriften visste ikke at jeg var organisert og da forbundet mitt kom på banen fikk jeg beholde jobben likevel. Vel og bra, men fortsatt elendig lønn. Og nå nærmer det seg sommerferie. Jeg har ikke råd til å ta ut ferie, feriepengene er jo brukt opp! Hva faen gjør jeg?? Bedriften min pleier å ha fellesferie og da har jeg ikke noe å stille opp med, jeg vet man av økonomiske grunner kan nekte å ta ut ferie dersom man ikke har råd, men ikke om bedriften praktiserer fellesferie. Jeg er ekstremt fortvilet!! Jeg må jo ha litt fri med unga også, jeg orker ikke å ikke ha noe fri før neste sommer. Er så sinnsykt lei meg nå. Anonymkode: 53897...761
Gjest Overrasket Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Du kan vurdere å dra nytte av delingsøkonominettsider. Leie ut hjemme ditt på AirBnB, og finn et sted du og ungene kan bo gratis mot å ta vare på husdyr på trustedhousesitters.com.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Lei ut et rom på airBnB Det gjorde vi en sommer, tjente grovt på det. Ca 10.000 til sammen bare i juli i fjor. Anonymkode: 0d6d5...8d0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Jeg tror dere som svarer her har misforstått hva TS sliter med. Hun sier hun ikke har råd til å ta ferie siden hun allerede har brukt opp feriepengene. Det er altså ikke snakk om at TS leter etter billige ferier hun kan reise på. Anonymkode: 58d1f...582
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Arbeidsgiver er pålagt å påse at du avvikler ferie så lenge du har opptjente rettigheter (jobbet i fjor). Det er altså ikke mulig i henhold til ferieloven å velge å jobbe uten ferie et år fordi man har økonomiske vansker. Det er bare arbeidstakere uten full opptjening av feriepenger som kan nekte å ta fri pga økonomiske hensyn, og jeg tror ikke du kan påberope deg dette bare fordi pengene allerede er utbetalt. Skjønner at dette kan være vanskelig, altså. Anonymkode: 918fa...6b0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 Det er i seneste laget, men du kan jo forsøke å få deg en sommerjobb i en annen bedrift. Hvor gamle er barna, kan de jobbe i sommer? Anonymkode: c06a0...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 Finn en rik mann, så ordner det seg Anonymkode: 62157...b9c 1
sweety pie Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn en rik mann, så ordner det seg Anonymkode: 62157...b9c Fint at folk er saklige mot TS. Det må jo være en vanskelig situasjon for henne.. TS, er det mulighet for at du kan spare litt penger slik at du kan ta litt ferie? Selge noe du ikke bruker?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Søk sommerjobb, kommunene trenger folk i helsesektoren som ikke er utdannet innen helse nødvendigvis! Du tjener fort 15-20 000,- på noen uker! Anonymkode: ef18a...170 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 Ellers må du finne deg en helgestilling, da får du inn ekstra flere tusen per måned! Mange må det i perioder, inkludert meg selv! Anonymkode: ef18a...170 1
Gjest Overrasket Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror dere som svarer her har misforstått hva TS sliter med. Hun sier hun ikke har råd til å ta ferie siden hun allerede har brukt opp feriepengene. Det er altså ikke snakk om at TS leter etter billige ferier hun kan reise på. Anonymkode: 58d1f...582 Kanskje du har misforstått noen svar? Dersom man leier ut eget hjem for X kroner og bor gratis et annet sted, vil det generere et økonomisk overskudd som kanskje erstatter lønnsinntekt når man tar ferie.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 Er barna hos far? I så fall, kunne du prøve å få en ekstrajobb når de er der. Har du lån på hus, prøv å få avdragsfritt noen mnd. Får du igjen på skatten? Har du noe du kan selge? MÅ du ha bilen? Gå gjennom forsikringer, telefonabonnement osv. Alt dette har du sikkert allerede tenkt gjennom, men nevner det likevel. Hvis barna er hos far i ferien, kan du evt. bo hos en venninne/foreldre, leie et billig hotelrom i byen etc, for så å leie ut leilighet/hus via airBNB? Dette er i så fall lettjente penger! Hvis du har interesse og overskudd (dette er kun hvis du har reell interesse for dette) kan du melde deg som avlastningshjem for et barn f.eks. 3. hver helg. Dette tjener du ikke mye på, men du kan tjene litt ekstrapenger til mat eller bensin. Evt. kan du vurdere å bli fosterhjem (igjen - kun hvis du har en interesse for det/plass/barn som synes det er greit, og IKKE kun for pengenes skyld, men det er en fin kombo). Masse lykke til Det er tøffe tider, men er sikker på du står den gjennom! Anonymkode: aad0b...3e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå