AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Leser at man kan blø alt fra noen dager til flere mnd. Det går jo ikke an å blø i flere uker, det må vel kunne stoppes på noen måte? Har det noe å si hvor langt man er på vei? De som har blødd veldig lenge, er dette mensen menge eller såvidt litt blod? Anonymkode: 609a8...55c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Jeg blødde mye i flere uker. Blodprosenten ble faretruende lav og hele verden snurret for meg. Etter 2 mnd roet det seg men jeg hadde småblødninger i ett år etterpå. Jeg var til sjekk noen uker etter aborten men blødningene ble bagatellisert, det var på sykehuset. Fastlegen tok det på alvor når jeg kom dit men det eneste som kunne gjøres var å ta jerntilskudd. Anonymkode: 061f9...25a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 Jeg blødde i to dager. Desidert mest første dagen. Spotting dagen etter. Anonymkode: fff58...eaa
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 Det varierer. Har vært gjennom det to ganger, første gang blødde jeg masse i seks uker, andre gangen litt i to uker. Anonymkode: 912c5...0da 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 Jeg blødde noen timer. Anonymkode: 160bd...02b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 Måtte ta det i uke 13. Blødde overraskende lite etterpå. Anonymkode: 64cfd...659
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 Jeg blødde som en mens i ca 10 dager, men blødningen avtok jo gradvis. Men den stoppet imidlertid ikke helt, småblødde i 3 mnd, men var bare blodspor(utflod med friskt blod i). Hadde eggløsning ca 12 dager etter aborten og fikk mens ca en uke etter det. Syklusen var litt uregelmessig og da særlig kort lutealfase. Blødningen ga seg etter tre mnd og jeg ble gravid igjen på første eggløsning etterpå. Var hos lege, tok gu og prøver fra livmor, men ingenting galt å finne, så antageligvis var det bare hormoner i ubalanse. Anonymkode: 0a5d7...753
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Omtrent like kraftig og like lenge som en vanlig mens. Anonymkode: 8d6fe...d3d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Vær obs på at hvis det sitter igjen rester kan man begynne å blø veldig kraftig, plutselig en måned etter, og annenhver dag, da må man ha utskrapning. Anonymkode: a037e...cc0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 Jeg blødde i ca en uke Anonymkode: 9acf2...b58
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #12 Skrevet 19. august 2018 I morgen er det 2 uker siden aborten, begynte å blø litt som dagen etter selve aborten i helgen. Hadde hcg på 14000 på mandag så er jo naturlig at siste rest må ut. (Gått fra 40 til 14 på en uke så mesteparten har kommet, jeg var på 80 på det høyeste). Ingen feber eller smerter, men ringer gyn i morgen tidlig og får en pille til tenker jeg om de mener jeg trenger det. Har kontroll-UL på torsdag, blir ikke å godta utskraping før jeg evt. MÅ. Har ingen barn fra før og sjanser ikke på å skade mulighetene for det. Anonymkode: 6970e...fc6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #13 Skrevet 19. august 2018 Jeg blødde i 4 uker etterpå, ble drittlei av å blø uten å kunne bruke tampong. Så sluttet det heldigvis. Ca en uke etter jeg slutta å blø var jeg på byen og danset og hadde det morro, så kjente jeg plutselig at det kom ut helt syke mengder med varmt i buksa, trodde jeg tissa på meg, men neida.. da fossblødde jeg igjennom buksa og nesten ned til knærne.. utrolig festlig i lys dongeribukse midt på byn 😣 Etter den episoden var det helt ferdig. Anonymkode: c01f5...7b4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #14 Skrevet 19. august 2018 Første gang jeg hadde medisinsk abort blødde jeg mye i 6 uker, også fikk jeg en kraftig mens, deretter som normalt. Dette var i uke 8-9 og det var en selvbestemt medisinsk abort pga ikke så ålreite omstendigheter. Gruet meg veldig til medisinsk abort i uke 8 etter at det ble oppdaget MA noen år senere, siden jeg hadde dårlig opplevelse med sterk blødning fra før - det var ikke noe kjekt å blø så lenge og fikk utslett av bindene. Men andre gangen blødde jeg veldig lite,ca 1 uke. Til gjengjeld - første gang da jeg blødde lenge og mye gjorde ikke selve aborten spesielt vondt, bare som en kraftig mens. Andre gangen da jeg blødde kort og lite gjorde derimot selve aborten utrolig vondt, selv med mye smertestillende, og varte lenge. Ingen komplikasjoner eller behov for utskraping eller annen oppfølging etter av dem for øvrig. Ble gravid tre mnd etter MA. Anonymkode: 912c5...0da
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 Jeg har nylig tatt. Nå er det en uke siden og på selve aborten så måtte jeg få morfinsprøyte to ganger. Når jeg "blødde ut" der, fikk jeg blodtrykksfall og besvimte samt fikk ikke puste. Det var det værste jeg noen gang har opplevd. De sa alt var kommet ut. Men når jeg kommer hjem fylte et bind seg på null komma niks med blod. Jeg kunne ikke gå ut uten å være redd for at det hadde fylt seg opp. De siste dagene har vært ekstremt mye blod, nesten så jeg har blitt redd. Smertene er også helt fæle. Men inatt så har ikke jeg kjent noen ting, og idag tidlig så var det så vidt blod! Happy! Er spent på å se hvor lenge det holder seg. Anonymkode: 88124...4ef
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #16 Skrevet 17. november 2018 Blødde i 2-3 uker. Anonymkode: 0e6a3...62c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #17 Skrevet 17. november 2018 Blødde i en ukes tid. Anonymkode: 3559b...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå