BeautyBox Skrevet 10. mars 2018 #21 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, Snabeldyr skrev: Er nå Polakkene som er stupfull allerede på formiddagen når turen går oppover i bakken, ta deg en leksjon i Norsk kultur og se hvordan norske idrettstradisjoner var før Polakkene startet å komme hit og også startet å gjøre det bra i Hopp... Har tydeligvis aldri vært i Kollen du, men det har jeg flere ganger.. Jeg var der i dag. Massevis av nordmenn. Jeg er norsk. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #22 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Snabeldyr skrev: Hopprenn og vilt mye Polakker i Kollen i dag, de drikker jo Vodka og er full allerede på formiddagen når turen går oppover mot Kollen. Ikke vært kultur for slik som dette i Norge tidligere nei, men med arbeidsinnvandringen så er Polakkene ekstremt mange når det er hoppsport som står på programmet og det er slik sett ikke tilfeldig at det var etter et hopprenn dette skjedde. Det var ikke polakken som hadde drikkefest på t-banen opp mot Holmenkollen i formiddag. Antar at det heller ikke var polakkene som drikker seg drita og vaser ut i sporene og skaper trøbbel. Polakken er tross alt vant til alkohol på en helt annen måte enn oss nordmenn. Dette skjedde etter at folkene som så på 5-mila skulle komme seg hjemover. Hopprennet var fremdeles i gang da meldingene om bråk i Holmenkollen og påkjørsel nedenfor ble meldt i mediene. Anonymkode: 606a8...bef 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #23 Skrevet 10. mars 2018 Nok er nok. På tide å avvikle hele greia. Anonymkode: 31b73...cae 2
BeautyBox Skrevet 10. mars 2018 #24 Skrevet 10. mars 2018 Norsk drikkekultur er helt på trynet, og de som er blinde for det har ikke vært mye ute på fest i Norge. 12
Gjest Made4u Skrevet 10. mars 2018 #25 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Norsk drikkekultur er helt på trynet, og de som er blinde for det har ikke vært mye ute på fest i Norge. Synes den norske drikkekulturen er ok jeg...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #26 Skrevet 10. mars 2018 6 minutter siden, Snabeldyr skrev: Hopprenn og vilt mye Polakker i Kollen i dag, de drikker jo Vodka og er full allerede på formiddagen når turen går oppover mot Kollen. Ikke vært kultur for slik som dette i Norge tidligere nei, men med arbeidsinnvandringen så er Polakkene ekstremt mange når det er hoppsport som står på programmet og det er slik sett ikke tilfeldig at det var etter et hopprenn dette skjedde. Ja du må skylde på utlendinger du også.Husker 22 juli Før noen visste noe ,da var det utlendinger dem skyldte på. Anonymkode: cd30a...295 6
BeautyBox Skrevet 10. mars 2018 #27 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, Snabeldyr skrev: Synes den norske drikkekulturen er ok jeg... Nordmenn er ikke noe mer anstendige på fest enn folk fra andre nasjonaliteter. 8
Gjest Made4u Skrevet 10. mars 2018 #28 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, BeautyBox skrev: Nordmenn er ikke noe mer anstendige på fest enn folk fra andre nasjonaliteter. Men vi drikker i alle fall ikke vodka til frokost...
BeautyBox Skrevet 10. mars 2018 #29 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, Snabeldyr skrev: Men vi drikker i alle fall ikke vodka til frokost... Eh jo. Har du ikke vært på 17. mai-frokost? Eller på chartertur til syden? 14
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #30 Skrevet 10. mars 2018 Tror ikke det er polakkene som er problemet her gitt. Det er alle nordmennene som drikker seg fra sans og samling uti "skauen". Sist jeg var i kollen var under VM i skiskyting i 2016 og da var det i alle fall veldig streng kontroll ved inngangen, de sjekket vesker /sekker etc og fant de alkohol ble det beslaglagt. Vi var i VIP teltet den ene dagen, men der var det absolutt ikke flatfyll. Hvordan det var i serveringsteltet nede på arenaen vet jeg ikke, men regner at de må følge norsk skjenkelov og at de som er overstadig beruset ble nektet mer servering og kastet ut. Da jeg var på Hahnenkammrennet i Kitzbühel samme år ble det solgt alkohol inne på arenaen (og det var ingen som sjekket om vi hadde medbrakt da vi gikk inn), men heller ikke der kan jeg huske at det var fyll/overstadig berusede folk som var problematiske. Det var først da vi havnet på afterski på The Londoner med en haug med nordmenn etter rennet at det tok av. I 2013 var jeg på ski-VM i Val di Fiemme og der var det også alkoholsalg inne på arenaen - og tillatt med medbrakt. Det var ikke flatfyll, men god stemning. Norsk drikkekultur er problemet, det er min konklusjon. Anonymkode: 4a696...5a3 13
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #31 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Snabeldyr skrev: Men vi drikker i alle fall ikke vodka til frokost... Dem gjør ikke det i Polen heller, du.. Anonymkode: c49fa...298 6
Gjest Made4u Skrevet 10. mars 2018 #32 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, BeautyBox skrev: Eh jo. Har du ikke vært på 17. mai-frokost? Eller på chartertur til syden? Vært både i syden og spist frokost 17 mai i 45 år nå, uten vodka til frokost.
