Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg har ingen muligheter å få kastet han ut neste uke?? Må jeg bare vente til fyren fjerner seg selv da etter en mnd oppsigelse? Hva med bv kan jeg be namsmann kontakte dem?

Anonymkode: 6d8e2...b1e

Neste uke? Uten at saken har blitt bragt inn for namsmannen ennå, og du vil ha leietager kastet ut neste uke? :hoho:

Anonymkode: 0816c...f8a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS, du har vel ikke tenkt å fortsette å leie ut til andre? Her har du vist for deg selv og leietaker at du ikke evner å være utleier. 

Skal leietaker betale dobbelt leie fordi du har hatt tekniske problem med banken din? Det er urimelig. Leietaker har betalt. Har du usikre måter å motta leien på, så må du endre på betalingsrutinene. 

Anonymkode: d4a8f...4d4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor bør barnevernet kobles inn fordi det er feil på din vipps? 

Men til det du spør om, gitt at du har standard husleiekontrakt: han har 2 uker på seg å betale etter du sendte skriftlig varsel. Dette varselet må også oppfylle lovkravene. Oppfyller ikke varselet lovkravene, så er det ikke gjeldende. 
Når du varsler namsmannen, så vil dem gi leietaker 14 dager på å betale. Om det ikke betales, så vil dem kunne sette dato for utkastelse, som er minst 14 dager fram i tid. Betaler leietaker skyldig beløp innen denne utkastelsedatoen, så vil leieforholdet fortsette som før.  

Men sjansene for at dette går såpass raskt, når leieboer kan bevise at han har prøvd betale leie i tide, og det har vært problemer hos deg som gjør at leie ikke kommer inn, og du i tillegg avviser nedbetaling, og dette er første gang betalingen ikke har gått helt etter planen, så ville jeg beregnet kanskje oppmot ett halvårs tid før namsmannen går til verks...

Anonymkode: 40052...d59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en håpløs utleier du er 😂😂 har møtt min andel ubrukelige utleiere som ikke har PEILING på hva lover og regler er. Men det her tar kaka altså 😂 kaste ut leieboeren fordi det var feil på DIN vips? 😂 nei Gud bedre 😂

Anonymkode: fb31e...f9e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært leietaker her, og utleier hadde oppført seg som deg, så hadde jeg gjort alt for at du ikke skulle fått noen penger.

Jeg er ei ærlig og godt voksen dame, så jeg har aldri stjelt noe eller svindlet noen, men dette er dårlig gjort av deg! Så da hadde jeg tatt igjen om du ville ha meg utkastet fordi DIN vipps ikke mottok pengene mine!

Så jeg hadde strittet i mot alt jeg kunne, og gjort meg så vanskelig jeg kunne. Selv om jeg ikke er en vanskelig person ellers.

Så vil du ha en fiende, så gå fram akkurat som du gjør nå! Her hadde jeg følt meg så urettferdig behandlet!! Og var det noen som nevnte barnevern også? Dobbelt grunn til å gjøre seg vanskelig!!

Anonymkode: 32013...925

• Liker 5
Skrevet

Om pengene har gått ut fra hans konto og du har sett kontoutskrift på det, så får du kontakte din bank. Han har bevist at han har betalt.

En kaster ikke folk ut for å ha utestående en husleie, og iallefall ikke når feil er på huseier sin side!! Og jeg tror barnevernet driter tynt i om at du ikke har fått husleie for en måned.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Her er situasjonen: Jeg har hadd en leieboer som egentlig alltid har betalt leia si i tide, til og med før datoen. Den ene leia gikk ikke gjennom da det var feil med min Vips, men leier har ikke fått den inn på sin konto heller. Jeg må ha de pengene, han fikk skriftlig farsel om utkastelse og da kom han med oppsigelse da han mente dette var urimelig, han kom også med forslag på nedbetaling først halve summen som han låner så halve summen av ega lønn. Jeg vil ikke ha noe privat nedbetalings plan, jeg må ha disse pengene. Så på Mandag kommer jeg til å gå til namsmannen, hvor fort kan han kaste ut fyren? Han har også en datter boende hver andre uke, kan namsmann melde automatisk til bv? Jeg synes det er synd på datteren hans.

