Gå til innhold

Behandling av mollusker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med dette?

Jeg hadde i utgangspunktet 2-3 i underlivet, før jeg fikk et sånt uttørrende liniment av gynekologen. Hver behandling gjorde at de ble skikkelig hissige og etterhvert ble flere. Nå har jeg kanskje 20 stk, og har bestillt time hos hudlege for å forsøke å skrape- eller fryse de vekk. Men jeg er redd for at det også skal forverre tilstanden, og lurer derfor på om noen har erfaring med dette?

Jeg holder til i Oslo, og tar gjerne imot tips til behandlingssted også. Eller hva som helst som kan være til hjelp, egentlig.

Har noen hatt dette, og blitt kvitt det?

Anonymkode: 73e0f...928

AnonymBruker
Skrevet

Dump

Anonymkode: 465ba...01d

AnonymBruker
Skrevet

Om du har badekar, anbefaler jeg tea tree olje. Vanskelig å få tak i en ren utgave her i Norge - men fungerer bra på plager med mollusker. 

Anonymkode: 84616...ff8

AnonymBruker
Skrevet
On 11.3.2018 at 2:21 PM, AnonymBruker said:

Om du har badekar, anbefaler jeg tea tree olje. Vanskelig å få tak i en ren utgave her i Norge - men fungerer bra på plager med mollusker. 

Anonymkode: 84616...ff8

Jeg har prøvd tea tree oil en stund nå. Kjøpte fra nettet og blandet ut ca 50/50 med jojoba. Smurte på daglig og hadde plaster over. Det har likevel blitt flere, så jeg sluttet nå disse dagene. 

Virket det på deg?

AnonymBruker
Skrevet

Oslo Hudlegesenter. 

Anonymkode: af1fd...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aselli sårsalve.

Anonymkode: b443a...d89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 12.3.2018 at 7:18 PM, AnonymBruker said:

Oslo Hudlegesenter. 

Fikk du behandling der? Hvilken, isåfall?

AnonymBruker
Skrevet
On 12.3.2018 at 7:25 PM, AnonymBruker said:

Aselli sårsalve.

Har denne hjulpet for noen? Slik at de forsvinner helt, altså? Hvordan brukte du den isåfall? Flere ganger daglig?

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2018 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Fikk du behandling der? Hvilken, isåfall?

Mannen fikk, legen skjærte dem av. Husker ikke navnet på legen, men var en herremann med hovedfokus på føflekker/hudsykdommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Hvordan ble det med arr i etterkant? Dersom det blir veldig fæle arr er det kanskje bedre å vente til de går over av seg selv..

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Hvordan ble det med arr i etterkant? Dersom det blir veldig fæle arr er det kanskje bedre å vente til de går over av seg selv..

Det som er av arr er i såfall veldig smått at kan ikke kan se det med mindre man studerer det nøye. Ingen tegn til at det har vært skjært bort noe eller at han har hatt mollusker i det hele tatt. 

Litt ømt og vondt var det i timene og dagene etterpå, noe småblødninger her og der, men normal «funksjon» ( ;) ) etter ca to uker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har denne hjulpet for noen? Slik at de forsvinner helt, altså? Hvordan brukte du den isåfall? Flere ganger daglig?

Tror vi påførte én gang daglig og molluskene tørket ut og forsvant. Hun hadde hatt mollusker halvannet år så det kan jo være at de var på vei tilbake da vi begynte med Aselli.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte kjerringråd på mollusker. Stakk hull på den største med en steril nål, og så teipet jeg på en bomullsdott dynket i eplesidereddik. Ny påføring hver kveld. Det stinker veldig, men det hjalp. Merket forbedring kjapt også. Ingen arr.

Anonymkode: d033b...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...