Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg begynte med clearblue advanced fertilitetsmonitor sist prøveperiode. (har prøvd siden april 2017, med 2sa'er i fjor.)  Sist prøveperiode fikk jeg utslag med LAV den første testdagen så høy resten og lav igjen siste testdag. Ingen max. Så en liten pause fra monitor pga syklus på 55dager. Nå er jeg i ny prøveperiode. Mensen startet mandag denne uken og ville at jeg skulle utføre test idag som gav utslag HØY. Dette ser jeg på som et dårlig tegn. Har sykluser på 36 dager normalt. Og da skal jeg ikke ha eggløsning før om 14dager ish. 

Noen som vet hvorfor den går rett på høy? Hvorfor den bare holder seg på høy? Har jeg bare unormalt mye østrogen i kroppen?  Er det negativt? Kan nevne at mensen ikke er helt ferdig enda.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kluss med hormonene? Slår den ikke ut på både LH og østrogen? Ville lest bruksanvisningen, kanskje det står noe der. Har selv ikke erfaring med den.

Anonymkode: 674d7...70b

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig.. den stemte bra for meg. Har lang syklus så måtte teste lenge, men fikk ikke høy før det nærmet seg el

Anonymkode: f1e9a...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg viste den HØY i maaaange dager første syklusen jeg testet husker jeg. Min erfaring er at den fungerer best når alt er som det skal med hormoner og slikt. Det høres litt ut som du kanskje har litt kluss med dine? Kanskje lurt å sjekke hos legen?

Hos meg slo den ut på eggløsning (max) selv om jeg ikke hadde det...

Ønsker deg masse lykke til :-)

Anonymkode: c1f92...061

Skrevet

Ja det kan kanskje være noe hormontull. Bestille meg en lege time tror jeg. Aner ikke hva jeg skal si for at legen skal ta meg seriøst. Har vært til lege og gynekolog. Får bare beskjed om at alt kommer til å ordne seg, må bare vente og se. 

Noe tips for å få lege til å undersøke hormonnivå? 🙈 lest endel om at mye østrogen i kroppen over lengre tid ikke er bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg brukte denne fikk jeg flere sykluser med kun "høy" for så å gå tilbake til "lav". Jeg testet på morgenen, men fikk tips om at jeg burde teste på kvelden i stedet. Jeg begynte med eggløsnings strimler på kvelden, og da fikk jeg fanget opp eggløsningen. Det er ikke alle som har lang LH topp, og den er som regel høyest om kvelden. selvom jeg fikk positiv strimmel test på kvelden, så viste den ikke alltid "maksimal" på monitoren dagen etter. Så test deg to ganger om dagen så finner du nok LH toppen :)

Anonymkode: ab8a4...d57

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Hei, 

trenger deres erfaringer🙏

Bruker CBFM...

Denne måneden fikk jeg bare høy i 10 dager.. 

Lurer på om det er noen av dere som opplevde slik..

Anonymkode: 8052a...9f4

Skrevet
På 11.3.2018 den 10.42, Kaktuss skrev:

Hei. Jeg begynte med clearblue advanced fertilitetsmonitor sist prøveperiode. (har prøvd siden april 2017, med 2sa'er i fjor.)  Sist prøveperiode fikk jeg utslag med LAV den første testdagen så høy resten og lav igjen siste testdag. Ingen max. Så en liten pause fra monitor pga syklus på 55dager. Nå er jeg i ny prøveperiode. Mensen startet mandag denne uken og ville at jeg skulle utføre test idag som gav utslag HØY. Dette ser jeg på som et dårlig tegn. Har sykluser på 36 dager normalt. Og da skal jeg ikke ha eggløsning før om 14dager ish. 

Noen som vet hvorfor den går rett på høy? Hvorfor den bare holder seg på høy? Har jeg bare unormalt mye østrogen i kroppen?  Er det negativt? Kan nevne at mensen ikke er helt ferdig enda.  

Hei Kaktuss...

leste din melding nå...

Fordi jeg fikk bare høy i 10 dager clearblue fertilitetsmonitoren min.. Ikke lav heller ikke Max. 

Før har jeg ikke opplevd sånn!

Lurte på om hva du gjorde, Er du blitt gravid? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Kaktuss...

leste din melding nå...

Fordi jeg fikk bare høy i 10 dager clearblue fertilitetsmonitoren min.. Ikke lav heller ikke Max. 

Før har jeg ikke opplevd sånn!

Lurte på om hva du gjorde, Er du blitt gravid? 

Hei! 

Jeg kutta rett og slett ut hele monitoren. Den var bare katastrofe. + testpinnene var dyre. Jeg gikk en periode uten noe form for el testing. Ble gravid 2 ganger til, men mista. Gikk så over til eggløsningstester kjøpt hos billigetester og babyplan.no. De fungerer så bare rakkeren. 

Jeg fikk aldri vite hvorfor monitoren ikke ga max utslag, men det kan ha vært at jeg gikk noen mnd uten el. 

Så gikk vi en mnd uten å prøve og mnd etterpå der igjen så hadde vi sex kun 2-3 ganger rundt eggløsning (konstantert eggløsning på ul) og nå er jeg gravid i uke 9. Vært på ul to ganger og sett hjerteslå 🙂

Skrevet
1 time siden, Kaktuss skrev:

Hei! 

Jeg kutta rett og slett ut hele monitoren. Den var bare katastrofe. + testpinnene var dyre. Jeg gikk en periode uten noe form for el testing. Ble gravid 2 ganger til, men mista. Gikk så over til eggløsningstester kjøpt hos billigetester og babyplan.no. De fungerer så bare rakkeren. 

Jeg fikk aldri vite hvorfor monitoren ikke ga max utslag, men det kan ha vært at jeg gikk noen mnd uten el. 

Så gikk vi en mnd uten å prøve og mnd etterpå der igjen så hadde vi sex kun 2-3 ganger rundt eggløsning (konstantert eggløsning på ul) og nå er jeg gravid i uke 9. Vært på ul to ganger og sett hjerteslå 🙂

Takk for svar!😊

Gratulerer masse👏

Lykke til i svangerskapet🙏 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...