Tuller du? Du ønsker å kaste ut en pålitelig leietaker fordi Vipps ikke fungerte og det medførte at ingen av dere har pengene som ble overført?

Hvordan i all verden er dette leietakers problem? Det er ditt problem. Vedkommende har betalt som han skulle. At Vipps ikke klarer å få pengene over til deg er ikke hans feil eller ansvar.

Utkastelse tar forresten lang tid. Og er det barn med i bildet vil det bli ekstra vanskelig. Og med et ikke-eksisterende grunnlag som dette er det antakelig umulig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal barnevernet kalles inn fordi du ødelegger for familien hans? 

Hvis du får kastet han ut. Skal du aldri, aldri leie ut igjen. Dette får du ikke til!

Anonymkode: 9f5e8...9e5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det ikke er store forskjellen på å betale via nettbank og vips sant? Man kan skrive akkurat samme info (som dukker opp i nettbank) via vips som i nettbank. Eneste er st du får beskjed med en eneste gang at leien er betalt om det brukes vips.

Anonymkode: fb31e...f9e

I banken min kan man slå på SMS-varsling slik at man får melding når penger kommer inn.

Anonymkode: b0cc6...fc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, jabx skrev:

Tuller du? Du ønsker å kaste ut en pålitelig leietaker fordi Vipps ikke fungerte og det medførte at ingen av dere har pengene som ble overført?

Hvordan i all verden er dette leietakers problem? Det er ditt problem. Vedkommende har betalt som han skulle. At Vipps ikke klarer å få pengene over til deg er ikke hans feil eller ansvar.

Utkastelse tar forresten lang tid. Og er det barn med i bildet vil det bli ekstra vanskelig. Og med et ikke-eksisterende grunnlag som dette er det antakelig umulig.

Når det er barn med i bildet er det bortimot umulig med utkastelse, selv med godt grunnlag. Broren min leide ut en leilighet til en alenemor med to små barn. De første månedene betalte hun husleie og alt virket greit. Så begynte problemene å balle seg på. Hun betalte for sent, for lite, betalte ikke i det hele tatt. Fordi hun var alene med to barn strakk broren min seg langt for å hjelpe enn, hun hadde lite nettverk og ingen som kunne hjelpe henne, men til slutt fikk han nok. Han gjorde alt etter boka, i samråd med advokat og namsmannen, men det tok over et år å få henne ut.  NAV og Barnevernet var involvert i saken og de støttet ikke utkastelse uten at nytt bosted var ordnet og det tok sin tid.

Anonymkode: 081e9...f12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg må ha pengene, vil ikke ha de i to deler.

Fordi hun må flytte, barn har ikke godt av å flytte mye. Synes at bv bør blandes inn.

Herregud. Ro deg litt ned

Anonymkode: 0d401...e85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg har ingen muligheter å få kastet han ut neste uke?? Må jeg bare vente til fyren fjerner seg selv da etter en mnd oppsigelse? Hva med bv kan jeg be namsmann kontakte dem?

Etter å ha tenkt meg om litt, tror jeg at jeg vet hvem du er, men skal selvsagt ikke skrive det her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det er barn med i bildet er det bortimot umulig med utkastelse, selv med godt grunnlag. Broren min leide ut en leilighet til en alenemor med to små barn. De første månedene betalte hun husleie og alt virket greit. Så begynte problemene å balle seg på. Hun betalte for sent, for lite, betalte ikke i det hele tatt. Fordi hun var alene med to barn strakk broren min seg langt for å hjelpe enn, hun hadde lite nettverk og ingen som kunne hjelpe henne, men til slutt fikk han nok. Han gjorde alt etter boka, i samråd med advokat og namsmannen, men det tok over et år å få henne ut.  NAV og Barnevernet var involvert i saken og de støttet ikke utkastelse uten at nytt bosted var ordnet og det tok sin tid.

