Rannva Skrevet 16. februar 2005 #1 Skrevet 16. februar 2005 Vesla er blitt et halvt år, og har begynnt å spise mat. Hun får middag på ettermiddagen og grøt om kvelden. Problemet er at hun ikke vil drikke. Prøver å gi vann, men det liker hun ikke. Hun har litt treg mage, så jeg gir henne sviskesaft. Vanner den ut for å få i henne litt vann også. Har prøvd tåteflaske, drikkeflaske og sugerør uten hell. Nå får hun av kopp, men 95% går utenfor. Hun slikker oppi koppen så alt spruter, og det er bare tilfeldig når hun svelger noe. Hva skal jeg gjøre? Bruker massevis av tid hver dag for å få i henne væske. Hun får en god del morsmelk, men helsesøster sa at hun burde få vann også nå. Et par ganger i uka prøver jeg igjen med tåteflaske osv, men hun nekter. Noen som har gode forslag å komme med? (Endret overskriften, så ingen tror det er snakk om alkohol )
Plym Skrevet 16. februar 2005 #2 Skrevet 16. februar 2005 Har ikke egentlig så mange gode råd, men ville bare si at babyer får i seg ganske mye væske uansett, fordi de spiser grøt og "sausete" middag. Vi hadde samme problem, men helsesøsteren vår ba meg slappe av, fordi det ofte tar tid før de begynner å ville drikke noe særlig. Nå drikker sønnen vår mye vann, men det tok mange måneder. Det hjalp også litt når jeg byttet ut Avent-koppen med en fra MAM. Den var lettere å drikke av. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #3 Skrevet 16. februar 2005 ikke slutt å prøve i hvertfall! det jeg ville gjort, var å sørge for å ha flasken i nærheten hele tiden, prøv å riste litt på den, gjøre den litt interessant, snu den opp ned, le litt, det liker de! og så kan du prøve å smake på, og si høytMMMMMMMMM så godt! og så prøver du å gi ham flaska..gjør dette hver dag. legg den i hendene hans og si: er du tørst? det er jeg i hvertfall.. når han har funnet flaska interssant.prøv å drikk av den, og se om han har fått ei eiendomsforhold til de, eller blir lei seg, det er et tegn på at han synes flaska er interessant.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå