Gå til innhold

Spm til menn: damer med spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere hatt noe imot å date ei med spiseforstyrrelser? I dette tilfellet så kaster jeg ikke opp og det går ikke drastisk utover hverdagen, men mer at jeg er veldig mye opp og ned i vekt. Jeg dater en nå, og da vi møttes trente jeg mye og spiste lite og sunt og var relativt slank. Men nå har jeg hatt en periode på noen måneder hvor jeg bare har trent sporadisk og har overspist en del, så jeg har gått opp ihvertfall 7 kg siden vi begynte å date i oktober. Jeg er ikke tykk, men jeg merker jo på vekta og i speilet at jeg har lagt på meg. Har spurt mamma som er ærlig og hun ser at jeg har lagt på meg, men ikke mye sier hun. Vet at dette går bort nå som jeg merker at den "underspising" perioden kommer nå like rundt hjørnet, men jeg er så redd for at han skal synest at jeg er blitt feit og ikke er like tiltrekkende som jeg var da han først møtte meg. Dette tenker jeg spesielt på siden jeg hører og ser mindre til han nå.. han sier at det er pga mye jobb og det vet jeg jo, men jeg kjenner at det tærer på selvtilliten.. Har 7 kg til og fra mye å si for dere menn?

Anonymkode: 0a8ba...a36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har ikke det. Men det er klart at alt av usikkerheter og problemer generelt trekker ned.

Anonymkode: b630c...b89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ikke det. Men det er klart at alt av usikkerheter og problemer generelt trekker ned.

Han har sine usikkerheter selv (kompleks for penisstørrelse blant annet) så jeg bekymrer meg ikke så mye for det da jeg ikke viser at jeg er usikker på meg selv annet enn at jeg ønsker dempet belysning under sex 🙈 Han vet ikke noe om spiseforstyrrelsen min, jeg har bare gitt uttrykk for at jeg har lite motivasjon til å trene og spise sunt for tiden.. redd for at han skal synest jeg er lat og bare sitter og feiter meg opp og at jeg ikke bryr meg om å ta vare på kroppen, og at han skal merke at jeg har lagt på meg. Nå har vi ikke møttes på noen uker og jeg kjenner at jeg får noia for at han skal tenke "oi, hun har lagt på seg bare siden sist". Han er slank og ser trent ut selv uten å trene.. det er ikke slik at dere bare mister helt tenningen om dere merker at dama har lagt på seg liksom?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har sine usikkerheter selv (kompleks for penisstørrelse blant annet) så jeg bekymrer meg ikke så mye for det da jeg ikke viser at jeg er usikker på meg selv annet enn at jeg ønsker dempet belysning under sex 🙈 Han vet ikke noe om spiseforstyrrelsen min, jeg har bare gitt uttrykk for at jeg har lite motivasjon til å trene og spise sunt for tiden.. redd for at han skal synest jeg er lat og bare sitter og feiter meg opp og at jeg ikke bryr meg om å ta vare på kroppen, og at han skal merke at jeg har lagt på meg. Nå har vi ikke møttes på noen uker og jeg kjenner at jeg får noia for at han skal tenke "oi, hun har lagt på seg bare siden sist". Han er slank og ser trent ut selv uten å trene.. det er ikke slik at dere bare mister helt tenningen om dere merker at dama har lagt på seg liksom?

Ts

Nei, som regel ikke. Men det kommer jo helt på hvor interessert man er i utgangspunktet. 

Skrevet

Det finnes grader av alt. Samfunnet er stappfullt av folk med spiseforstyrrelser, så sjansen er relativt høy for å finne en som har et anstrengt forhold til mat på den ene eller andre måten...

Jeg har vært fryktelig spiseforstyrret og det ødela kvaliteten på forholdet. Når det går utover flere aspektet ved samlivet er det blitt et problem. Når du gråter over middagen mens dere spiser er det blitt et problem. Når du må løpe og spy rett etter et måltid er det et problem. Når du ikke kan dukke opp i sosiale sammenhenger. Når du trenger trøst fordi du ikke klarer å slutte å tenke på det. Når stjeler plass og oppmerksomhet fra andre ting i forholdet.

Det kommer helt an på hvor syk du er og hvor mye plass det tar... 

De 7 kg er nok ikke det som avgjør forholdet deres :)

Skrevet (endret)

Spiseforstyrrelser er bare EN type psykologiske lidelser hvor personer fortsetter å gjøre helt idiotiske ting som de vet skader en selv og de rundt seg. Denne typen psykologiske lidelser er nok et stort rødt flagg for de som har noe erfaring med slike, og sånn sett relativt problematisk. Det er neppe noe sjakktrekk å ta det opp med personen før dere evt er godt i gang med dating og kanskje forhold. Da vil motparten antageligvis være "investert" nok i forholdet til kanskje å holde ut og hjelpe om mulig. Men for min egen del ville det også vært en gedigen nedtur hvis slike ting kommer fram sent i en datingperiode; her jeg noe baggasje på området selv (familiært) og er muligens ekstra følsom for slikt.

Endret av Kreator
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...