AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Jeg er enebarn, men har en halvbror (pappa sin) verken jeg eller foreldrene mine har kontakt med i dag. Begge har et ønske om at jeg skal arve det som er å arve så langt det er mulig, og har begynt å tenke på hvordan de skal gå frem for å ordne det. Av store ting eier de en leilighet og en hytte, men jeg er ikke sikkert på hvem av dem som eier hva på papiret. Kanskje er halvbroren min pålagt å arve noe også, men da uansett bare fra pappa, så det er jo avgjørende hvem som eier hva her. Hvordan ordner man slike forhold? Må man innom advokat? Anonymkode: 24e4b...276
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enebarn, men har en halvbror (pappa sin) verken jeg eller foreldrene mine har kontakt med i dag. Begge har et ønske om at jeg skal arve det som er å arve så langt det er mulig, og har begynt å tenke på hvordan de skal gå frem for å ordne det. Av store ting eier de en leilighet og en hytte, men jeg er ikke sikkert på hvem av dem som eier hva på papiret. Kanskje er halvbroren min pålagt å arve noe også, men da uansett bare fra pappa, så det er jo avgjørende hvem som eier hva her. Hvordan ordner man slike forhold? Må man innom advokat? Anonymkode: 24e4b...276 Dette bør dine foreldre rydde opp i straks. Om de ikke alt har gjort det da? Dør din far før din mor, vil nok din halvbror ha sin farsarv. Da kan din mor risikere å måtte selge deres felles bolig for å løse ut din halvbror. Dør din mor først, kan din far bil sittende i uskkftet bo inntil han dør og du og din halvbror må fordele boet enten selv eller ved offentlig skifte. Din halvbror har rett på sin pliktdelsarv uansett hvordan dine foreldre tenker å fordele arven. Les på domstol.no og velg menyene for arv/dødsfall. Anonymkode: 9e8a6...ab9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå