Gå til innhold

MGP 2018

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens samme sjanger, men langt i fra plagiat. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fælt å mye kritikk Alexander skulle få da?! Hva med å heller være litt glad på hans vegne enn enn å være så butthurt over at han gikk videre? Da har vi faktisk en sjanse til å vinne. Tror dere vi hadde hatt en sjanse til å vinne hvis han andre Alexander gikk vdere? Neppe

I går var det lavt nivå og Rybak var en av de beste. Skjønner ikke hvorfor folk har så mye mer imot han

Anonymkode: 6187e...cb0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fælt å mye kritikk Alexander skulle få da?! Hva med å heller være litt glad på hans vegne enn enn å være så butthurt over at han gikk videre? Da har vi faktisk en sjanse til å vinne. Tror dere vi hadde hatt en sjanse til å vinne hvis han andre Alexander gikk vdere? Neppe

I går var det lavt nivå og Rybak var en av de beste. Skjønner ikke hvorfor folk har så mye mer imot han

Anonymkode: 6187e...cb0

Mulig det var den "smarteste" for å si det sånn, men ikke best musikalsk. Det var 3 - 4 stk deriblant Rebecca sin som var bedre syns jeg. Mye stiligere sang, noe man kunne være seg bekjent av å stille med. Ville heller tapt med den, enn vinne med Rybak.

Rybak sin var så  flau og fjollete, at jeg snude meg vekk i perioder. Jeg er flau over at de skal sende den nedover. Ingen andre som opplevde den som flau?
I tillegg flaut at vi må bruke en som vant før, og med samme type resept. Det skurrer i boka.

Nivået var ganske labert ja. Vet ikke hvem som velger ut sangene? Et NRK basert fagutvalg? Ser for meg at noen bedre kandidater ble forkastet.

Ps. Skriver anonnymt, bare fordi jeg skrev noe lignende på et annet forum, og ønsker ikke tilkjennegi meg her - som meg der. :)
Er en han kan jeg si.

Anonymkode: 7cd7e...c21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har funnet ut at Rybaks bidrag er et plagiat.
Her er orginalen:
https://www.youtube.com/watch?v=OPf0YbXqDm0

Bør diskes, og Rebecca kan rykke opp. Det er bedre.

VRØVL!!!!

Jeg skjønner at din favoritt ikke vant, så du er bare en dårlig taper. 

Anonymkode: 74c12...533

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Huff og huff, hvordan i all verden kunne en av Norges mest elendige artister vinne :dry:

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VRØVL!!!!

Jeg skjønner at din favoritt ikke vant, så du er bare en dårlig taper. 

Ok, men det var ikke jeg som fant ut at den er lik, leste det et annet sted. Kanskje det ikke stemmer, det er greit.

Tror ikke det riktig å kalle meg dårlig taper, men det får man gjerne gjøre. Det føler jeg meg ikke truffet av.
Bare mener oppriktig at feil låt vant. Altså på nasjonens vegne, personlig er jeg ikke interessert i noe av musikken som er i MGP, hadde ikke brukt en øre på å kjøpe noe av det på plate.

Tror at mange kvinner liker Rybak, og sikkert har stemt fram han fordi de syns han er så "kjekk". Mer enn for musikken tenker jeg.
Jeg er mest opptatt av at vi skal ha noe flott og stilig å stille med, ikke en titten-tei gutt som spreller og fjoller seg, bare fordi trivielle kvinner syns det er så artig. Da har man ikke sans for tradisjon og stil som vedrører Eurovision finalene. Det skal være stilig og voksent, ikke et felespillende norsk dukkeshow. Håper noen skjønner hva jeg mener.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, men det var ikke jeg som fant ut at den er lik, leste det et annet sted. Kanskje det ikke stemmer, det er greit.

Tror ikke det riktig å kalle meg dårlig taper, men det får man gjerne gjøre. Det føler jeg meg ikke truffet av.
Bare mener oppriktig at feil låt vant. Altså på nasjonens vegne, personlig er jeg ikke interessert i noe av musikken som er i MGP, hadde ikke brukt en øre på å kjøpe noe av det på plate.

Tror at mange kvinner liker Rybak, og sikkert har stemt fram han fordi de syns han er så "kjekk". Mer enn for musikken tenker jeg.
Jeg er mest opptatt av at vi skal ha noe flott og stilig å stille med, ikke en titten-tei gutt som spreller og fjoller seg, bare fordi trivielle kvinner syns det er så artig. Da har man ikke sans for tradisjon og stil som vedrører Eurovision finalene. Det skal være stilig og voksent, ikke et felespillende norsk dukkeshow. Håper noen skjønner hva jeg mener.

Når ble Rybakk kjekk :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Synes absolutt han er både kjekk og sjarmerende. Dessuten har han en utstråling på scenen som ingen av de andre er i nærheten av. Utrolig god entertainer synes jeg, og velfortjent seier!

Anonymkode: 081a0...e70

• Liker 5
Skrevet

Rybak har i hvert fall selvironi, så han stilte opp på intervju iført Titten Tei-Tskjorte i dag😅 Mange har jo påpekt likheten mellom han og Titten Tei.

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre som opplevde den som flau?

jooo det var cringe fra ende til aen... måtte slå av når han skulle ha siste fremføringen, orka ikke mer.

2 timer siden, Catalina Culès skrev:

HÆ? er han kjekk? har aldri tenkt over at han kan være en kjekkas... kanskje det er derfor han vinner :(  Jeg vet ikke hva det er men jeg synes ikke han er sjarmerende i det hele tatt, tvert imot, han eier ikke karisma.... har møtt han i virkeligheten noen ganger og han er temmelig arrogant og absolutt ikke sjarmerende. Sangen hans var simpel og teit og føler at jeg har hørt den 100 ganger før. I eurovision så foretrekker jeg sanger med litt mer dybde og budskap. Men jeg visste egentlig at han komt til å vinne så snart jeg hørte at han skulle bli med på MGP, så jeg er ikke sjokkert

Jeg likte best Nicoline sin sang... men som eurovision kandidat likte jeg vel rebacca sin best, uansett om ballader som regel ikke er så smart. Likte også Vidar Villa sin sag, den er artig men desverre ikke så reell kanditat til eurovision.

• Liker 1
Skrevet

Spiller ingen rolle hva som slår an i Norge. Men vi vet at Rybak er ekstremt populær i Europa, og kanskje spesielt Øst Europa. Han kommer nok ikke til å vinne, men han får garantert mange stemmer. Enig i at Rebekka sang flott, men det var et typisk Malta/ San Marino bidrag, og de får sjeldent mange stemmer. 

Tror vi får 12 poeng fra Hviterussland i år i hvertfall!! 

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet
45 minutter siden, Occulta skrev:

jooo det var cringe fra ende til aen... måtte slå av når han skulle ha siste fremføringen, orka ikke mer.

HÆ? er han kjekk? har aldri tenkt over at han kan være en kjekkas... kanskje det er derfor han vinner :(  Jeg vet ikke hva det er men jeg synes ikke han er sjarmerende i det hele tatt, tvert imot, han eier ikke karisma.... har møtt han i virkeligheten noen ganger og han er temmelig arrogant og absolutt ikke sjarmerende. Sangen hans var simpel og teit og føler at jeg har hørt den 100 ganger før. I eurovision så foretrekker jeg sanger med litt mer dybde og budskap. Men jeg visste egentlig at han komt til å vinne så snart jeg hørte at han skulle bli med på MGP, så jeg er ikke sjokkert

Jeg likte best Nicoline sin sang... men som eurovision kandidat likte jeg vel rebacca sin best, uansett om ballader som regel ikke er så smart. Likte også Vidar Villa sin sag, den er artig men desverre ikke så reell kanditat til eurovision.

Hvorfor har du endret på mitt innlegg ? Det var ikke det JEG skrev.

Skrevet
16 timer siden, Skogrose skrev:

Rebecca har en fantastisk stemme og gjorde en virkelig god opptreden. Derimot tviler jeg på at sangen kunne hevdet seg i ESC.

Enig. Melodien er anonym. Den ville ha druknet blant alle de andre lignende melodiene. 

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Hvorfor har du endret på mitt innlegg ? Det var ikke det JEG skrev.

jeg har ikke endra på ditt innlegg. Jeg ser nå at jeg siterte noe som du siterte, og derfor ser det ut som at det var du som sa det.

det var ikke meningen, satt ute i sola og så ikke skjermes godt nok så la ikke merke til det.

Skrevet

Synes Sveriges bidrag har akkurat samme refereng som "Breathe" av Astrid S.🤔

AnonymBruker
Skrevet

Vinner Israel i år? Snart 5 mill. visninger. 

Anonymkode: 76921...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok dere ikke liker han, han er dårlig artist blabla, men han er faktisk populær i Europa (mest øst Europa) og kommer nok til å få mange stemmer. Rebecca hadde en fin sang, kommer garantert til forsvinne i mengden med en kjedelig ballade. Virker ikke som dere vil Norge skal vinne eller få mange stemmer. Selv om jeg ikke tror han kommer til å vinne 2 ganger på rad, så synes jeg det bedre å sende han ned enn de andre som var med. Han var den beste av de verste. Nivået var dårlig i år.

Anonymkode: 2b22e...0ea

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok dere ikke liker han, han er dårlig artist blabla, men han er faktisk populær i Europa (mest øst Europa) og kommer nok til å få mange stemmer. Rebecca hadde en fin sang, kommer garantert til forsvinne i mengden med en kjedelig ballade. Virker ikke som dere vil Norge skal vinne eller få mange stemmer. Selv om jeg ikke tror han kommer til å vinne 2 ganger på rad, så synes jeg det bedre å sende han ned enn de andre som var med. Han var den beste av de verste. Nivået var dårlig i år.

Anonymkode: 2b22e...0ea

Tviler på at du hadde gjort det noe bedre...?

Anonymkode: fecfa...5ef

AnonymBruker
Skrevet
På 10.3.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Fuentes er best så langt, men ikke kjempebra.

Anonymkode: c4e51...843

Nei, slett ikke kjempebra. Snarere flaut! Synge på spansk? Hallo? Hvem i huleste var det i NRK som lot denne sangen slippe gjennom nåløyet? Da er det vel fritt fram for å synge på tyrkisk neste år. Eller på urdu. Nei, enten synger man på norsk eller så synger man på engelsk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er Israel sin sang litt me too-preget?

Anonymkode: 76921...cab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...