Gå til innhold

Brudesalonger i Oslo- hvordan vil dere karakterisere dem?

Anbefalte innlegg

Gjest Ute på vift
Skrevet

Hvordan vil dere som har tatt "runden" karakterisere salongene i Oslo? Hvilke er koselige, hvilke er luksuriøse, hvilke er uformelle...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet

Eden: Lite utvalg, men ellers best i test. Kjempebra service, god stemning!

Unik: Litt større utvalg, men dårlig service.

Brudekjolen: Stort utvalg. Her kjøpte jeg kjolen min, men ikke veldig fornøyd med servicen allikevel. Eksempel: jeg holdt på å prøve brudekjoler (hadde timebestilling), en mann kom for å prøve dress (uten timebestilling). Butikkdamen spurte om det var greit at han brukte mitt prøverom mens jeg så meg i speilet utenfor. Mens mine klær (inkl. BH) lå inne i prøverommet. Jeg sa nei....

Grace: Dårlig utvalg, og jeg ble "lurt" til butikken hennes selv om jeg hadde sagt på telefonen hva jeg var ute etter og hun ikke hadde den type kjole i butikken (eg. ikke en butikk, det er hjemme hos henne)

Kristins (Lillestrøm): Godt utvalg. Jeg var uheldig med servicen, men tror de fleste der er flinke.

Anbefalinger: Eden, Kristins og Brudekjolen.

Skrevet

Jeg har kjempebra erfaring med Kristins brudesalong. Fine kjoler og proff service. De tok seg god tid og kom med bra forslag.

Var også på brudekjolen, det var helt elendig! Jeg fant for det første ikke noen særlig fine kjoler, for hun som hjalp meg hadde elendig smak, i tillegg til at servicen var enda verre. Jeg har hørt så mye dårlig om servicen der fra alle som har vært der!

Skrevet

Kristins har godt utvalg og var veldig hyggelige mot meg.

Vet ingenting om Edens kjoleutvalg, men de er utrolig hyggelige de som jobber der.

Sambo fikk god hjelp på brudekjolen, men det var aldri et alternativ for meg å gå dit å prøve pga alt jeg har hørt om servicen der. Så en mann som fikk utrolig dårlig hjelp når vi var og skulle hente klærne til B på torsdag. Han var der kortere en oss som bare skulle hente Vi fikk super hjelp og måtte sjekke at alt passet o.s.v. Han andre ble nesten dyttet ut av butikken igjen :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for svarene :-) Men det jeg egentlig lurte på, var hvordan dere vil karakterisere salongene; hvilke er luksuriøse, hvilke er av typen koselige osv. Men klart, servicen er også viktig!

Skrevet
Takker for svarene :-) Men det jeg egentlig lurte på, var hvordan dere vil karakterisere salongene; hvilke er luksuriøse, hvilke er av typen koselige osv. Men klart, servicen er også viktig!

Tror det blir en litt individuell vurdering... Kan du ikke bare ta deg en runde i de forskjellige!!!

Har vært i de fleste nevnt ovenfor, og synes de ble bra beskrevet,jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Bor ikke i Oslo, så jeg får ikke til å ta hele runden. Det er derfor jeg gjerne vil høre litt hvordan de er, så jeg kan velge ut de jeg har tid til å besøke på en lørdag hvis jeg drar en helg.

Det er enkelte kategorier som tiltaler meg mer enn andre, men det er irrelevant hvilke :-) Kall meg gjerne sær :ler:

Skrevet

Det som avgjør bør jo være hva slags kjoler du liker, hvis den mest "classy" brudesalongen ikke har din kjole hjelper det jo lite.

Jeg ville sett meg ut hva slags designer jeg likte best og dratt dit de hadde den.

Skrevet
Bor ikke i Oslo, så jeg får ikke til å ta hele runden. Det er derfor jeg gjerne vil høre litt hvordan de er, så jeg kan velge ut de jeg har tid til å besøke på en lørdag hvis jeg drar en helg.

Det er enkelte kategorier som tiltaler meg mer enn andre, men det er irrelevant hvilke :-) Kall meg gjerne sær  :ler:

Skjønner ikke helt hva du lurer på jeg :klø: , annet enn det som er beskrevet........

Kanskje bare jeg som er dum.... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke helt jeg heller.

Servicen er ikke like viktig som at salongen er "classy"? Hva legger du i det ordet? Nippe til champagne mens du titter på kjoler?

Jeg ville som nevnt tidligere funnet de designerne du kunne tenke deg å prøve kjoler fra. Salongene fører som regel forkjellige merker.

Når det gjelder servicen i de forskjellige salongene, så liker jeg Kristins, Eden og Grace (da lå den på Frogner). Brudekjolen og Diin (?) som begge ligger ved Egertorget.

Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Jeg har,som de andre her, vært på de fleste i Oslo og må si at Kristins og Eden var de beste på service. Veldig behagelige damer som ikke var pushy og gav meg god tid. Uansett,det lureste du kan gjøre er å finne ut hvilke kjoler du vil prøve og dra dit de har dem.

Gjest Anonymous
Skrevet
Skjønner ikke helt jeg heller.

Servicen er ikke like viktig som at salongen er "classy"?  Hva legger du i det ordet?  Nippe til champagne mens du titter på kjoler?  

Jeg ville som nevnt tidligere funnet de designerne du kunne tenke deg å prøve kjoler fra.  Salongene fører som regel forkjellige merker.

