Gå til innhold

har jeg astma?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg små sprang til toget her om dagen, i fem minutter, og jeg lurte virkelig på om jeg har begynt å få astma.....

jeg opplevde mye slimdannelse, jeg hadde smerter i lungene, og hostet lenge etterpå..jeg har jo elendig form da, men jeg var jo i topp form i ungdomsårene, der jeg var best i klassen til å springe 2.5 km på 13 minutter!

det er astma i familien vår, og bestemora mi døde av det når hun var ganske ung, i 40 årene.

i tillegg reagerer jeg på enkelte parfymer og skospray! og får nesten ikke puste da.

og i vinter reagerte jeg på kulde også, når det var skikkelig kaldt ute, fikk jeg problemer med å puste..det må sies at jeg røyker, men skal vurdere å kutte ut nå, jeg tror røyking er veldig skadelig for lungene mine :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Røyking er uansett skadelig, og ekstra ille om du har astma eller andre lunge-problemer.

Ta en tur til lege og forklar hvordan du reagerer, og be om en undersøkelse, så får du vite om du har astma.

Normalt sett dør man ikke av astma sånn uten videre, så det synes jeg ikke du skal engste deg for, men dersom du har astma kan du få medisiner av legen som kan hjelpe deg til å forebygge problemer, og kurere anfall.

Ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror røyking er veldig skadelig for lungene mine :roll:

Jepp!

Legen kan sjekke ut om du har astma eller bare en liten infeksjon.

Min astma føles ut som om pustehullet snurper inn liksom, men jeg vet at det kjennes forskjellig ut fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tror ikke jeg har en infeksjon nei.hadde nemlig astmaanfall for noen år tilbake, men plutselig forsvant det...har vel ikke hatt mere enn 2-3 anfall i mitt liv.men skremmende var det i hvertfall! trodde jeg skulle dø jeg..... :o

så jeg lurer på om astma bare forsvinner av seg selv hvis jeg lever sunnere, eller om jeg alltid må leve med det............ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

føler at jeg blir unormalt fort anstrengt også, og for meg føltes anfallene ut som om jeg ble kvalt nærmest, jeg fikk nesten ikke puste inn eller ut.snål opplevelse...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du bør gjøre et forsøk på å kutte røykingen. År med røyking gjør noe. Slimdannelser/hoste ved anstr er helt vanlig.

Når du har astma i fam bør du tenke på det.

Jeg hadde det slik en gang selv. Var til utredning. Tålte ikke stress med løping. Det var hoste og gørr. La bort røyken og har ikke hatt plage en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...