aghj Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Er ikke det et vagt mål? Hvordan avgjøres det om samspillet er så dårlig at det er skadelig for barnet?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 4 minutter siden, aghj skrev: Er ikke det et vagt mål? Hvordan avgjøres det om samspillet er så dårlig at det er skadelig for barnet? Alt av barnevernsarbeid og vurderinger gjøres først etter loven bestemmelser dernest er vurderingene individuelle både for familien det jobbes opp mot og for barnevernets ansatte. Avgjørelsene taes ikke av en person men av flere gjerne i team. For å svare deg på en annen måte, barnevernets arbeid er ikke noe som måles med målbånd og millimeterpressisjon. Anonymkode: 40ce6...033 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Alt av barnevernsarbeid og vurderinger gjøres først etter loven bestemmelser dernest er vurderingene individuelle både for familien det jobbes opp mot og for barnevernets ansatte. Avgjørelsene taes ikke av en person men av flere gjerne i team. For å svare deg på en annen måte, barnevernets arbeid er ikke noe som måles med målbånd og millimeterpressisjon. Anonymkode: 40ce6...033 ...som betyr at det er ingen kvalitetssikring og din skjebne avhenger helt av subjektive meninger av en gruppe mennesker som jobber sammen. Derfor klager så mange at de føler seg rettsløse. Anonymkode: cfc47...55b 1
Gjest aell Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 Det skal nok en del til. Mine foreldre var ikke spesielt mye å skryte av under oppveksten. Psykisk mishandling, og konstant kritisering. Jeg kan ikke huske at mine foreldre noen sinne sa noe positivt til meg. Dette sendte meg rett inn i psykiatriens armer, men det ble ikke vurdert som bekymringsverdig til tross for at min behandler i ungdomspsykiatrien mente at mine foreldres "oppdragelse" var en av de viktigste årsakene til utviklingen av mine psykisk lidelser. Så så lenge man som forelder fremstår noenlunde oppegående, og ikke fullstendig ødelegger barnet og utsetter det for traumer så tviler jeg på at noe blir gjort.
BeautyBox Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 (endret) Husk at Barnevernet aldri får uttalt seg om dette, pga taushetsplikt. Så selv om de blir svartmalt på det groveste overalt så betyr det ikke at det som sies om dem er en sannhet. Det sier jo litt om de som ble fratatt barna sine, at de sitter på Facebook-grupper og fryder seg over at en barnevernsansatt er avgått med døden. Og at alle som jobber i Barnevernet fortjener å bli torturert og drept og det som verre er... Endret 11. mars 2018 av BeautyBox 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 Det er ikke så vagt for oss som jobber med barn. RVTS sør har mange YouTube filmer om betydningen av dårlig samspill og hva det kan være. Anonymkode: 366a6...b0b 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #8 Skrevet 11. mars 2018 3 minutter siden, BeautyBox said: Husk at Barnevernet aldri får uttalt seg om dette, pga taushetsplikt. Så selv om de blir svartmalt på det groveste overalt så betyr det ikke at det som sies om dem er en sannhet. De har ikke lov å uttale seg om enkeltsaker, men generell regelverk kan de snakke om eller? Det var så mange nyheter i det siste om "uavhengige" sakkyndige som faktisk avhenger av barnevern. Anonymkode: cfc47...55b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke så vagt for oss som jobber med barn. RVTS sør har mange YouTube filmer om betydningen av dårlig samspill og hva det kan være. Anonymkode: 366a6...b0b Er det mulig å lese definisjon på dette? Er det mulig å definere hvor er cut-off (i.e. hvor ligger grensen mellom normen og patologi?) Anonymkode: cfc47...55b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #10 Skrevet 11. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har ikke lov å uttale seg om enkeltsaker, men generell regelverk kan de snakke om eller? Det var så mange nyheter i det siste om "uavhengige" sakkyndige som faktisk avhenger av barnevern. Anonymkode: cfc47...55b Barnevernsansatte blir oppfordret til å ha en lav profil i media. Grunnen er enkel, den kan du gjerne tenke deg selv? I tillegg jobber ikke barnevernet for foreldrenes vilje og ønsker men for banrets beste. Når foreldrene ikke evner å se sin egen oppførsel verken over for barnet eller når de går ut i media med sine "urettferdige" saker eller går til personlig angrep på barnevernsansatte både privat, i sosiale medier m.m. så er det jo med all tydelighet for de fleste andre enn dem selv synlig at de verken ser sin egen destruktive fremgangsmåte eller barnets beste. Uten at jeg dermed sier at det er tilfellet i ts sin situasjon. Anonymkode: 40ce6...033 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #11 Skrevet 11. mars 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Barnevernsansatte blir oppfordret til å ha en lav profil i media. Grunnen er enkel, den kan du gjerne tenke deg selv? I tillegg jobber ikke barnevernet for foreldrenes vilje og ønsker men for banrets beste. Når foreldrene ikke evner å se sin egen oppførsel verken over for barnet eller når de går ut i media med sine "urettferdige" saker eller går til personlig angrep på barnevernsansatte både privat, i sosiale medier m.m. så er det jo med all tydelighet for de fleste andre enn dem selv synlig at de verken ser sin egen destruktive fremgangsmåte eller barnets beste. Uten at jeg dermed sier at det er tilfellet i ts sin situasjon. Anonymkode: 40ce6...033 Jeg driter i foreldrene og hva de gjør. Barnevernet har dårlige, ikke fag-baserte rutiner med masse muligheter til maktmisbruk og korrupsjon. Punktum. Anonymkode: cfc47...55b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #12 Skrevet 11. mars 2018 Jeg ser litt på samspill som lærer. Jeg tar ikke kontakt med BV uten at samspillet er særs gale. Dersom jeg opplever at foreldrene ikke evner å snakke til barna i en normal tone må jeg ta det opp med dem. F.eks. om de kjefter konstant uten grunn eller ignorerer barnet konsekvent. Dersom det går ut over barnets utvikling slik at barnet ikke vet hvordan det er normalt å forholde seg til andre, tar jeg det opp på teammøte for å høre hvirdan de opplever samspillet. Jeg sbakker også med nærmeste leder. Deretter observerer vi nøyere over tid. Dersom vi ser at ikke samspillet fungerer tar vi det opp med foreldrene. Vi gir tips og veiledning dersom de ønsker det. Ser jeg ikke bedring, og jeg er bekymret for barnets utvikling, må jeg ta det videre til BV. Anonymkode: dc301...bf9
Gjest MizBiz Skrevet 11. mars 2018 #13 Skrevet 11. mars 2018 (endret) det skal stå ganske ille til før barnevernet griper inn. jeg husker ikke nøyaktige tall, men tror det er noe sånt som at 95%+++ av alle som har med barnevernet å gjøre, får støttetiltak, i hjemmet. dvs, det er kun en svært liten andel barnevernssaker som dreier seg om omsorgsovertakelse. man skal ha ganske opplagt skadelig samspill med barnet sitt før det blir grepet inn. men, igjen, så er det første som foreslås hjelpetiltak. omsorgssovertakelse skjer som regel kun der det skjer vold og overgrep. eller ved grov neglisjering av barnas fysiske, praktiske og følelsesmessige behov. Endret 12. mars 2018 av MizBiz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå