AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Del Skrevet 10. mars 2018 I over ett år har søsteren min vært utrolig slem mot meg, kommet med stygge kommentarer, kverulert på alt jeg sier, og generelt vært ekkel. I dag toppet det seg for meg da vi var og handlet med faren vår, hun var ufin og dyttet meg til og med! Jeg sendte en melding til henne i stad og spurte hva jeg har gjort henne og hvorfor hun er så slem. Men hun benekter alt! Jeg har elefanthjerne og husker til og med datoene for disse episodene.. Det er vel det som kalles gaslighting, at hun prøver å få meg til å tvile på virkeligheten. Hun klikka helt, sa jeg burde gå til psykolog og kalte meg skada i hodet. Så skrev hun at hun skulle ønske jeg fikk kreft og døde før hun blokkerte meg. Hun ringte pappa og grein og skyldte på meg, men jeg har jo sagt til pappa før hvordan hun holder på. Hun har hatt et vanskelig liv på mange måter, vært innlagt på psykiatrisk og er ufør. Hun har også få venner og sitter stort sett hjemme og spiser og spiller dataspill. Jeg har prøvd å hjelpe henne men virker som hun har gitt opp livet. Trengte bare tømme meg litt, jeg er helt utslitt nå. Er det flere som har kutta ut søsteren sin pga drama? Ble dere venner igjen? Mvh, Alexia Anonymkode: 8c377...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. mars 2018 #2 Del Skrevet 10. mars 2018 Hvor gamle er dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Del Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, jabx skrev: Hvor gamle er dere? Jeg er 36 og hun er 28. Vi er halvsøsken og veldig forskjellige i interesser og alt. Hun mener at hennes kvreulering er en normal samtale.. men det er det virkelig ikke. Jeg tror hun er psykopat faktisk, det er ikke normalt å mangle så til de grader selvinnsikt. Anonymkode: 8c377...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. mars 2018 #4 Del Skrevet 10. mars 2018 Du skriver at det startet for et år siden. Hva var det som "trigget" det? Det høres ut som du bør holde deg unna. Hun trenger hjelp, men jeg tviler på at hun vil ta imot noe fra deg. På den annen side kan det være at hun trenger noen som bryr seg om henne og hjelper henne nesten uansett hvordan hun oppfører seg. Det er ikke usannsynlig at det hele har en eller flere konkrete årsaker, og at man kan gjøre noe med årsaken(e) til oppførselen. Men det må du nesten kjenne på selv. Har du overskudd til å være skyteskive samtidig som du prøver å hjelpe henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Del Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, jabx skrev: Du skriver at det startet for et år siden. Hva var det som "trigget" det? Det høres ut som du bør holde deg unna. Hun trenger hjelp, men jeg tviler på at hun vil ta imot noe fra deg. På den annen side kan det være at hun trenger noen som bryr seg om henne og hjelper henne nesten uansett hvordan hun oppfører seg. Det er ikke usannsynlig at det hele har en eller flere konkrete årsaker, og at man kan gjøre noe med årsaken(e) til oppførselen. Men det må du nesten kjenne på selv. Har du overskudd til å være skyteskive samtidig som du prøver å hjelpe henne? Moren hennes døde for litt over ett år siden. Vi hadde et godt forhold før det. Skal sies at moren hennes var ekstremt slem mot meg og slo meg, låste meg inni boden etc. Så jeg mistenker at søsteren min har arvet psykopatiske trekk av moren. For de oppfører seg veldig likt. Har prøvd å være tålmodig i over ett år, ikke svart tilbake når hun har vært frekk og sånn. Men i dag så fikk jeg nok. Og spesielt når hun prøver å vri det over til at det er JEG som har et problem og er slem her.. jeg har prøvd å stille opp for henne, bli med på møter i NAV, kjørt henne til lege osv (hun har veldig angst så sliter med å gjøre sånne ting). Pappa sa vi bare burde holde oss unna hverandre og det er trist, men jeg orker ikke sånne folk i livet mitt. Anonymkode: 8c377...13b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. mars 2018 #6 Del Skrevet 10. mars 2018 Selv om det er blodsbånd tilstede, trenger man ikke like hverandre, og omgåes hverandre er man IKKE nødt til, heldigvis. Det er helt frivillig. Slik du beskriver søsteren din hadde jeg latt henne seile sin egen sjø, og driti langt i å være sjåfør for henne og hjelpe henne rundt. Hun virker som et utakknemlig beist som det er best du overser og unngår. Lykke til med et bedre liv uten en som forpester det for deg! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Del Skrevet 10. mars 2018 Hun er nok psykisk syk ts. Prøv å være sterk i det og husk at hun har det tøft. Ta litt avstand. Anonymkode: 5e9b0...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Del Skrevet 10. mars 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er nok psykisk syk ts. Prøv å være sterk i det og husk at hun har det tøft. Ta litt avstand. Anonymkode: 5e9b0...7be Hun er i høyeste grad psykisk syk, i tillegg til at hun ikke takler at andre gjør det bra i forhold til henne. Nå mener jeg ikke at jeg er bedre enn henne på noe vis, men hun sliter med overvekt, angst, har lite nettverk og har vært innom psykiatrien nesten hele livet. Mens jeg og broren er i jobb, eier leilighet, har kjærester og et større sosialt nettverk. Han har også tatt avstand fra henne, for hun er negativ mot han også. Faren min er veldig grei da, han tar ikke side med noen av oss men sa han stiller opp for oss begge og at vi burde holde avstand. Er bare så fryktelig slitsomt, og ikke minst urettferdig, å få så mye dritt som jeg fikk i kveld. Spesielt da hun sa hun håper jeg får kreft og dør.. Det er ganske drøyt å si! Anonymkode: 8c377...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 10. mars 2018 #9 Del Skrevet 10. mars 2018 Alle disse moteordene. Gaslighting, aldri hørt om eller brukt. Hun høres ufin ut. Begrens omgangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Del Skrevet 10. mars 2018 Jeg skulle likt å hørt hennes versjon Anonymkode: 345b5...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Del Skrevet 10. mars 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle likt å hørt hennes versjon Anonymkode: 345b5...733 Så du syns mobbing er greit? Det er akseptabelt for deg å be folk dø av kreft? Interessant. Jeg syns ikke det er noe hyggelig jeg. Anonymkode: 8c377...13b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #12 Del Skrevet 11. mars 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: I over ett år har søsteren min vært utrolig slem mot meg, kommet med stygge kommentarer, kverulert på alt jeg sier, og generelt vært ekkel. I dag toppet det seg for meg da vi var og handlet med faren vår, hun var ufin og dyttet meg til og med! Jeg sendte en melding til henne i stad og spurte hva jeg har gjort henne og hvorfor hun er så slem. Men hun benekter alt! Jeg har elefanthjerne og husker til og med datoene for disse episodene.. Det er vel det som kalles gaslighting, at hun prøver å få meg til å tvile på virkeligheten. Hun klikka helt, sa jeg burde gå til psykolog og kalte meg skada i hodet. Så skrev hun at hun skulle ønske jeg fikk kreft og døde før hun blokkerte meg. Hun ringte pappa og grein og skyldte på meg, men jeg har jo sagt til pappa før hvordan hun holder på. Hun har hatt et vanskelig liv på mange måter, vært innlagt på psykiatrisk og er ufør. Hun har også få venner og sitter stort sett hjemme og spiser og spiller dataspill. Jeg har prøvd å hjelpe henne men virker som hun har gitt opp livet. Trengte bare tømme meg litt, jeg er helt utslitt nå. Er det flere som har kutta ut søsteren sin pga drama? Ble dere venner igjen? Mvh, Alexia Anonymkode: 8c377...13b sikker? Anonymkode: 1524d...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #13 Del Skrevet 11. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 36 og hun er 28. Vi er halvsøsken og veldig forskjellige i interesser og alt. Hun mener at hennes kvreulering er en normal samtale.. men det er det virkelig ikke. Jeg tror hun er psykopat faktisk, det er ikke normalt å mangle så til de grader selvinnsikt. Anonymkode: 8c377...13b Bare kutt henne ut. Beskytt deg selv. Har selv en søster jeg vil se minst mulig resten av livet. Skulle ønske hun ikke eksisterte. Anonymkode: f52b5...c1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #14 Del Skrevet 11. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er nok psykisk syk ts. Prøv å være sterk i det og husk at hun har det tøft. Ta litt avstand. Anonymkode: 5e9b0...7be Det er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en jævel. Mange som sliter psykisk klarer å være greie selv om de sliter. Anonymkode: f52b5...c1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aell Skrevet 11. mars 2018 #15 Del Skrevet 11. mars 2018 Det blir noe poengløst å ha slike mennesker i livet sitt, så jeg hadde nok kuttet henne ut. Ut i fra det du beskriver fremstår hun utrolig umoden og manipulerende, og jeg hadde ikke klart å ha kontakt med en slik person. Dog ville jeg ha prøvd å ta opp kontakten igjen ved en senere anledning i håp om at hun har klart å forandre seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #16 Del Skrevet 11. mars 2018 Gaslighter deg? Det må da finnes et norsk ord for dette? Anonymkode: bc4a3...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 11. mars 2018 #17 Del Skrevet 11. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gaslighter deg? Det må da finnes et norsk ord for dette? Anonymkode: bc4a3...b03 tenkte det samme. Hva søren betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #18 Del Skrevet 11. mars 2018 1 time siden, Neinøff skrev: tenkte det samme. Hva søren betyr det? Det er ikke et moteord men et fag uttrykk på å beskrive atferd som går ut på å gjøre offeret forvirret/ få dem til å tvile på virkeligheten. En form for psykisk mishandling. Se filmen gaslighting med ingrid bergman, der mannen prøver å manipulere konen til å tro hun er gal. Anonymkode: 07982...1a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 11. mars 2018 #19 Del Skrevet 11. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke et moteord men et fag uttrykk på å beskrive atferd som går ut på å gjøre offeret forvirret/ få dem til å tvile på virkeligheten. En form for psykisk mishandling. Se filmen gaslighting med ingrid bergman, der mannen prøver å manipulere konen til å tro hun er gal. Anonymkode: 07982...1a9 Faguttrykk? På norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #20 Del Skrevet 11. mars 2018 Og til deg ts . Jeg syntes ikke du skal finne deg i å bli behandlet slik. Det eneste man lærer folk ved å akseptere slik behandling er at det er greit å behandle andre som dritt. Så du gjør henne ingen tjeneste ved å være skyteskive. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. Hold deg milevis unna. Anonymkode: 07982...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå