AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Fikk helt sjokk da jeg så et bilde av meg som ble tatt forrige uke. Visste jeg hadde lagt på meg litt, men at det var så mye ante jeg ikke. Nå MÅ jeg gjøre noe. For snart to år siden flyttet jeg til en helt ny plass pga jobb. Kjente ingen, og det ble fort mye tv og noe godt å kose meg med. Denne vanen har grodd fast desverre.. nå er jeg mer ute blant folk, og har en aktiv jobb, men merker søtsuget eller suget etter noe godt fort melder seg. Har også på denne tida fått samboer (gikk fort i svingene kan mann si), og blir litt for ofte noe «godt å kose seg med» på kveldene og helgene her også. Sånn ellers spiser jeg sunt og variert, spiser ikke så store måltider. Men det er småspisingen og «kosingen» som er den store stygge ulven her! Jeg er også mindre aktiv etter jeg flyttet her. I bygda er det ikke treningsstudio, bare noen treningsapparater i en garasje som er åpent for alle. Jeg trente 2-3 ganger i uka på studio før jeg flyttet hit. Går en del tur med hunden, men den er så liten enda så kan ikke gå de lengste turene enda. Jeg har motivasjon til å snu om, men hvor skal jeg begynne? Har noen noen enkle treningstips til å komme i gang med hjemmetrening eller utetrening? Noen tips til å holde søtsuget borte, eller noe smarte ting som kan erstatte det søte og salte kjøpte kosematen fra butikken? Anonymkode: 2d0f1...84f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Jeg følger denne! Har eset ut sakte men sikkert, og får også sjokk når jeg ser meg selv på bilder. Føler meg liksom ikke så stor, men både vekta og speilet sier noe annet. Jeg synes det er vanskelig å vite hvilken ende jeg skal begynne i. Vet jo godt at det dreier seg om kalorier/forbruk. Har prøvd lavkarbo, som funket en stund men ikke en varig løsning det heller. Prøver å spise sunt, men spiser tydeligvis for mye. Har lett for å trøste meg med noe godt. Har en aktiv jobb hvor jeg går mye, og er veldig sliten etter jobb- kommer meg ikke ut igjen på trening akkurat, jeg sovner på sofa'n. Kanskje det kommer noen gode tips her? Anonymkode: 8d625...63e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Ville bare begynt å trene igjen. Det kan du gjøre gratis utendørs. At der ikke er helsestudio er en dårlig unnskyldning for å ikke bevege seg. Anonymkode: b3bce...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Jeg har også fått et sånt bilde i fleisen. Jeg pleide jo aldri å ta selfier og sjelden jeg så bilder. Så en dag fikk jeg noen til å ta bilde av meg og noen venninner, og WTF! Da så jeg hvor ille det var. Det jeg tenker kan være lurt er å tenke at dette er et langtidsprosjekt. Og hvis det er et langtidsprosjekt og du har tenkt å gå ned til normalvekt/ønsket vekt en gang for alle blir det ikke noe du trenger å gjøre så fort som mulig. Det er faktisk mye bedre å ta seg tiden og bruke 2-3 år på å komme dit man vil, enn å gå ned 10 kg, så gå opp 5, gå ned 5 kg og gå opp igjen 15 kg, og så om 2-3 år så er du 2 kg tyngre enn det du var nå. Det har hjulpet meg en del. Jeg har jo slanket meg både 10 og 20 kg før. Raskt, men det samme har skjedd hver gang, jeg har gått opp igjen når jeg plutselig ikke orket mer. Denne gangen bruker jeg tid. Denne gangen er siste gangen jeg skal gå ned i vekt. Et annet tips er å ikke tvinge seg ut i trening hver dag i starten. Start med noe lystbetont og øk det litt etter litt. Jeg har flere ganger også startet med å trene hver dag eller nesten hver dag, og det samme skjer, jeg faller helt av. Men hvis jeg starter lett klarer jeg å holde det oppe over tid og kan gradvis øke litt etter litt. Du kan f.eks gå tur med samboer, eller gå tur og lytte til lydbok. Ellers er youtube styrkevideoer veldig enkelt og greit. Lykke til! Anonymkode: c77d4...104 4
himmeloghav Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 (endret) På 11.3.2018 den 16.01, AnonymBruker skrev: Fikk helt sjokk da jeg så et bilde av meg som ble tatt forrige uke. Visste jeg hadde lagt på meg litt, men at det var så mye ante jeg ikke. Nå MÅ jeg gjøre noe. For snart to år siden flyttet jeg til en helt ny plass pga jobb. Kjente ingen, og det ble fort mye tv og noe godt å kose meg med. Denne vanen har grodd fast desverre.. nå er jeg mer ute blant folk, og har en aktiv jobb, men merker søtsuget eller suget etter noe godt fort melder seg. Har også på denne tida fått samboer (gikk fort i svingene kan mann si), og blir litt for ofte noe «godt å kose seg med» på kveldene og helgene her også. Sånn ellers spiser jeg sunt og variert, spiser ikke så store måltider. Men det er småspisingen og «kosingen» som er den store stygge ulven her! Jeg er også mindre aktiv etter jeg flyttet her. I bygda er det ikke treningsstudio, bare noen treningsapparater i en garasje som er åpent for alle. Jeg trente 2-3 ganger i uka på studio før jeg flyttet hit. Går en del tur med hunden, men den er så liten enda så kan ikke gå de lengste turene enda. Jeg har motivasjon til å snu om, men hvor skal jeg begynne? Har noen noen enkle treningstips til å komme i gang med hjemmetrening eller utetrening? Noen tips til å holde søtsuget borte, eller noe smarte ting som kan erstatte det søte og salte kjøpte kosematen fra butikken? Anonymkode: 2d0f1...84f Jeg prøver også å slanke meg. Jeg prøver å legge inn fasteperioder i løpet av dagen dvs. at jeg hvis jeg kan , holder jeg meg så lenge jeg kan før jeg må spise. Da kan det bli 2 måltider om dagen. Man kan også dele det opp å spise mindre og oftere, men dette fungerer for meg noen dager, andre dager blir det flere måltider. Har gått ned 1,4 kg på ca en uke. Jeg spiser 2 små spiseskjeer hakkede linfrø hver dag (det er innenfor grensen til hva som er bra) med 8 mandler, litt 4 korn, skummet melk, litt banan og kanskje litt mager vanilje kesam. Det holder meg mett lenge. Jeg prøver å ikke spise på kvelden evt. spise lite. Timene før en legger seg bør være uten mat. Jeg tar 2 probiotika (heter Daglig) hver dag, 2 d vitaminer tilsammen 40 mcg, multivitamin og tran. Når jeg skal kose meg skreller jeg en appelsin og kutter den i små biter, en halv om gangen, i tilfellet det holder, og har litt vaniljekesam mager til. Gulrøtter og epler er også godt å knaske på. Jeg har kuttet ut light brus og saft. Jeg skeier ut fortsatt, men skal redusere det. Når det gjelder trening liker jeg zumba og styrketrening på fresh fitness og egentrening. Kostholdet betyr mest! Trening gjør jeg når jeg har lyst. Endret 12. mars 2018 av himmeloghav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå