ol93 Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Vet ikke hva jeg gjør feil. Trener tre ganger i uken med jogging. Varmer opp i ca 10 min før jeg starter og varierer mellom langøkter og intervalløkter. Men jeg får alltid vondt. Enten merker jeg det i hoften (da varer dette gjerne i ett par dager etter, en slags betendende smerte) eller så får jeg vondt under hælen. Har variert på skoene, så ganske sikker på at det ikke er det som er problemet. Noen som har vært borti lignende?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Jeg har fått belastningsskader og betennelser i både hoften, lårene, leggene og knærne av jogging. Jeg ville tatt det helt rolig i et par uker til smertene gir seg helt og begynt på igjen enda roligere og saktere, og økt sakte på lengde og intensitet. Anonymkode: 54290...671 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 Jeg hadde mye småvondt de første månedene etter at jeg begynte å løpe, men etter hvert som muskler, sener og ledd ble vant med belastningen og ble sterkere, så forsvant smertene, Nå løper jeg 40-50 km i uken og har aldri vondt. Anonymkode: 19ea3...4ef 1
OPIgirl Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mye småvondt de første månedene etter at jeg begynte å løpe, men etter hvert som muskler, sener og ledd ble vant med belastningen og ble sterkere, så forsvant smertene, Nå løper jeg 40-50 km i uken og har aldri vondt. Anonymkode: 19ea3...4ef Akkurat det samme som med meg det. Jeg fikk også vondt helt i starten når jeg begynte å jogge for 12 år siden, etterhvert som musklene ble vant til det, ga det seg. Og har jeg litt vondt i ryggen pga litt slitasje, forsvinner det så fort jeg begynner å jogge. Ingen tvil om at jogging er bra. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 For meg også, for meg var trikset å jogge med to par sokker. Tipset fikk jeg av en spesiallist på idrettskader. Gir bittelitt ekstra demping og den bittelille dempingen er nok. Burde jo husket det, spilte jo alltid basket med to-tre par tykke tubesokker da jeg var yngre av samme årsak. Men riktige løpesko er også viktig. Anonymkode: 56ae2...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå