AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Hvis vi ikke hadde hatt hunder, la oss si alle plutselig forsvant på en gang fra og med nå, hva hadde konsekvensene av dette blitt? Konkrete grupper jeg kommer på her og nå at dette ville gått utover er: 1. Blinde mennesker med førerhund 2. Politi og tollvesen (og de det går utover ved at man ikke lenger har f.eks sporhunder) 3. Mennesker med psykiske lidelser 4. Demente(/gamle, syke) mennesker 5. De som er så kresne på mat at hund er det eneste de spiser 6. De som driver kennel og lignende ting og som livnærer seg av dette 7. Ja, egentlig alle som har en hund og som ville fått dårligere livskvalitet hvis den plutselig forsvant. Det ville gått utover oss alle. Inget annet dyr kan erstatte førerhund, tror jeg, heller ikke jobben narkohunder og andre "politihunder" gjør. Demente på sykehjem som får besøk av hunder kan få samme glede og ro ved andre dyr, kanskje. De som jobber på kennel kan prøve å få seg en annen jobb og fortsette å tjene til livets opphold igjen. Jeg tror vel ikke det faktisk finnes noen som KUN spiser hund, så dette problemet er nok ikke-eksisterende. De som har hund blir så klart lei seg hvis den dør eller forsvinner, men det er noe som alle vet kommer en eller annen gang i fremtiden. Mennesker med psykiske lidelser som har blitt bedre av å ha hund kunne forhåpentligvis vært rundt andre dyr og fått en terapeutisk effekt av det, selv om dette ikke er "bare-bare". Poenget her var at dette er konkrete grupper som blir berørt, men at det varierer hvor mye det går utover hver gruppe dersom hunder forsvinner. Dette er ikke så gjennomtenkt av meg, men det var disse punktene jeg kom på nå. Det jeg egentlig lurte på er hvordan dere tror, helt alvorlig talt og seriøst, verden ville blitt hvis alle hundene en dag forsvant. (Det hadde vært noe annet hvis hunder aldri hadde eksistert.) Hadde man forsøkt å avle frem nye på et vis? Hva skulle man parret da, ulv og et eller annet? Vet ikke om det går, har ikke peiling på dette jeg. Svar helst noe annet, bare lat som det ikke er en mulighet å avle frem nye hunder. Anonymkode: c2220...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Og dette sitter du og tenker på en tidlig lørdag kveld? Blir stadig fascinert av folk her inne. Men jeg syns ikke du er dum eller gal som jeg ofte kan tenke om medlemmer her. Jeg syns bare at du er rar på en positiv måte. Men hunder er menneskes beste venn fordi de trenger en ikke kommunisere med i den forstand at en får kritikk eller korrgering. Resultatet ville blitt enda flere sprø mennesker. Folk som elsker hunder som mennesker har som regel store issues med andre folk. De vil bare ha den såkalt betingede kjærligheten som egentlig ikke er kjærlighet med kun hånden som gir den mat. Jeg liker hunder og dyr generellt altså. Jeg er bare ikke så locco at jeg har de som mine beste venner og familiemedlemmer. Så svaret er gitt : bevar hunder så ikke flere går bananas i ensomhet. Anonymkode: 44c6c...d66
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Og dette sitter du og tenker på en tidlig lørdag kveld? Blir stadig fascinert av folk her inne. Men jeg syns ikke du er dum eller gal som jeg ofte kan tenke om medlemmer her. Jeg syns bare at du er rar på en positiv måte. Men hunder er menneskes beste venn fordi de trenger en ikke kommunisere med i den forstand at en får kritikk eller korrgering. Resultatet ville blitt enda flere sprø mennesker. Folk som elsker hunder som mennesker har som regel store issues med andre folk. De vil bare ha den såkalt betingede kjærligheten som egentlig ikke er kjærlighet med kun hånden som gir den mat. Jeg liker hunder og dyr generellt altså. Jeg er bare ikke så locco at jeg har de som mine beste venner og familiemedlemmer. Så svaret er gitt : bevar hunder så ikke flere går bananas i ensomhet. Anonymkode: 44c6c...d66 Anonymkode: 7c542...7ba
Gjest N-Nøff Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 Folk med allergi mot hund hadde kunnet leve normale liv.
Gjest Optimo Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 Jeg hadde sluppet å ødelegge flere sko med å tråkke i hundedritt. Det hadde vært fint.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #8 Skrevet 11. mars 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Og dette sitter du og tenker på en tidlig lørdag kveld? Blir stadig fascinert av folk her inne. Men jeg syns ikke du er dum eller gal som jeg ofte kan tenke om medlemmer her. Jeg syns bare at du er rar på en positiv måte. Men hunder er menneskes beste venn fordi de trenger en ikke kommunisere med i den forstand at en får kritikk eller korrgering. Resultatet ville blitt enda flere sprø mennesker. Folk som elsker hunder som mennesker har som regel store issues med andre folk. De vil bare ha den såkalt betingede kjærligheten som egentlig ikke er kjærlighet med kun hånden som gir den mat. Jeg liker hunder og dyr generellt altså. Jeg er bare ikke så locco at jeg har de som mine beste venner og familiemedlemmer. Så svaret er gitt : bevar hunder så ikke flere går bananas i ensomhet. Anonymkode: 44c6c...d66 Hvorfor er det rart å lure på det en tidlig lørdag morgen? Skal veldig lite til å tenke, skal veldig lite til før en tanke leder til en annen som leder til en annen osv. Og så sitter man der og lurer på diverse ting. Tenker du aldri på abstrakte temaer eller tenker på noe annet enn det du ser foran deg? Det forstår jeg ikke går an. Man må ha veldig liten tankekapasitet om tankene stanser der og aldri strekker seg utover? Anonymkode: a33dc...d98
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi ikke hadde hatt hunder, la oss si alle plutselig forsvant på en gang fra og med nå, hva hadde konsekvensene av dette blitt? Konkrete grupper jeg kommer på her og nå at dette ville gått utover er: 1. Blinde mennesker med førerhund 2. Politi og tollvesen (og de det går utover ved at man ikke lenger har f.eks sporhunder) 3. Mennesker med psykiske lidelser 4. Demente(/gamle, syke) mennesker 5. De som er så kresne på mat at hund er det eneste de spiser 6. De som driver kennel og lignende ting og som livnærer seg av dette 7. Ja, egentlig alle som har en hund og som ville fått dårligere livskvalitet hvis den plutselig forsvant. Det ville gått utover oss alle. Inget annet dyr kan erstatte førerhund, tror jeg, heller ikke jobben narkohunder og andre "politihunder" gjør. Demente på sykehjem som får besøk av hunder kan få samme glede og ro ved andre dyr, kanskje. De som jobber på kennel kan prøve å få seg en annen jobb og fortsette å tjene til livets opphold igjen. Jeg tror vel ikke det faktisk finnes noen som KUN spiser hund, så dette problemet er nok ikke-eksisterende. De som har hund blir så klart lei seg hvis den dør eller forsvinner, men det er noe som alle vet kommer en eller annen gang i fremtiden. Mennesker med psykiske lidelser som har blitt bedre av å ha hund kunne forhåpentligvis vært rundt andre dyr og fått en terapeutisk effekt av det, selv om dette ikke er "bare-bare". Poenget her var at dette er konkrete grupper som blir berørt, men at det varierer hvor mye det går utover hver gruppe dersom hunder forsvinner. Dette er ikke så gjennomtenkt av meg, men det var disse punktene jeg kom på nå. Det jeg egentlig lurte på er hvordan dere tror, helt alvorlig talt og seriøst, verden ville blitt hvis alle hundene en dag forsvant. (Det hadde vært noe annet hvis hunder aldri hadde eksistert.) Hadde man forsøkt å avle frem nye på et vis? Hva skulle man parret da, ulv og et eller annet? Vet ikke om det går, har ikke peiling på dette jeg. Svar helst noe annet, bare lat som det ikke er en mulighet å avle frem nye hunder. Anonymkode: c2220...b8e Skriver du science fiction-roman? Anonymkode: 590c0...a15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 Da hadde vi brukt griser i stedet. De er svært intelligente, har minst like god luktesans, og lærer ting veldig mye fortere enn hunder. Anonymkode: bd1ff...d01
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 Søkshunder, lavinehunder etc... Som finner folk etter skred liksom. Likhunder, hunder som kan lukte kreft.. Bombehunder og generelt hunder i forsvaret. Vannredningshunder. Anonymkode: f6ed9...f2c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #12 Skrevet 13. mars 2018 På 11.3.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev: Skriver du science fiction-roman? Anonymkode: 590c0...a15 Neida, jeg kom bare til å lure på dette. Anonymkode: c2220...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå