Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyr en del innenlands i jobben, og skal igang med assistert befruktning nå snart. Jeg bestemmer selv når jeg skal reise, så det er ikke problematisk i forhold til behandlingsdagene. Men jeg lurer på om det er noen ulemper når jeg skal gå på medisiner, så lenge jeg får tatt de til riktig tid? Har lest en plass at nesesprayen alltid må stå oppreist f.eks., er dette riktig og i så fall vanskelig når man må ha den med seg?

Vi har også planlagt å reise en uke til Gran Canaria i juli. Skal ha innsett i tidlig i mai, det vil si at hvis alt klaffe er jeg ca 8 uker på vei. Burde turen droppes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke flydd med den, men har jo tatt med meg nesesprayen rundt omkring i 2 uker i vesker og bager. Jeg oppbevarte den i originalesken og prøvde å passe på at den stod noen lunde oppreist. Den skal vel helst ikke ristes, men litt blir det jo uansett når man tar den med seg over alt, så ser ikke hvorfor å ta den med på fly skulle være noe problem. :) 

Om du er 8 uker på vei så kan man jo være alt fra i topp form til kjempedårlig, så det er jo vanskelig å vite på forhånd. Men kanskje man bare skal leve som normalt å ikke avlyse reiser i tilfelle man blir gravid, for det er jo et stort 'kanskje'. :) 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Juni15 skrev:

Jeg flyr en del innenlands i jobben, og skal igang med assistert befruktning nå snart. Jeg bestemmer selv når jeg skal reise, så det er ikke problematisk i forhold til behandlingsdagene. Men jeg lurer på om det er noen ulemper når jeg skal gå på medisiner, så lenge jeg får tatt de til riktig tid? Har lest en plass at nesesprayen alltid må stå oppreist f.eks., er dette riktig og i så fall vanskelig når man må ha den med seg?

Vi har også planlagt å reise en uke til Gran Canaria i juli. Skal ha innsett i tidlig i mai, det vil si at hvis alt klaffe er jeg ca 8 uker på vei. Burde turen droppes?

På Kanariøyene er det påvist Zikavirus. Om enn i små mengder. Men skal du ha et ivf barn så utsetter du deg ikke for den faren og holder deg hjemme. 

Anonymkode: 7cbfc...350

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Kanariøyene er det påvist Zikavirus. Om enn i små mengder. Men skal du ha et ivf barn så utsetter du deg ikke for den faren og holder deg hjemme. 

Kanariøyene er ikke på listen til Folkehelseinstituttet over land/områder med risiko. Forøvrig noe å holde et øye med, tusen takk for det :)

Vi ønsker ikke å utsette oss for denne faren, og skal sjekke opp dette mer både med myndighetene og på Ullevål.

Ferien er «viktig» for oss da en person i den nærmeste familien kun har kort tid igjen å leve pga alvorlig sykdom, og derfor skal familien reise sammen for en siste tur. Naturligvis vil vi droppe dette hvis det viser seg å være farlig, men har ikke planer om å droppe det av hysteri :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Juni15 skrev:

Kanariøyene er ikke på listen til Folkehelseinstituttet over land/områder med risiko. Forøvrig noe å holde et øye med, tusen takk for det :)

Vi ønsker ikke å utsette oss for denne faren, og skal sjekke opp dette mer både med myndighetene og på Ullevål.

Ferien er «viktig» for oss da en person i den nærmeste familien kun har kort tid igjen å leve pga alvorlig sykdom, og derfor skal familien reise sammen for en siste tur. Naturligvis vil vi droppe dette hvis det viser seg å være farlig, men har ikke planer om å droppe det av hysteri :)

Leser du Spanske aviser? Da ser du at det jeg skriver stemmer. De har forøvrig hatt sprøyting av områdene zika er påvist i, men uten at der er gitt noen oppfølgende info om resultatet som jeg har fått med meg. Vinteren har også vært uvanlig kald på kanariøyene. Hva som skjer når den virkelige varmen kommer tilbake etter en ekstremt våt vinter, gjenstår å se. 

En person med kort tid igjen å leve får neppe være med på en så lang flyvning som fra Norge til Kanariøyene. Det setter flyslskapenes regler en stopper for. 

Ang. Nesesprayen så les på produktnavnet i felleskatalogen.no.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Juni15 said:

Sjekk iallefall zikavirusststus på GC før du drar dit. 

Anonymkode: f055e...190

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk iallefall zikavirusststus på GC før du drar dit. 

Anonymkode: f055e...190

Vil naturligvis holde meg oppdatert, og ikke utsette oss for noen åpenbare risikoer. Har også tatt kontakt med Folkehelseinstituttet.

Var mest interessert i å sjekke rundt dette med å fly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...