Gå til innhold

Er det mulig å få gardiner til under 160 høyde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe gardiner, første gang. Forstår ikke helt. Står f.eks. 135 gange 220 cm. 220 er lengde ikkesant? Så er det også noen med 160 lengde, men jeg må ha mindre lengde. 135 i bredde, men 160 er alt for langt. Finnes det ikke noe mindre? Jeg ar normale vinduer.  Detter e rtil soverom. Har i dag bare persienner, men sola går jo rett inn. Jeg har to vinduer på soveromet. Det ene er over sengen min, noe som gjør at de ikke kan være så lange på det vinduet, og under det andre vinduet er det en varmeovn, så jeg må ha gardiner som går rett under vinduet, men jeg finner jo ingen som er den lengden. Jeg tenker rundt 140. 

Anonymkode: 763ae...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har helt normale vinduer på soverommet og bruker 160.  Om det er et problem, kan du jo bare legge dem opp.

Den andre muligheten er å kjøpe liftgardin.

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg har helt normale vinduer på soverommet og bruker 160.  Om det er et problem, kan du jo bare legge dem opp.

Den andre muligheten er å kjøpe liftgardin.

er de vanlig at gardinene går nedundervinduet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: 8d05f...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du aldri hatt gardiner eller? Du trenger ikke korte gardiner med mindre du har varmeovn montert på veggen under vinduet. Da må gardinen henge 30 cm (eller var det 20?) over ovnen. Om ikke er det vanlig å ha lange gardiner. 

Anonymkode: 71ea9...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Løsning nr 3 er å kjøpe rullegardiner. 

Anonymkode: 1c0e6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal kjøpe gardiner, første gang. Forstår ikke helt. Står f.eks. 135 gange 220 cm. 220 er lengde ikkesant? Så er det også noen med 160 lengde, men jeg må ha mindre lengde. 135 i bredde, men 160 er alt for langt. Finnes det ikke noe mindre? Jeg ar normale vinduer.  Detter e rtil soverom. Har i dag bare persienner, men sola går jo rett inn. Jeg har to vinduer på soveromet. Det ene er over sengen min, noe som gjør at de ikke kan være så lange på det vinduet, og under det andre vinduet er det en varmeovn, så jeg må ha gardiner som går rett under vinduet, men jeg finner jo ingen som er den lengden. Jeg tenker rundt 140. 

Lån en symaskin  hvis du ikke har det selv. Eller få en venninne til å korte og sy gardinene. Det er en enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normale vinduer kan være alt fra vinduer fra gulv til tak eller 120 cm høye vinduer. Normalt er det lell.

Skal du ha kortere gardiner så får du klippe av dem enten nede og legge opp på nytt, eller oppe og flytte opphenget nedover..det må nemlig vi andre gjøre når 160 blir for kort og 220 blir for langt.

Anonymkode: b4953...8aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan klippe av gardiner og tape dem istedet for å sy. 

Ikea

Tror nok du får denne tapen de fleste steder hvor de selger gardiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville heller kjøpt en god rullegardin. Lyset kommer til å komme inn under gardinen når du må ha dem så korte. Vi har normalt vindu, men gardiner som går til gulvet for å slippe lysstrålene.

Anonymkode: e6d71...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...