Så bra! Det betyr at namsmann kontakter bv! Gleder meg.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Her er situasjonen: Jeg har hadd en leieboer som egentlig alltid har betalt leia si i tide, til og med før datoen. Den ene leia gikk ikke gjennom da det var feil med min Vips, men leier har ikke fått den inn på sin konto heller. Jeg må ha de pengene, han fikk skriftlig farsel om utkastelse og da kom han med oppsigelse da han mente dette var urimelig, han kom også med forslag på nedbetaling først halve summen som han låner så halve summen av ega lønn. Jeg vil ikke ha noe privat nedbetalings plan, jeg må ha disse pengene. Så på Mandag kommer jeg til å gå til namsmannen, hvor fort kan han kaste ut fyren? Han har også en datter boende hver andre uke, kan namsmann melde automatisk til bv? Jeg synes det er synd på datteren hans.

Du har en tapt sak. Dette kan bli dyrt for deg. Feilen lå hos deg.    Oppsigelse ned en gang? Er du ikke riktig klok?

Anonymkode: 07349...5fb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar tid hos namsmannen.  Min 3 mnd. Rydd opp i feilen du har skyld i. Siden du ikke har fått kr..må de ligge en plass. Du er en meget uproff utleier. Du må i det minste holde deg til lovverket.

Anonymkode: 07349...5fb

• Liker 7
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er rett og slett ondskapsfull

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I banken min kan man slå på SMS-varsling slik at man får melding når penger kommer inn.

Anonymkode: b0cc6...fc9

Det er forskjell på når pengene kommer inn, og når de blir sendt ;) 

Om jeg betaler husleia en fredag kveld, så ville ikke utleier fått beskjed om dette før pengene kommer inn mandag, pga bankkjøringer, ved din løsning. Ved vipps ville utleier fått beskjed med en gang jeg betalte, selv om pengene ikke kom på hans konto før mandag. 

Anonymkode: 3a8ee...cad

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd EN feil i betalingen av husleie, og du tenker at du allerede skal gå til namsmannen. Beklager, men det skal nok mer til, og du må gi flere advarsler med et visst mellomrom før namsmannen hadde gått til verks. Det kan ta et halvt år å få folk ut, og det skal som regel mye mer til enn dette. 

Som leietaker hadde jeg også sagt opp avtalen på grunn av urimelige vilkår (ikke følge husleieloven) og hadde anmeldt ræva di og holdt deg oppholdt i rettsvesenet i årevis. 

Anonymkode: 9ecad...da8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør det ikke. Namsmannen kontaktet ikke barnevernet i saken jeg fortalte om. Både de og NAV var allerede involvert da broren min gikk til namsmannen for å få hjelp til utkastelse etter flere måneder med manglende betaling og forsøk på å komme til en minnelig løsning. At NAV og barnevernet var involvert hadde ingenting med utkastelsen å gjøre, de hadde vært involvert i lang tid, allerede før hun og barna flyttet inn i leiligheten de leide av broen min.

Og TS: Du virker jo direkte slem og mindre intelligent. Hvorfor er du så opptatt av at barnevernet skal involveres? For hva? At faren betaler husleie i tide, men din Vipps funker ikke, så derfor har ikke du fått pengene. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en ting til TS: Har du lest innlegget du siterte? Der står det faktisk at det å få kastet ut folk med barn er vanskelig, selv med namsmannen inne i bildet. Namsmannen tar nemlig hensyn til barna og deres beste. 

Det står ikke at namsmannen kommer til deg på sekundet og kaster ut leieboeren din samtidig som han ringer barnevernet. Sånn til info, for å avklare i tilfelle du har misforstått.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...