Gjest I Skrevet 16. februar 2005 #1 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei, jeg går tur (i rask gange) ca. 45 - 60 min. nesten hver dag. Har vurdert å gå til anskaffelse av sånn gå-staver. Er det noen som har EGNE erfaringer med slike staver? De fleste jeg treffer med staver er eldre folk som går s- a- k- t- e. Jeg har forøvrig hørt at trenings-effekten øker betraktelig med staver, stemmer dette? Er det muligens fordi det ser litt snålt ut å gå med staver at det ikke er så mange som har begynt å bruke det? Har det f.eks noen effekt på musklene i armene (overarm?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #2 Del Skrevet 16. februar 2005 Burde vel ikke svare, for jeg har ikke EGEN erfaring. Men min mor er instuktør i nordic walking/stavgang. Det GIR økt treningseffekt. Gitt at du går fort, ikke bruker det som stokk/støtte slik noen gamle folk gjør da, så får du en bra treningsøkt av det. Får brukt overkroppen også. Min mor er revmatiker da, og intruerer for det meste andre revmatikere, så ikke alle der går like fort. Mamma og pappa bruker staver aktivt, også når de går i fjellet. Da er det jo godt å ha stavene til støtte også, særlig for mamma, men i hovedsak benytter de dem altså for økt utbytte da. Det ser kanskje snålt ut, kanskje bruker ikke folk det av den grunn, men det er nå en del folk som bruker dette, også folk som ikke vandrer S-A-K-T-E. Men beuk egenede stsver, ikke skistaver. Det er forskjell på lengden du skal ha på skistaver og slike staver. Og lær deg teknikken, så få du godt utbytte av stavene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 16. februar 2005 #3 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg går med staver og jeg kan skrive under på at du har større utbytte av det. Jeg går fort og blir like svett av å gå en time med staver som jeg gjør ved annen trening. Leste ett sted at man forbrenner 40% mere hvis man bruker staver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 16. februar 2005 #4 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg hadde mine liggende et halvt år før jeg begynte å bruke dem.... Jeg kviet meg lenge for å bruke dem nettopp av de grunnene du nevner, men jeg hevet meg over det og satte i gang! Jeg går 2-3 timer hver uke. Jeg går mye fortere med dem enn jeg gjør ved vanlig gange og det gir helt klart bedre effekt. I tillegg avlaster de min vonde rygg og jeg har fått bedre holdning. "Pelikanarmene" har også blitt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 16. februar 2005 #5 Del Skrevet 16. februar 2005 I tillegg avlaster de min vonde rygg og jeg har fått bedre holdning. "Pelikanarmene" har også blitt mindre. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå