Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #1 Skrevet 16. februar 2005 Vi har et sånn digitalt termometer for å bruke i øret. Jenta mi blir som en orm hver gang vi prøver å måle, derfor har jeg begynnt å bruke det i munnen i stedet. Skulle ikke det kunne gå bra? Men dersom det stemmer, har hun hatt feber så og si hver dag i et par uker. Bare rundt 38, og formen er fin ellers, hun er bare litt rød i kinnene. Kan det stemme at hun har så ofte feber? Kan det være tenner som kommer, hun er ca 6 mnd?
Gjest Qlio Skrevet 16. februar 2005 #2 Skrevet 16. februar 2005 Øretermometer skal som navnet tilsier brukes i øret. Kjøp ett vanlig digitalt termometer og Tempasept, ta tempen rektalt så får du den mest korrekte temperaturen. Jeg har også forsøkt pannetermometer, men det gir ikke korrekt temperatur ved hver måling på min datter (1,5 år). Dette ble returnert, og jeg gikk tilbake til digital, rektal måling. Husk; ta tempen først når ungen er frisk for å finne normaltemperaturen! Først når du vet denne, ser du når tempen stiger.
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Jeg har dårlig erfaring med øretrmometer. Her i gården bruker vi vanllig digitalt termometer, mye mere nøyaktig. Minsta mi er ei skikkelig feberjente, hvor feberen raskt blir opp i mot og til tider over 40 grader. De trenger jeg et termometer jeg kan stole på! Øretermometerer er jo beregnet for bruk i øret, er slettes ikke sikker på om det å bruke den i munnen gir godt nok resultat....
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #4 Skrevet 17. februar 2005 Øreterm skal ikke brukes andre steder enn i øret, nei. Forøvrig funker de digitale best, med plastbeskyttelse. Og husk at dersom du måler andre steder enn i endetarmen skal du legge til 0,5 grad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå