Gå til innhold

FRIVILLIG BARNLØS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk deg til å IKKE ville ha barn? 

Anonymkode: 3bf0d...947

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg er eldst av 6 helsøsken, og føler rett og slett p det at jeg har hatt nok babyer od drittbleier i livet mitt.
hatt babyer rundt meg fra jeg var 6 til jeg ble 18 og flyttet hjemmefra, det er nok for flere livstider det.

foreldre som kommer med idiotiske utsagn som at "vi har 15 barn vi, og alle søsknene elsker babyer" kan ryke og reise. ungene tilpasser seg foreldrenes økende mengde med unger, det betyr ikke at søsknene elsker babyer.

Anonymkode: 49110...024

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt noe ønske om det. Og liker friheten, reisingen, fritiden min. Har null morsinstinkt/omsorgsinstinkt og har nok med samboer og venner :)

Anonymkode: 4a337...be5

AnonymBruker
Skrevet

For min del ser jeg ikke poenget med å ha det, høres litt brutalt ut. Kan nesten sammenlignes med at jeg ikke ønsker feks en hest til kjæledyr. Men jeg kan forstå hvorfor andre ønsker seg barn, jeg har flere venner som har fått. Jeg ser også det at det ikke ville gi mitt liv "mer mening" som mange sier, jeg ser på ting litt filosofisk og tenker at jeg er jo glad jeg er til men hadde jeg ikke vært til så hadde ikke det heller betydd noe. Livet er også vanskelig og skjørt, du vet aldri om barnet kommer til å slite og også ha det vanskelig når det er voksent. Jeg har feks enda en bror som bor hjemme hos min mor, han er 25 år nå..Mange som velger å være frivillig barnløse tenker på våken netter og bleier, men jeg tenker mest på det å ha ansvaret for barnet ditt resten av livet. Barnet er fortsatt barnet ditt selv om det er blitt voksent, du vil alltid være bekymret og tenke på det. Livet er også hva man gjør det til, man kan vie tid og omsorg til andre mennesker. Er forresten 32 år og har likesinnet samboer :)

Anonymkode: 77377...09a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del ser jeg ikke poenget med å ha det, høres litt brutalt ut. Kan nesten sammenlignes med at jeg ikke ønsker feks en hest til kjæledyr. Men jeg kan forstå hvorfor andre ønsker seg barn, jeg har flere venner som har fått. Jeg ser også det at det ikke ville gi mitt liv "mer mening" som mange sier, jeg ser på ting litt filosofisk og tenker at jeg er jo glad jeg er til men hadde jeg ikke vært til så hadde ikke det heller betydd noe. Livet er også vanskelig og skjørt, du vet aldri om barnet kommer til å slite og også ha det vanskelig når det er voksent. Jeg har feks enda en bror som bor hjemme hos min mor, han er 25 år nå..Mange som velger å være frivillig barnløse tenker på våken netter og bleier, men jeg tenker mest på det å ha ansvaret for barnet ditt resten av livet. Barnet er fortsatt barnet ditt selv om det er blitt voksent, du vil alltid være bekymret og tenke på det. Livet er også hva man gjør det til, man kan vie tid og omsorg til andre mennesker. Er forresten 32 år og har likesinnet samboer :)

Anonymkode: 77377...09a

Håper jeg får det som deg :)

Anonymkode: b3956...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...