Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 34 år og har aldri hatt kjæreste. Jeg har hatt et par kortvarige perioder hvor jeg har truffet samme mann over maksimalt 2-3 måneder, men det har aldri vært ordentlige forhold (og med det mener jeg at han ikke har villet kalle meg kjæresten sin eller innrømme for noen at han treffer meg). Så plutselig har tiden gått og jeg har blitt vesentlig eldre enn de fleste andre damer uten erfaring med seriøse forhold. Jeg ser ingen helt åpenbar grunn til at jeg er evig singel. Jeg er ikke smellvakker og er tjukkere enn mange vil synes er pent, men det hender likevel at jeg får komplimenter for utseendet av andre enn min mor eller venninner. Men hva tror dere om å fortelle det at jeg aldri har hatt kjæreste hvis jeg treffer en mann som spør hvor lenge det er siden jeg var i et forhold? Vil det være et så alvorlig rødt flagg at noen vil avslutte utelukkende på grunn av det?

Anonymkode: 2fd4f...fac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fortell det før dere er godt intime med hverandre, hva skulle det oppnå? Del det når/hvis dere allikevel kommer over i den godt intime fasen, og helst etter at dere allerede vet at dere har det bra sammen. Hvis dere ikke har det bra sammen, snakk da åpent sammen om preferanser etc, og da vil det kanskje bli naturlig å ta det opp uansett. Personlig ville jeg da tatt det som en utfordring; et blankt ark så og si. Men det forutsetter at du er villig til å åpne deg, fortelle om hva du liker og ikke, men at du også tør utfordre deg selv litt. Hvis du bare er redd, mangler selvtillit og ikke er villig til å miste litt kontroll, da kan det bli en utfordring ja.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kreator skrev:

Ikke fortell det før dere er godt intime med hverandre, hva skulle det oppnå? Del det når/hvis dere allikevel kommer over i den godt intime fasen, og helst etter at dere allerede vet at dere har det bra sammen. Hvis dere ikke har det bra sammen, snakk da åpent sammen om preferanser etc, og da vil det kanskje bli naturlig å ta det opp uansett. Personlig ville jeg da tatt det som en utfordring; et blankt ark så og si. Men det forutsetter at du er villig til å åpne deg, fortelle om hva du liker og ikke, men at du også tør utfordre deg selv litt. Hvis du bare er redd, mangler selvtillit og ikke er villig til å miste litt kontroll, da kan det bli en utfordring ja.

Det er noen som spør veldig tidlig. Prøver vanligvis å sno meg litt unna spørsmålet eller bare si det er lenge siden, men jeg liker ikke å ljuge.

Skrevet

Fortid er fortid. Det kan verken du eller andre gjøre noe med, og har nada å si for din og deres fremtid. At du aldri har hatt kjæreste før, gjør deg ikke til en dårlig person. Ei heller at du vil være en dårlig partner i fremtiden. Litt uerfaren ja, men det går seg til når man har funnet en partner man vil leve livet ut med. Da er åpen kommunikasjon og samarbeid veldig viktig.

Hvis en fremtidig partner finner det rart eller dealbreaker, får det være deres problem. Da er det bare å si "Neste!" og håpe du finner en som aksepterer deg som du er. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Devilheart skrev:

Fortid er fortid. Det kan verken du eller andre gjøre noe med, og har nada å si for din og deres fremtid. At du aldri har hatt kjæreste før, gjør deg ikke til en dårlig person. Ei heller at du vil være en dårlig partner i fremtiden. Litt uerfaren ja, men det går seg til når man har funnet en partner man vil leve livet ut med. Da er åpen kommunikasjon og samarbeid veldig viktig.

Hvis en fremtidig partner finner det rart eller dealbreaker, får det være deres problem. Da er det bare å si "Neste!" og håpe du finner en som aksepterer deg som du er. :)

Prøver å tenke sånn, men det er ikke akkurat så mange å ta av, så blir litt bekymret for å skremme noen vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...