Gå til innhold

Sorteringssamfunnet. Er det virkelig slik vi vil ha det dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Vi velger å abortere bort ett barn som i utgangspunkt er tvillinger. 

Vi velger å abortere bort "feil"kjønn.

Vi velger å abortere bort de med Downs syndrom. 

Hvor er egentlig menneskeverdet i dette? Betyr det noe lengre?

Jo mer såkalt perfekt et samfunn blir jo høyere blir terskelen etter hvert for hva som er "perfekt". Hvor går vi og hva vil vi egentlig? 

Jeg våknet i natten og fikk for meg å spørre om dette etter en drøm. Får iblant mareritt over hvordan vi har begynt å sortere mennesker. 

Hva er det vi egentlig driver med?

Alle gjør ikke det der du nevner, det finnes ekte gode flotte mennesker der ute med gode verdier og sunn moral.

Anonymkode: 483af...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Abort pga kjønn og velge bort en tvilling burde absolutt ikke være lov, men med Downs Syndrom kan abort ofte være for barnets beste. Synes ikke det er sammenlignbart.

Anonymkode: 4c4c6...5c6

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle gjør ikke det der du nevner, det finnes ekte gode flotte mennesker der ute med gode verdier og sunn moral.

Ja takk og pris! Men du ser hva jeg mener? For det skjer jo faktisk.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Abort pga kjønn og velge bort en tvilling burde absolutt ikke være lov, men med Downs Syndrom kan abort ofte være for barnets beste. Synes ikke det er sammenlignbart.

Anonymkode: 4c4c6...5c6

For barnets beste? Hvordan?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ja takk og pris! Men du ser hva jeg mener? For det skjer jo faktisk.

Fordi det finnes dårlige mennesker overalt.Uten integritet&sjel. Ikke vits å diskutere de, de er en egen rase.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jo mer såkalt perfekt et samfunn blir jo høyere blir terskelen etter hvert for hva som er "perfekt". Hvor går vi og hva vil vi egentlig? 

Jeg våknet i natten og fikk for meg å spørre om dette etter en drøm. Får iblant mareritt over hvordan vi har begynt å sortere mennesker. 

Tillegg: sant å si så får jeg "mareritt " på dagtid også. Blir vi umenneskelige til slutt ? 

Jeg tror du må realitetsorientere deg. Langt fra alle vil vi'es inn i ditt vi. Bruk heller jeg i stedet for vi. 

Anonymkode: b362a...1d0

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det finnes dårlige mennesker overalt.Uten integritet&sjel. Ikke vits å diskutere de, de er en egen rase.

Jeg liker at du mener det. Det er dermed håp. Men realiteten er at en faktisk sorterer mennesker mer og mer. Men håper du engasjerer deg i hvordan utviklingen skal bli. Vi er nemlig på "highway to hell" for å bruke AcDc's tittel på en låt som forøvrig ikke har med akkurat dette å gjøre. Vi må få litt høyere stemmer vi som er mot dette altså.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du må realitetsorientere deg. Langt fra alle vil vi'es inn i ditt vi. Bruk heller jeg i stedet for vi. 

Anonymkode: b362a...1d0

Virkelig? Er det ikke lov alt det jeg påstår altså? Er det ikke sant? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg liker at du mener det. Det er dermed håp. Men realiteten er at en faktisk sorterer mennesker mer og mer. Men håper du engasjerer deg i hvordan utviklingen skal bli. Vi er nemlig på "highway to hell" for å bruke AcDc's tittel på en låt som forøvrig ikke har med akkurat dette å gjøre. Vi må få litt høyere stemmer vi som er mot dette altså.

Det har alltid vært slik, men de får ikke respekt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har alltid vært slik, men de får ikke respekt.

Så må en ha tydeligere stemmer. Vi som fremdeles vil ha en verden av mangfold og menneskeverd. Det er det vi må engasjere oss enda mer i!

Skrevet (endret)

Slettet. Gad ikke engasjere meg mer.

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, SoWhat? said:

Tillegg: sant å si så får jeg "mareritt " på dagtid også. Blir vi umenneskelige til slutt ? 

Jeg valgte å si nei til testing for kromosomfeil. Har barnet jeg nå bærer Downs, så lever vi fint med det.

så vær snill å ikke ha slike forutinntatte holdninger til dine medmennesker takk! 

Mvh snart mamma 

Anonymkode: 9c88e...80d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte å si nei til testing for kromosomfeil. Har barnet jeg nå bærer Downs, så lever vi fint med det.

så vær snill å ikke ha slike forutinntatte holdninger til dine medmennesker takk! 

Mvh snart mamma 

Anonymkode: 9c88e...80d

Å,slutt da! Jeg snakker om hva loven gir en rett til. Glem deg selv et øyeblikk og se hvordan lover og samfunn rundt deg er. 

• Liker 1
Skrevet

Å ta abort hvis barnet har Downs burde vært en mulighet i Norge. Hvorfor avle frem absolutt alt hvis man ikke er kapabel til å håndtere det? Det er ikke en berikelse, det er en byrde. Man ødelegger livet sitt over noe som lett kunne blitt løst.

Spør du meg, så sorterer vi ikke nok.

• Liker 8
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg

Kjipt at de som blir abortert bort, går glipp av sine 3 millisekunder på jorden.

(Sett i ett kosmisk perspektiv).

Skrevet
6 minutter siden, puppi skrev:

Jeg vet ikke, jeg

Kjipt at de som blir abortert bort, går glipp av sine 3 millisekunder på jorden.

(Sett i ett kosmisk perspektiv).

De går ikke glipp av noe, siden de aldri er blitt født. 

Skrevet
3 minutter siden, Peaches said:

De går ikke glipp av noe, siden de aldri er blitt født. 

Det var vel egentlig poenget mitt :klem:

Vi blir jo alle «abortert» bort til slutt.

Vet ikke om det har så stor betydning, om man egentlig noen gang eksisterte her på jorden, eller ei.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, puppi skrev:

Det var vel egentlig poenget mitt :klem:

Vi blir jo alle «abortert» bort til slutt.

Vet ikke om det har så stor betydning, om man egentlig noen gang eksisterte her på jorden, eller ei.

Er nok litt trøtt, jeg :sprettoy:

Men sikkert ikke, når alt kommer til alt :phaedra:

Skrevet
Just now, Peaches said:

Er nok litt trøtt, jeg :sprettoy:

Men sikkert ikke, når alt kommer til alt :phaedra:

Greia er, nå f.eks. er jeg på homse-bar i det store utland.

Ikke at jeg er homo, men folk er blide og glade her.

Men, jeg vet ikke om dette er noe jeg kommer til å se tilbake på, om 3000 år.

Gosh, som tiden flyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...