AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Vi har en 11 åring som veldig ofte bare MÅ erte og gire opp hundene. Vi har bedt hun la være 1000 ganger, men etter noen dager gjør hun det for det. Dette er spesielt hvis hun ikke tror noen ser hun. Forslag til konsekvenser/ straff? Vi har forklart at stress er dårlig for hundene osv. Anonymkode: 8a6ee...387
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Si at dere gir dem vekk hvis ungen ikke klarer å oppføre seg. Anonymkode: de99f...296 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Si at dere gir dem vekk hvis ungen ikke klarer å oppføre seg. Anonymkode: de99f...296 Trusler som ikke blir fulgt opp er en dårlig idé, så ikke gjør dette med mindre dere er forberedt på å faktisk omplassere hundene. Anonymkode: c6aa5...381 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 En ide kan jo være at for hver gang hun gjør dette må hun gjøre husarbeid uten en eventuell ukelønn. Hvis det fortsetter tar dere fra mobil, nettbrett og lignende og erstatter eventuelt med en knappe telefon. Anonymkode: db677...d77 6
Nuttery Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si at dere gir dem vekk hvis ungen ikke klarer å oppføre seg. Anonymkode: de99f...296 Tror det er noen gråsoner mtp loven å bare gi vekk barn. 27
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 Tror dere bare må fortsette å si ifra og si ifra. Dere kan jo ikke true med å gi bort hundene om dere ikke er i stand til å følge opp trusselen. Evt. ta bort hundene og gi de mer oppmerksomhet og bare la være å si eller gjøre noe overfor jenta? All oppmerksomhet er oppmerksomhet, så det kan hende jenta gjør dette for da vet hun at hun tirrer dere voksne. Det er kanskje det hun er ute etter? Oppmerksomhet? Anonymkode: 19952...d77 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 Her må dere gjøre noe, en gang går ungen for langt og hunden ikke er like snill lengre. og huns må avlives pga barn, og det mnå dere og barnet levet med resten av livet. Anonymkode: c00ab...4ec 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: En ide kan jo være at for hver gang hun gjør dette må hun gjøre husarbeid uten en eventuell ukelønn. Hvis det fortsetter tar dere fra mobil, nettbrett og lignende og erstatter eventuelt med en knappe telefon. Anonymkode: db677...d77 denne, prøv også belønnelse, Anonymkode: c00ab...4ec
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 Meld de på hund og barn kurs. Får lære mye om hvorfor hunden må få være i fred men får samtidig gjøre noe moro med hundene. Anonymkode: 4dca0...8ff 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Meld de på hund og barn kurs. Får lære mye om hvorfor hunden må få være i fred men får samtidig gjøre noe moro med hundene. Anonymkode: 4dca0...8ff Det er det beste tipset hittil syns jeg. Datteren min var ikke slem eller ertet hunden, men hun ble kjent med hunden på en helt annen måte etter å ha vært på leir alene med hunden. Det var kjempenyttig. http://oslo-hundeskole.no/barn-og-hund/ ...mulig du bor langt unna Oslo, TS, men kanskje det er noe i nærheten der du bor. Anonymkode: 19952...d77 3
Mousj Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 De fleste hunder tåler fint å bli giret opp, og deretter roe seg dersom de har god oppdragelse. Hva er det hun gjør som er så galt? Er det en spesielt aggressiv eller sensitiv rase dere har? Jeg er ikke frekk, jeg bare spør - fordi det er forskjell på hunder. Våre kan fint ases opp, herje, ha drakamp og springe, for så å hente seg inn igjen. Hvordan blir deres etterpå, siden det er et problem? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Enig med ede over som sier at ett kurs for barnet og hunden, hundelort eller noe. Eller lære barnet noen triks hun kan gjøre med hunden, bruke godbiter og gjøre øvelser med den. Det er mental trening for hunden, og er kjempebra. Når hunden sover, skal den få være i fred Anonymkode: 24fc6...7c0
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en 11 åring som veldig ofte bare MÅ erte og gire opp hundene. Vi har bedt hun la være 1000 ganger, men etter noen dager gjør hun det for det. Dette er spesielt hvis hun ikke tror noen ser hun. Forslag til konsekvenser/ straff? Vi har forklart at stress er dårlig for hundene osv. Anonymkode: 8a6ee...387 Har dere bedt hun(d) å la være, eller bedt henne? Anonymkode: 0cbd7...1e7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #14 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, Mousj said: De fleste hunder tåler fint å bli giret opp, og deretter roe seg dersom de har god oppdragelse. Hva er det hun gjør som er så galt? Er det en spesielt aggressiv eller sensitiv rase dere har? Jeg er ikke frekk, jeg bare spør - fordi det er forskjell på hunder. Våre kan fint ases opp, herje, ha drakamp og springe, for så å hente seg inn igjen. Hvordan blir deres etterpå, siden det er et problem? Er du dum? Da å undersøk det du påstår er du.,. Anonymkode: c00ab...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #15 Skrevet 10. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Er du dum? Da å undersøk det du påstår er du.,. Anonymkode: c00ab...4ec "her Dummeste jeg lest. Anonymkode: c00ab...4ec
Mousj Skrevet 10. mars 2018 #16 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: "her Dummeste jeg lest. Anonymkode: c00ab...4ec 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er du dum? Da å undersøk det du påstår er du.,. Anonymkode: c00ab...4ec Ja, sikkert skikkelig dum, i den grad jeg klarer å tolke dine lett forvirrede tilbakemeldinger. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #17 Skrevet 10. mars 2018 36 minutter siden, Nuttery skrev: Tror det er noen gråsoner mtp loven å bare gi vekk barn. Håper du leker dum. Anonymkode: de99f...296
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #18 Skrevet 10. mars 2018 4 minutter siden, Mousj said: Ja, sikkert skikkelig dum, i den grad jeg klarer å tolke dine lett forvirrede tilbakemeldinger. Det er bare å google hvor ofte hunder biter barn i familien som plager dem, det er et stort problem, det handler ikke om hvor gammel hunden er eller hvilken rase hunden har, eller oppdragelse, alle har sin breaking point, her er problemmet dårlig "oppdragelse" på barnet, og foreldre lar barna herje med de som mye du vil. Prat om ansvarfrasbeskrivelse på at man ikke klarer å oppdra barna sine. Anonymkode: c00ab...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #19 Skrevet 10. mars 2018 Plager hun dem? Du må nesten forklare litt hva du mener. Er det lek? Det er jo sånn at barn har empati og en ganske god forståelse av at å plage dyr ikke er ok. Så hva gjør hun? Anonymkode: 961cd...d3d 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #20 Skrevet 10. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Håper du leker dum. Anonymkode: de99f...296 Spiller du dum? Anonymkode: c00ab...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå