Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flasseksem i kinnene og på haka. I tillegg til atopisk eksem. Jeg bruker fungoral mot dette. Dessverre detter aldri flassflakene av seg selv . Bør jeg bare la de være eller bør jeg fjerne de enten med en pinsett eller med f.eks en vaskeserviett. Peele tørs jeg ikke da jeg ikke vil gjøre huden mer sensitiv. De gangene jeg har fjernet flasset ser jeg at huden er rød under. Frustrerende. Del gjerne erfaringer om noen har liknende plager. 

Anonymkode: a3662...f55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den typen flassende eksem i hodebunnen. Får ikke smurt meg der. Men det klør og jeg klarer ikke la være å klø på det, så jeg fjerner på en måte flasset med neglene. På andre deler av kroppen klarer jeg å holde det i sjakk ved å smøre jevnlig, men dersom jeg ikke har gjort det så bruker jeg bare å fjerne flasset der også, og smøre ekstra godt på den røde huden. 

Syns likevel du bør høre med legen din om hva som er anbefalt. 

Anonymkode: f423b...4b3

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flasseksem i kinnene og på haka. I tillegg til atopisk eksem. Jeg bruker fungoral mot dette. Dessverre detter aldri flassflakene av seg selv . Bør jeg bare la de være eller bør jeg fjerne de enten med en pinsett eller med f.eks en vaskeserviett. Peele tørs jeg ikke da jeg ikke vil gjøre huden mer sensitiv. De gangene jeg har fjernet flasset ser jeg at huden er rød under. Frustrerende. Del gjerne erfaringer om noen har liknende plager. 

Du bør få hjelp hos en hudpoliklinikk. 

Anonymkode: 65643...23f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør få hjelp hos en hudpoliklinikk. 

Anonymkode: 65643...23f

Jeg har fått det men glemte å spørre om akkurat dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker ansiktet om kvelden med en vanlig frotteklut.... synes det er en god og mild "ansiktsbehandling" som skrubber bort flass uten at man trenger å peele. Smører godt etterpå. 

Anonymkode: cd229...c1f

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...