Popkorn Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Hei! Mannen min og jeg har vært prøvere i 1,5 år nå. Rett før jul fikk vi resultatene på mannens spermprøve. Den viste at spermen hadde svært dårlig motilitet (tror det var kun 1 eller 2 % som beveger seg raskt nok). Det var et ordentlig slag i trynet rett før nyttår og vi har begge strevd litt med det. Mannen min har ekstrem legeskrekk, og jeg har ønsket meg barn veldig lenge. Vi ble anbefalt om å dra til Ken Purvis og der fikk mannen min beskjed om at han har småsteiner i testiklene (som betyr at han har en større sjanse for å utvikle testikkelkreft og må sjekke seg jevnlig). Dette er ingenting som kan behandles,men påvirker spermen negativt. I tillegg var det en full blokkering på høyre side av prostata på grunn av en betennelse mannen min nok har hatt i kanskje 7 år.... Han ble satt på antibiotika og en hormonkur. Nå skal vi snart inn igjen for å se om det har hatt noe virkning. Jeg sitter og tenker mye.... Er det mange som har fått behandling hos Purvis som har blitt gravide etterpå? Hva skjer om dette ikke fungerer? Mannen min er 35 og jeg er 32. Alle sier at jeg fortsatt er ung, men kjære tid, jeg vil jo gjerne bli gravid så fort som mulig... Da jeg var og sjekket meg, så sa gynekologen at hun så tegn til noe som kunne være endometriose ved høyre eggstokk da hun tok indre ultralyd, men hun sa at blodprøvene mine var "helt greie" og nå har jo fokuset blitt lagt på mannen min. Bør jeg prøve å få sjekket meg mer? Trenger råd!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 4 timer siden, Popkorn skrev: Hei! Mannen min og jeg har vært prøvere i 1,5 år nå. Rett før jul fikk vi resultatene på mannens spermprøve. Den viste at spermen hadde svært dårlig motilitet (tror det var kun 1 eller 2 % som beveger seg raskt nok). Det var et ordentlig slag i trynet rett før nyttår og vi har begge strevd litt med det. Mannen min har ekstrem legeskrekk, og jeg har ønsket meg barn veldig lenge. Vi ble anbefalt om å dra til Ken Purvis og der fikk mannen min beskjed om at han har småsteiner i testiklene (som betyr at han har en større sjanse for å utvikle testikkelkreft og må sjekke seg jevnlig). Dette er ingenting som kan behandles,men påvirker spermen negativt. I tillegg var det en full blokkering på høyre side av prostata på grunn av en betennelse mannen min nok har hatt i kanskje 7 år.... Han ble satt på antibiotika og en hormonkur. Nå skal vi snart inn igjen for å se om det har hatt noe virkning. Jeg sitter og tenker mye.... Er det mange som har fått behandling hos Purvis som har blitt gravide etterpå? Hva skjer om dette ikke fungerer? Mannen min er 35 og jeg er 32. Alle sier at jeg fortsatt er ung, men kjære tid, jeg vil jo gjerne bli gravid så fort som mulig... Da jeg var og sjekket meg, så sa gynekologen at hun så tegn til noe som kunne være endometriose ved høyre eggstokk da hun tok indre ultralyd, men hun sa at blodprøvene mine var "helt greie" og nå har jo fokuset blitt lagt på mannen min. Bør jeg prøve å få sjekket meg mer? Trenger råd! Dette høres ikke helt håpløst ut, sånn jeg ser det. Hvis ikke antibiotika og hormoner hjelper mannens svømmere kan dere bli henvist til ICSI-forsøk, som er at de sprøyter en sædcelle inn i et egg. Da finner de i så fall de beste svømmerne å bruke. Har du en gynekolog som mener at han/hun kan se endometriose på ultralyd, så har du enten en gyn som er veldig dyktig på det, eller som ikke kan noe om endometriose. Den eneste sikre måten å påvise endo på, er med laparoskopi(kikkhullsoperasjon). Hvis gyn mener at du kan ha det, ville jeg absolutt prøvd å bli henvist videre for en slik operasjon. Kjipt hvis dere begynner med prøverør, men så har du endo uten å vite det. Men for Guds skyld, ta operasjonen enten på ullevål eller i Tønsberg hos Putz eller noen på teamet hans. Det er på disse to sykehusene at ekspertisen befinner seg. Ønsker dere veldig lykke til ❤️ Anonymkode: 1dba7...b53
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Vi var hos Purvis. Ingen feil med mannen, men bare 19% spermier som beveget seg (A+B+C kategori, for det meste B og C). Fikk Pergotime kur i 3 mnd. Ny sædanalyset viste enda dårligere resultater. Så vi ga opp alt. Ville ikke fortsette med dette. 3 mnd. semnere var plutselig testen helt normal, 50% som beveget seg. Vi ble gravide i samme mnd. Så dette er 6 mnd. etter vi dro til Purvis, 3 mnd. etter hormonkuren. Vi var 32 og 36 på den tiden. Var da prøvere i 1,5 år, en SA. Purvis sa SAen var på grunn av sædkvalitet. Dårlige gener i en celle som hadde sterk nok hale for å svømme, men ikke noe nyttig i hodet sitt. Vi prøver nå på nr. 2. Vi velger å ta det i det tempo naturen ønsker, ingen leger, ingen kurer. Vi vet vi klarer dette på egenhånd. Velger fortsatt å tro at kuren hos Purvis var ikke nyttig for oss. Anonymkode: b99cb...876
Popkorn Skrevet 14. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2018 På 11.3.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev: Dette høres ikke helt håpløst ut, sånn jeg ser det. Hvis ikke antibiotika og hormoner hjelper mannens svømmere kan dere bli henvist til ICSI-forsøk, som er at de sprøyter en sædcelle inn i et egg. Da finner de i så fall de beste svømmerne å bruke. Har du en gynekolog som mener at han/hun kan se endometriose på ultralyd, så har du enten en gyn som er veldig dyktig på det, eller som ikke kan noe om endometriose. Den eneste sikre måten å påvise endo på, er med laparoskopi(kikkhullsoperasjon). Hvis gyn mener at du kan ha det, ville jeg absolutt prøvd å bli henvist videre for en slik operasjon. Kjipt hvis dere begynner med prøverør, men så har du endo uten å vite det. Men for Guds skyld, ta operasjonen enten på ullevål eller i Tønsberg hos Putz eller noen på teamet hans. Det er på disse to sykehusene at ekspertisen befinner seg. Ønsker dere veldig lykke til ❤️ Anonymkode: 1dba7...b53 Takk for gode råd!
Popkorn Skrevet 14. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2018 På 12.3.2018 den 18.09, AnonymBruker skrev: Vi var hos Purvis. Ingen feil med mannen, men bare 19% spermier som beveget seg (A+B+C kategori, for det meste B og C). Fikk Pergotime kur i 3 mnd. Ny sædanalyset viste enda dårligere resultater. Så vi ga opp alt. Ville ikke fortsette med dette. 3 mnd. semnere var plutselig testen helt normal, 50% som beveget seg. Vi ble gravide i samme mnd. Så dette er 6 mnd. etter vi dro til Purvis, 3 mnd. etter hormonkuren. Vi var 32 og 36 på den tiden. Var da prøvere i 1,5 år, en SA. Purvis sa SAen var på grunn av sædkvalitet. Dårlige gener i en celle som hadde sterk nok hale for å svømme, men ikke noe nyttig i hodet sitt. Vi prøver nå på nr. 2. Vi velger å ta det i det tempo naturen ønsker, ingen leger, ingen kurer. Vi vet vi klarer dette på egenhånd. Velger fortsatt å tro at kuren hos Purvis var ikke nyttig for oss. Anonymkode: b99cb...876 Takk for at du delte :). Masse lykke til i prøvingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå