Rio Skrevet 16. februar 2005 #1 Skrevet 16. februar 2005 Jeg skal på lesesalen straks. Når man skal sitte der i en 7-8 timer trenger man noe å knaske på. Å kjøpe inn masse mat hver dag føler jeg blir utrolig dyrt, og bidrar til at jeg holder meg hjemme i steden for å stikke å lese (i tillegg til andre slaskete grunner) Brødskiver er helt ok, men denne uken har jeg ikke brød i hus, og knekkebrød blir myke. Frukt bruker jeg å ta med. Noen billige mettende tips til hva jeg kan kjøpe med fra butikken?
Elbereth Skrevet 16. februar 2005 #2 Skrevet 16. februar 2005 Ta med varmt vann på termos, så kan du lage deg kaffe, te eller noe annet varmt å drikke. I tillegg kan du kjøpe nudler eller noe annet rett-i-koppen, så har du et varmt måltid sammet med et grovt rundstykke eller knekkebrød. Go'morgen yoghurt er også kjempefint å ha litt senere, eller noe deilig frukt. Nå ble jeg sulten nå... Nybakt brød ligger i veska og venter på meg.
Gjest Étoile Skrevet 16. februar 2005 #3 Skrevet 16. februar 2005 Hvis du tar med knekkebrød og en tubeost kan du smøre på ved behov, og unngår soggy knekkebrød. Så kan du ha med litt oppkuttet paprika eller agurk i en liten pose hvis du har lyst på det oppå. Salat på plastboks funker også bra, men tar litt mer tid å lage.
ashera Skrevet 16. februar 2005 #4 Skrevet 16. februar 2005 Knaskegulrøtter er godt! Sukkererter likeså.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2005 #5 Skrevet 16. februar 2005 Knaskegulrøtter er godt! :o Det er ikke ord som kan beskrive hvor irriterende folk som spiser gulrøtter på lesesalen er! Hva blir det neste? Potetgull? Nøtter? Et godt tips er å bake masse fylte horn. Kan fylles med forskjellig fyll, feks ost/skinke, ost/pølse, ost/kjøttsaus etc etc.
Grooo Skrevet 16. februar 2005 #6 Skrevet 16. februar 2005 Skulle til å foreslå å bake en gjeng med pizzasnurrer jeg... Men ser jo at du spør etter noe å dra med deg fra butikken, da vet jeg jammen meg ikke...
Shoegal Skrevet 16. februar 2005 #7 Skrevet 16. februar 2005 er ikke helt fornøyd med svaret mitt, skulle ønske jeg kom opp med noen mer fancy, men rundstykker og bananer, pluss noen druer å knaske på, er vel noe av det billigste jeg kan komme på egentlig vil jeg heller anbefale deg å lage en pasta-/rissalat med eks tunfisk/kylling/reker og alt mulig annet du har lyst på. Men det tar jo litt tid da... kjenner meg nemlig så utrolig godt igjen i det du skriver.....
Gjest Rio heihei Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Faktisk jenter, så kom jeg på det med horn/pizzahorn selv, i går :D Dumt jeg ikke har ovn eller stor fryser da Noen som har lyst å oppbevare 5kg pizzahorn for meg? (Location bergen sentrum). Nei jeg skal hjem til mor snart, får bake meg noen da Men jeg har blakka meg helt på dette lesesal opplegget allerede. Huff
Gjest Melk Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Knaskegulrøtter er godt! Sukkererter likeså. nei nei nei og nei!! ALT som bråker er bannlyst på en lesesal. Ingenting gjorde meg mer irritert enn folk som trodde de var så muuuusestille og bråkte som bare f når man skulle konsentrere seg.
Gjest Rio heiheihex Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Ja, gulerøtter er fy. Knekkebrød også når jeg tenker meg om. Lesesalen tillater kun myke/flytende substanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå