Gå til innhold

Stemmer min brutale påstand om kvinner og dating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv en kvinne, men jeg får veldig mange bekreftelser her på at kvinner er veldig uheldig utstyrt biologisk når det kommer til lyst, forelskelse og det å takle avvisinger.. svar imot om jeg tar feil, men her er bildet jeg har av kjønnene:

menn: de har ikke så sterke følelser som oss, og blir derfor ikke like betatt. De tenker ikke på en kvinne 24/7 og er alltid åpen for flere. De er mindre kresne på hva de har sex med, legger ikke så mye følelser i ting de sier og vil stort sett bare ha det gøy. De går videre med en gang etter en evt avvisning. De ser også mest på utseendet. De ser ikke om en kvinne er oversminket eller naturlig pen. De vil nok automatisk synes at kvinnen som er oversminket er betydelig mer attraktiv enn en usminket. De vil ha unge kropper..... i det konen bikker 30 så ser de på yngre igjen, og konen kan bli kastet ut når som helst.

Noen få reagerer kanskje med å bli liggende og gråte, men disse har også lett for å være de som er såkalt nice guys. Og...menn ghoster gjerne etter sex.

Kvinner som er forelsket: lager seg masse drømmer. Analyserer ALT av hva han gjør, sier, skriver og hvorfor han er aktiv på some men ikke har svart henne. Han flørter kanskje åpenlyst med andre kvinner, og hun ser det, men bortforklarer det i sitt eget hode. Hun vil alltid ha et håp om at hun en dag kan overbevise ham/han vil innse at hun er den spesielle for ham. Hun venter som en lydig hund og ligger unna andre menn fordi hun "ikke må være utro" mot sitt livs kjærlighet. Hun ser heller ikke mennene som kan være intressert, de er totalt usynlige. Hun ser EN mann og det er han hun liker. 

Hvis han avviser henne, vil det likevel være et lite håp der. På at han skal angre. Hun kan reagere med å poste fullt av selfies på Sosiale medier, eller shoppe nye klær, og legge ut bilder av flotte venninnekvelder. Fordi han skal se "hva han går glipp av". 

Anonymkode: 25b1f...d0d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilke kvinner du omgås, men stemmer ikke for meg og min omgangskrets. Men så har de fleste av oss andre ting i livet som er minst like viktig som en eventuell kjærlighetsaffære. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har så mange flotte menn i familien, godt gifte i alle år og jeg vet de er lykkelige. Så nei, tror på kjærlighet mellom mann&dame.

Anonymkode: 2e89f...843

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

menn: de har ikke så sterke følelser som oss, og blir derfor ikke like betatt.

Feil.

De tenker ikke på en kvinne 24/7 og er alltid åpen for flere.

Feil.

De er mindre kresne på hva de har sex med, legger ikke så mye følelser i ting de sier og vil stort sett bare ha det gøy.

Feil.

De går videre med en gang etter en evt avvisning.

Det er nok kanskje sant.

De ser også mest på utseendet.

Feil.

De ser ikke om en kvinne er oversminket eller naturlig pen. De vil nok automatisk synes at kvinnen som er oversminket er betydelig mer attraktiv enn en usminket.

Feil.

De vil ha unge kropper..... i det konen bikker 30 så ser de på yngre igjen, og konen kan bli kastet ut når som helst.

Feil.

Noen få reagerer kanskje med å bli liggende og gråte, 

Feil.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og...menn ghoster gjerne etter sex.

Feil.

AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei.

Det du har rett i; kvinner og menn legger (jevnt over) ikke like mye i kjærlighetslivet. Selv om du spør gutter og jenter i yngre alder hva de ser for seg for fremtiden, vil jenters ønsker ofte starte med mannen med stor M, mens guttene vil ha en god kone som en flere faktorer, sammen med en god karriere og et ellers godt liv, der alle er ulike komponenter. De fleste menn vil ha en kone som er fysisk attraktiv, søt, snill, sosialt oppegående og en god samtalepartner - men de forventer ikke at kvinnen skal være roten til deres fullstendig lykke. Kvinner setter mannen ansvarlig for dette i større grad, og det legger mer press på relasjonen. 

Der du tar feil; "i det konen bikker 30 så ser de på yngre igjen, og konen kan bli kastet ut når som helst". Denne påstanden har ingen statistisk oppbacking, så jeg ser to muligheter; 1. du har negative erfaringer med menn, og dette er en bitter generalisering som resultat. Eller 2. du har lite erfaringer overhodet, og baserer alle meninger på ting du leser på nett og ser på film.

De aller fleste gifter seg i disse dager i voksen alder, rundt 30. 30 som "holdbarhetsdato" har ikke vært en greie på veldig lang tid (40 eller 45 gir mer mening). Når skilsmisse forekommer, er det oftere initiert av kvinner enn av menn, av årsakene som er nevnt overfor (de forventer mer av forholdet enn menn gjør). Ytterst få menn har muligheten til å velge seg en attraktiv yngre dame for ekteskap nummer to, da dette er forbeholdt 'eliten' (ressurssterke menn som også holder seg godt). Så statistikken knuser dette som en reell trussel for 'folk flest'.

Anonymkode: 23c4c...aff

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme som deg. 

Anonymkode: ecfac...d34

AnonymBruker
Skrevet

Dette er SÅ riktig ts! Menn er ekstremt overfladiske og bruker livet til å bytte damer med en gang de er lei, pretty much. Dette er også grunnen til at mange kvinner sliter med dårlig selvbilde og tror de ikke er bra nok, siden de blir dumpa hele tiden. Vi kvinner tror ofte det er utseende-relatert når vi blir dumpa og derfor får mange spiseforstyrrelser eller andre psykiske plager pga det. Dette er ekstremt trist :( 

Når det gjelder menn så har ikke de særlig følelser utover det seksuelle virker det som. De ser en pen dame, tenker på sex, og hvis damen er interessert så prøver hun kanskje å overtale han til et forhold, siden menn stort sett vil være single og ligge rundt. Hvis menn blir mast på og overtalt til et forhold så er de fleste utro etter hvert, evt bryter opp når de møter en ny dame og sånn holder de på. det er også grunnen til at vi har mange alenemødre. Trist samfunn. 

Anonymkode: 6cb84...be0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er SÅ riktig ts! Menn er ekstremt overfladiske og bruker livet til å bytte damer med en gang de er lei, pretty much. Dette er også grunnen til at mange kvinner sliter med dårlig selvbilde og tror de ikke er bra nok, siden de blir dumpa hele tiden. Vi kvinner tror ofte det er utseende-relatert når vi blir dumpa og derfor får mange spiseforstyrrelser eller andre psykiske plager pga det. Dette er ekstremt trist :( 

Hvordan stemmer dette overens med at kvinner tar initiativ til skilsmisse oftere enn menn?

Kvinner blir muligens dumpet oftere i forhold/dating, men det er jo også et signal om at man involverer seg med menn som er litt utenfor ens liga, eller interessert i forhold.

I tilfellene der en kvinne faktisk har funnet en mann som vil forplikte seg til henne, så avslutter hun det oftere enn ham. Kanskje er det en liten spenningssøken og ambisjon hos kvinner her også?

Jeg synes ikke det er vanskelig å finne menn som vil ha et forhold med meg. Men jeg kan i det minste være ærlig på det at jeg er ambisiøs og ikke vil ha hvem som helst.

• Liker 5
Skrevet

Som vanlig så tror jeg ikke at dette stemmer, men så tror jeg på at menn og kvinner er individer og ikke slik at alle er prikk like.

Men regner med at det er enklere å lage seg slike teorier for å kategorisere mennesker slik at de passer inn i ens eget verdensbilde.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan stemmer dette overens med at kvinner tar initiativ til skilsmisse oftere enn menn?

Kvinner blir muligens dumpet oftere i forhold/dating, men det er jo også et signal om at man involverer seg med menn som er litt utenfor ens liga, eller interessert i forhold.

I tilfellene der en kvinne faktisk har funnet en mann som vil forplikte seg til henne, så avslutter hun det oftere enn ham. Kanskje er det en liten spenningssøken og ambisjon hos kvinner her også?

Jeg synes ikke det er vanskelig å finne menn som vil ha et forhold med meg. Men jeg kan i det minste være ærlig på det at jeg er ambisiøs og ikke vil ha hvem som helst.

Jeg kjenner kun 1 kvinne som har tatt initiativ til skilsmisse. Ellers snakker vi om menn som har stukket av fra sine koner/barn på de styggeste måter og de fleste vil ikke engang ha kontakt med barna etterpå. 

Både jeg og mine venninner er ekstremt kresne på menn og går ikke etter playere. Men vi blir behandla som dritt likevel, og vi kan virkelig ikke ta ansvar for at menn juger. 

Når det gjelder menn så er jeg ganske sikker på at følelsene ikke stikker så dypt,at de ikke er i stand til å forelske seg på samme måte som oss damer. Ellers ville de ikke byttet damer så ofte. Akkurat det misunner jeg menn, skulle ønske jeg ikke var så følsom av meg! Egentlig burde begge kjønn lære av hverandre. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner kun 1 kvinne som har tatt initiativ til skilsmisse. Ellers snakker vi om menn som har stukket av fra sine koner/barn på de styggeste måter og de fleste vil ikke engang ha kontakt med barna etterpå. 

Både jeg og mine venninner er ekstremt kresne på menn og går ikke etter playere. Men vi blir behandla som dritt likevel, og vi kan virkelig ikke ta ansvar for at menn juger. 

Når det gjelder menn så er jeg ganske sikker på at følelsene ikke stikker så dypt,at de ikke er i stand til å forelske seg på samme måte som oss damer. Ellers ville de ikke byttet damer så ofte. Akkurat det misunner jeg menn, skulle ønske jeg ikke var så følsom av meg! Egentlig burde begge kjønn lære av hverandre. 

For noe tull.

Alle er ikke like, og det at menn ikke kan forelske seg og at følelsene deres ikke stikker så dypt er også tull.

Virker mer som du lar dine negative erfaringer styre hvordan du tenker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit, men jeg snakker ikke om personlige anekdoter, jeg snakker om samfunnet som helhet.

Du forstår at hvor mange kvinner du kjenner som har tatt initiativ til skilsmisse vs. hvor mange du kjenner som er forlatt, ikke er representativt for menn og kvinner i totalen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit, men jeg snakker ikke om personlige anekdoter, jeg snakker om samfunnet som helhet.

Du forstår at hvor mange kvinner du kjenner som har tatt initiativ til skilsmisse vs. hvor mange du kjenner som er forlatt, ikke er representativt for menn og kvinner i totalen?

Men jeg kjenner utrolig mange mennesker skjønner du, så jo det representerer samfunnet i aller høyeste grad. Og jeg kjenner veldig mange skilte menn, både via jobb og andre arenaer, og de sier allemann at det var de som ville skilles fordi de fant seg ny dame.. Kan hende at dette er et Oslo-fenomen riktignok, ikke vet jeg. Kan godt være at de på bygda legger mer i forhold og familieliv. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Du har litt det verdensbildet jeg hadde som 10-åring fra noveller i tenåringsblader på 90-tallet.

Det er ikke bare det at det finnes unntak fra "reglene" dine, de ikke er treffende nok til å brukes som grove generaliseringer engang fordi unntakene er flere enn de som faller under beskrivelsen. Karakterene finnes, kanskje det er mer menn i den ene og flere kvinner i den andre, men ikke nok til at det på noen måte er verdifull innsikt i kjønn og menneskelige relasjoner.

Den typen du kaller for menn er noe en del personer av begge kjønn kan kjenne seg igjen i (og de som gjør det kaller det vel  heller for "18-20årene", hvis du først vil sette en merkelapp på det). Den typen du kaller kvinner er også noe en del av begge kjønn kan kjenne seg igjen i, om du skal ha en merkelapp på det også så er vel kanskje fellesnevneren der forelskelse. Personer med penis kan også bli forelsket altså, i tilfelle det var ny informasjon for deg.. :fnise:

Jeg er nærmest første type som du kaller mann, og min fullstendig subjektive oppfatning er derfor at menn oftest er av den andre typen. Det er jo fordi når jeg flyr fra blomst til blomst og har forpliktelsesangst, så opplever jeg at menn er altfor romantisk interesserte og opptatt av å binde meg ned. Kanskje derfor disse stereotypiene alltid har irritert meg, gi meg den berømte bad boyen som kan ha sex uten å skulle møtes igjen etterpå, bli usikker eller bry seg om jeg dater andre, han er en mytisk enhjørning i min verden.

Men jeg kjenner også igjen deler av andre typen som ting jeg har vært innom i løpet av livet med en spesiell type fyr eller i en spesiell fase av livet. Så ikke bare er vi sammensatte individer som ikke er styrt av om tissen går innover eller utover, vi endrer oss også gjennom livet, og vi agerer og reagerer forskjellig i forskjellige relasjoner og forhold. 

Anonymkode: d64df...a6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg kjenner utrolig mange mennesker skjønner du, så jo det representerer samfunnet i aller høyeste grad. 

:murvegg:

Anonymkode: c89b2...2e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er mann og kjenner meg overhodet ikke igjen i din fremstilling av oss.

Om kvinner vet jeg derimot ingenting, så den delen skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: a485c...f69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: cf001...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner dere disse mennene som driver og bytter ut kvinner? Jeg har aldri sett det. 

Anonymkode: 75f3f...9d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går jo begge veier. Det handler mer om en match, tror jeg. At man nøter noen som har de kvalitetene man vil ha.

Å rushe med sex og ikke gi seg tid til og bli kjent og være tydelig på hva man vil ha, men venter og ser, tror jeg er er et problem. 

De mennene jeg har datet har ikke holdt lenge fordi jeg skremmer de bort. Og tåler de ikke en dame som setter litt krav, så er de ikke mannen for meg. 

Han som nå har sagt at han vil dele resten av livet sitt med meg, sier at jeg så lenger enn hudfargen hans, og så på han som et menneske. Ble helt sjokka over å høre om hvite kvinner som bruker svarte menn for sex. Vi hadde ikke sex første natten sammen, men snakket og ble bedre kjent. Dette sa jeg før vi gikk til mitt hotellrom. Hans kompiser tror kontakten vår handler kun om sex. Andre vil nok tror det samme, men det er deres problem og ikke mitt. 

Anonymkode: 5c0aa...f51

• Liker 1
Skrevet

Som med alle andre generaliseringer om kjønnene, blir framstillinga for enkel. Det er større forskjeller innad i gruppene av samme kjønn, enn det er mellom kjønnene. Derfor funker det ikke å generalisere. 

Jeg tror vi likevel ofte trenger å tenke slik du skisserer der, fordi det å forholde seg til at alle er individer og at man ikke kan vite noe særlig om mennesker ut fra kategorier som kjønn gjør livet uhåndterlig og uforutsigbart. Vi trenger å forenkle noen ganger, rett og slett for å klare oss. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...