Når det gjelder servicen i de forskjellige salongene, så liker jeg Kristins, Eden og Grace (da lå den på Frogner).  Brudekjolen og Diin (?) som begge ligger ved Egertorget.

Lykke til i hvertfall!

Classy er ikke et ord jeg har brukt, men ok.

Kall meg gjerne sær, men jeg vil gjerne få et inntrykk av hvilke salonger er hvordan før jeg drar, og tenkte det var like enkelt om dere satte dem i en kategori heller enn å bruke masse masse ord om de forskjellige. Skjønner at jeg har formulert meg annerledes enn det som er vanlig, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å gjøre det sånn da. Det må vel bli opp til meg på hvilket grunnlag jeg ønsker å velge butikk.. med fare for å virke nebbete, uten at det er meningen.

Sånn. Da noen som skjønner hva jeg mener og som vil hjelpe videre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok. Mente bare at man burde gå etter designer og service, ikke hvordan det ser ut inne. Men skal prøve å hjelpe deg likevel. NB! HUsk å bestille time!

Brudebutikken er relativt kald med mange kjoler og få arbeidende.

Kristins er mye mindre, lokalisert i et hus på Lillestrøm. Koselig sted med flinke og hjelpsomme damer. (Har bl.a. Maggie Sottero)

Grace - Har ikke vært i den nye butikken, men jeg likte ekspeditrisen i den gamle butikken. Den var bitteliten, med kjoler overalt og 1-2 prøverom. Så ganske eksklusivt ut (har bl.a. Benjamin Roberts).

Diin på Egertorget ville jeg ikke engang bevedt meg innenfor døren hos. Damene sitter på syrommet og skravler og interesserer seg ikke for folk som bare vil titte. Liker ikke kjolene der heller. Lokalet er i 3. etasje, gulvet knirker, og de har 2 (3?) prøverom.

Håper dette hjalp deg litt mer. Ingen av salongene er det jeg vil kalle for lukseriøse, men noen av dem er "varmere" enn andre.

Skrevet

Hei

Jwg skjønner hva du er ute etter, men kan desverre ikke hjelpe deg så mye med akkurat det.

Kan bare anbefalle Kristins på Lillestrøm... de var fantastiske!!

Allikevel vil jeg gi deg et råd om å finne ut hvilken type kjole du kan tenke deg først, og så besøke de butikkene som fører de kjolene.

Å besøke brudebutikker helt på måfå synes jeg bare var forvirrende og lite givende!

lykke til :-)

Skrevet

Jeg synes det blir vanskelig å kategorisere salongene som koselig, luksuriøs, uformell e.l. siden alle salongene jeg har besøkt har vært forsåvidt like i innredning og miljø; hvite vegger, en lang rekke kjoler og et eller flere prøverom. Mye av atmosfæren påvirkes av de som jobber i butikken, derfor var i alle fall servicen veldig viktig for meg. Men kan prøve å gi en karakteristikk:

Eden brud, Grünerløkka: Forholdsvis lite lokale. Et prøverom innerst i lokalet. Ikke så veldig godt utvalg i kjoler, men de skal snart flytte et par kvartal og får da bedre utvalg. Kjempegod service.

Diin Brud & Selskapstøy, Camilla collets vei: Morsomt, lite lokale med brudekjolene på et eget "platå" (en trapp opp fra inngangen). "Platået" fungerer også som prøverom (drar for et forheng). Lite utvalg i kjoler, likte ikke prøverommet, men hyggelig og hjelpsom dame som jobbet der.

Kristins brudesalong, Lillestrøm: Ligger som Hannemor sier i et hus. Koselige og litt "varmere" lokaler. Synes det var forholdsvis stort der, godt utvalg i kjoler og tilbehør (sko, smykker, tiara...). 4-5 prøverom. God service.

Brudekjolen: Greie lokaler, 2-3 prøverom, godt utvalg i kjoler. Nå var jeg der på salg, og så flere kjoler som var tydelig slitt som var til salgs. Fikk ingen service...

Skrevet
Diin på Egertorget

Kan ikke huske å ha sett denne? Kan bare huske å ha sett Brudekjolen og Unik der...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er Unik jeg mener :wink: ...ikke så lett å huske alle sammen (har jo så mange i Oslo :wink: ). :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

...jeg kjøpte min kjole fra Marylise og fikk faktisk veldig god service på Unik. Mye bedre enn andre steder. Skjønner at jeg var heldig da:) Kristins på Lillestrøm var også hyggelig, men syntes kjolene der var litt for standard. Ellers har jo nesten alle salonger egne hjemmesider. Du kan jo ta en titt der for å få et lite inntrykk av kjoletypene...

Gjest Anonymous
Skrevet

Virket ikke som om det var kjolene som var i fokus, men hvordan det så ut inne i salongen. Har jeg rett?

Gjest Anonymous
Skrevet

...for å være helt ærlig husker jeg ikke helt hvordan det så ut inni salongen. Jeg var nemlig ute etter dette merket; Marylise og dette er den eneste salongen i Norge som fører kjolene. Jeg kom en time før stengetid på en lørdag, var ganske stressa, men var heldig da jeg var nesten alene i salongen. Fikk usedvanlig god service av tre (!) damer. Er superfornøyd! Har valgt kjolen som heter Grazia (www.marylise.be)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...