BeautyBox Skrevet 10. mars 2018 #33 Skrevet 10. mars 2018 For ikke å snakke om russen, eller folk på vei opp til Holmenkollen. Vodka til frokost i fleng. 1
Edie Skrevet 10. mars 2018 #34 Skrevet 10. mars 2018 (endret) Ryddet for hatefullt innlegg. Edie, mod. Endret 10. mars 2018 av Edie
BeautyBox Skrevet 10. mars 2018 #35 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, Snabeldyr skrev: Vært både i syden og spist frokost 17 mai i 45 år nå, uten vodka til frokost. Da må du ha ganske smal omgangskrets for å ikke ha sett den drikkekulturen jeg har sett. 7
Gjest Optimo Skrevet 10. mars 2018 #36 Skrevet 10. mars 2018 Alkohol og dumme folk: check. Men dette må arrangøren og Sporveien ta på sin kappe. Så mye folk og så lite organisering? Det skal ikke være mulig at folk detter/hopper nedi sporet og blir påkjørt av banen. Sitat Holmenkollen Skifestivals kommunikasjonssjef Emilie Nordskar sier de har undervurdert antallet mennesker som ville komme. – Vi hadde forventet 100.000 gjennom helga, men det har vært rundt 100.000 mennesker her bare i dag, sier Nordskar. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/flere-personer-skadet-i-t-baneulykker-langs-holmenkollbanen-1.13954969 Syns det er meldinger om kaos og mas hvert år jeg. Ikke så ille som nå, men generelt er jo inntrykket at organiseringen tryner igjen og igjen, enten det er banen eller billettkiosken eller begge deler. Vi kan generelt ikke organisere. Uten sammenlikning forøvrig, men det er det samme på NSB også, hver eneste jævla gang det er større problemer så er det fullt kaos, vill vest og ingen klarer å organisere folkemengden. Og noen vil arrangere OL? Haha.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #37 Skrevet 10. mars 2018 Synes ikke at det er noe galt å forbinde dette arrangementet med et par øl, men det bør settes fokus på å ikke drikke for mye (spesielt dersom det er barn og familier til stede) Anonymkode: 7e36c...8c6
Ginavn Skrevet 10. mars 2018 #38 Skrevet 10. mars 2018 Jeg leste uglamor! Trodde det var en KG-bruker med dagbok og navnet var uglamor, så en genitiv-s på slutten! Nei, jeg er ikke full! 1
Gjest Made4u Skrevet 10. mars 2018 #39 Skrevet 10. mars 2018 Var på både VM i Nordiske grener og Skiskytings-VM bl.a., og da var det Polakker og Tyskere som drakk mest. Var inne på stadionområdet vi da, og ikke langs løypa og gratisområder... Aldri ansett alkohol som noe stort problem i Kollen jeg, foruten fra små enkeltgrupper og der var Polakkene overrepresentert med tanke på hvor mange flere Nordmenn der var. Men selvfølgelig, det var noen vennegjenger av Nordmenn også som alt hadde drukket en del allerede på formiddagen. Men på generelt grunnlag så kan jeg si at Nordmenn har et mye bedre forhold til alkohol på idrettsarrangement enn hva dem har i mange andre land. Polen er landet som er mest dominerende i Kollen når det kommer til skihopping, naturlig siden det er mange Polakker her i Norge og Polen har de siste 15 årene gjort det bra i skihopping - da møter dem jo mannssterke opp også... Hva gjelder skiskyting ser man ikke så mye til dem, da er tyskerne mer dominerende men på langt nær slik Polakkene er under hopprenn. Mitt inntrykk er helt klart at festen har startet mye tidligere for Polakkene enn Nordmennene, ser man historisk på Kollenhelgene så har jo ikke alkohol vært noe veldig stort problem heller, før nå...
Gjest Made4u Skrevet 10. mars 2018 #40 Skrevet 10. mars 2018 9 minutter siden, BeautyBox skrev: Da må du ha ganske smal omgangskrets for å ikke ha sett den drikkekulturen jeg har sett. Der tok du feil så det holder... Er bare du som er prippen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå