Gå til innhold

Flere som kjenner seg igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal prøve å gjøre meg forstått! Sliter med å skrive. Der jeg jobber, er det to av kollegene mine som har ett eller annet mot meg. De hilser ikke på meg, gratulerer meg aldri, prater ikke til meg osv med mindre andre er tilstede. Da later dem så at jeg blir rett og slett satt ut! Ellers de andre på jobb har jeg utrolig godt forhold til. Så det er klart, har ingen sure miner med dem to, eller gjort dem noe. Jeg prøver å prate med dem og de snur seg. Noen andre sier dem er sjalu og misunnelige på at jeg er så godt likt osv. Men de to er super snille mot andre, men når det kommer til meg! Er dem rett og slett motbydelige. Jeg har og sluttet å si hva dem gjør mot meg, for det er nesten ingen som tror på meg, siden dem er så mega snille mot andre. Jeg er i 20 åra, de er i 40 og 30 åra. Om det har noe å si! Er det flere som opplever noe slikt? 

Anonymkode: 1690f...f23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er mulig, så ignorer slik oppførsel. Kjipt av de er det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Ardenus skrev:

Hvis det er mulig, så ignorer slik oppførsel. Kjipt av de er det i hvert fall.

Prøver å ignorere det, men dem er jo også overalt. Så liker ikke slikt rundt meg, ha sure miner. Vi er jo voksne folk. Og nei, det går ikke an å snakke med dem...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det to damer? Har skjønt etterhvert at kvinner uansett alder kan være motbydelige mot hverandre.

Anonymkode: 63aae...6cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det så er det mange kvinner som tenderer på å være svært misunnelige på kvinner som er yngre enn dem selv, særlig hvis de er pene og/eller har positiv utstråling. Hos de damene som er sånn så har jeg opplevd at det blir verre jo eldre de er. Verste kvinnemennesket jeg har vært borti var i 60-åra og gjorde alt for å ødelegge for meg, innpakket i mye falskhet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt det opp med de. Bare spurt de om de har noe imot deg, siden de aldri hilser og virker overlegen. Det er ihverfall noe du føler. Så får du høre hva de har å si.. skulle tru de var 12 år... makan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, BeautyBox skrev:

Sånn jeg har forstått det så er det mange kvinner som tenderer på å være svært misunnelige på kvinner som er yngre enn dem selv, særlig hvis de er pene og/eller har positiv utstråling. Hos de damene som er sånn så har jeg opplevd at det blir verre jo eldre de er. Verste kvinnemennesket jeg har vært borti var i 60-åra og gjorde alt for å ødelegge for meg, innpakket i mye falskhet. 

Hva gjorde du da? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, kriztine skrev:

Jeg ville ha tatt det opp med de. Bare spurt de om de har noe imot deg, siden de aldri hilser og virker overlegen. Det er ihverfall noe du føler. Så får du høre hva de har å si.. skulle tru de var 12 år... makan..

Takker for svar alle sammen. 

Det som er: før når dem såvidt pratet til meg. Tok dem seg narr av alt. Så gikk jeg etter dem i lunsjen og spurte om dem hadde misforstått og forklarte hva jeg mente. Selv om jeg snakket generelt og ingen andre reagerte slikt. Bare bagateller og fjas fra dem side. En gang tok jeg det opp med dem, så sa hun ene: neiiii daaa, vi er så glad i deg og det er ikke noe blabla... Blir kvalm bare tanken hvordan dem la seg frem foran sjefen og andre! Og at jeg det var noe galt med. For jeg hilste ikke og brydde meg ikke om dem osv OG DET ER IKKE SANT! Så jækla barnehage opplegg at jeg gruer meg til å se dem hver dag der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det viktig at du får noen andre kolleger på «din side», slik at du slipper å stå alene om det, og har vitner til å gå til sjefen dersom det blir verre. Tillitsvalgt, verneombud, og organisasjonen din bør også involveres, for mobbing kan bli skadelig i lengden.

Er det noen av kollegene dine du stoler på, og kjenner mer enn andre? Klarer du å ta en prat med en av de om dette, og forklare at det går inn på deg? Det er så viktig at du ikke blir stående alene.

Anonymkode: 14f8c...60a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er det viktig at du får noen andre kolleger på «din side», slik at du slipper å stå alene om det, og har vitner til å gå til sjefen dersom det blir verre. Tillitsvalgt, verneombud, og organisasjonen din bør også involveres, for mobbing kan bli skadelig i lengden.

Er det noen av kollegene dine du stoler på, og kjenner mer enn andre? Klarer du å ta en prat med en av de om dette, og forklare at det går inn på deg? Det er så viktig at du ikke blir stående alene.

Anonymkode: 14f8c...60a

Takker så for svar. Har sagt det til ei. Og fikk støtte at dette er uaktuelt og helt motbydelig. Men vi klarer jo ikke å ta dem! Spesielt når dem er så greie med andre og med meg når det er folk til stede. De kommer til å nekte alt om dem blir konfrontert. Ja, synes det er vanskelig å møte dem på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...