Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og på studenthuset er det ofte konserter. På bursdagen min skal et av mine favorittband ha konsert! Jeg har veldig lyst til å dra, men det er ingen som vil være med. 

Noen som har erfaring med å gå på konsert alene? Jeg er en litt sjenert og introvert person, men samtidig så er jeg relativt utadvent og har ikke problem med å komme i kontakt med folk. Men på konserter så tenker jeg at folk ikke går alene og det blir vanskelig å finne noenå prate med. Konserten skal jo selvsagt nytes, men må vel møte opp litt før, og blir kjipt å stå alene og henge i en time eller mer.. 

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, så vil gjerne høre erfaringer :)

Anonymkode: 43950...38e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mange som går på konserter alene. Man enser uansett ikke andre når musikken starter. Om du synes det er ubehagelig å være alene før det begynner så kan du prøve å dukke opp rett før. Kjøp deg en øl og kos deg. Det pleier å være litt oppvarmingsband også så uansett vanskelig å snakke med folk.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, visp skrev:

Det er jo mange som går på konserter alene. Man enser uansett ikke andre når musikken starter. Om du synes det er ubehagelig å være alene før det begynner så kan du prøve å dukke opp rett før. Kjøp deg en øl og kos deg. Det pleier å være litt oppvarmingsband også så uansett vanskelig å snakke med folk.

Var vel det jeg tenkte, men jeg aner jo ikke når konserten eller oppvarmingsbandet starter. Står bare når dørene åpner

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke hadde planer om å feire bursdagen din på en annen måte, så ville jeg definitivt dratt på konsert:) 

Anonymkode: 458f7...ed8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var vel det jeg tenkte, men jeg aner jo ikke når konserten eller oppvarmingsbandet starter. Står bare når dørene åpner

Det kommer litt an på. Dørene pleier kanskje å åpne en times tid før. Nå vet ikke jeg helt hva slags musikk du skal på, men om det ikke er sånn alle liker så skal det godt la seg gjøre å finne noen som vil være med. Man tror bare at alle legger merke til en om man er alene, men folk har nok med seg selv. Du kan jo tenke deg selv, hvor ofte legger du egentlig merke til andre folk rundt deg når du er ute sammen med venner?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke hadde planer om å feire bursdagen din på en annen måte, så ville jeg definitivt dratt på konsert:) 

Anonymkode: 458f7...ed8

Hadde ikke noen planer nei, men hadde egentlig håpet å ikke måtte feire «alene». Likevel vet jeg at jeg kommer til å kose meg med musikken og at jeg nok vil føle en form for mestring dersom jeg tørr å dra alene :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, visp skrev:

Det kommer litt an på. Dørene pleier kanskje å åpne en times tid før. Nå vet ikke jeg helt hva slags musikk du skal på, men om det ikke er sånn alle liker så skal det godt la seg gjøre å finne noen som vil være med. Man tror bare at alle legger merke til en om man er alene, men folk har nok med seg selv. Du kan jo tenke deg selv, hvor ofte legger du egentlig merke til andre folk rundt deg når du er ute sammen med venner?

Det er nok ikke noe «alle» liker dessverre. Har bare bodd her i ca 6 mnd, så kjenner ikke så mange heller. 

Det er veldig sant det du sier, men samtidig så føler man likevel på det. Jeg tror jeg har bestemt meg for å dra, men må bare psyke meg opp liksom.

Skrevet

Har selv dratt på konsert uten å ha med venner, og det gikk helt fint. Hvis man drikker litt øl på forhånd hjelper det mot "sjenertheten", og det blir lettere å starte samtaler med andre som står i nærheten. Hvis jeg drar på konsert med venner kommer jeg/vi som regel i snakk med noen andre uansett. Når bandet begynner fokuserer jeg som regel på musikken, og hvem jeg er med da er ikke så viktig. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke noe «alle» liker dessverre. Har bare bodd her i ca 6 mnd, så kjenner ikke så mange heller. 

Det er veldig sant det du sier, men samtidig så føler man likevel på det. Jeg tror jeg har bestemt meg for å dra, men må bare psyke meg opp liksom.

Du må jo dra:)

Tenk som du vil angre om du feiger ut? Det er jo ikke krise å føle seg litt malplassert en liten stund heller. Dette går bra!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med meg bok og satt og leste før det begynte. Nå har du vel mobil, så da har du jo selskap...

Anonymkode: cd776...849

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt. Hvis du tenker at det er kleint at andre ser at du er alene, så husk at folk er så opptatt av seg selv at de ikke enser andre. Jeg skjønner du syns det er kjipt å vente der en time på forhånd, men du kan jo bare spørre når konserten begynner og komme rett før. Kjøp deg en øl, da føler du deg mye mer komfortabel siden du har et sted å ha hendene. Når konserten begynner kommer du ikke til å tenke noe særlig over at du er der alene. Jeg syns uansett dette er en fin øvelse i å klare seg selv og lære at ubehag er ok. Du må selv vurdere om maks én times ubehag før konserten er verdt å droppe den for. Jeg skal på konsert med mitt favorittband til sommern, men vet ikke om jeg har noen å gå med. Jeg kommer til å dra uansett, fordi jeg SKAL se bandet

Anonymkode: ff68c...aa9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problem med det, står gjerne og venter en time på bandet også. Det er ikke som jeg er der uten mål og mening liksom, føles som jeg har en "date" med bandet :) 

Anonymkode: 3aba4...be4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, aell skrev:

Har selv dratt på konsert uten å ha med venner, og det gikk helt fint. Hvis man drikker litt øl på forhånd hjelper det mot "sjenertheten", og det blir lettere å starte samtaler med andre som står i nærheten. Hvis jeg drar på konsert med venner kommer jeg/vi som regel i snakk med noen andre uansett. Når bandet begynner fokuserer jeg som regel på musikken, og hvem jeg er med da er ikke så viktig. 

1 time siden, visp skrev:

Du må jo dra:)

Tenk som du vil angre om du feiger ut? Det er jo ikke krise å føle seg litt malplassert en liten stund heller. Dette går bra!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dratt. Hvis du tenker at det er kleint at andre ser at du er alene, så husk at folk er så opptatt av seg selv at de ikke enser andre. Jeg skjønner du syns det er kjipt å vente der en time på forhånd, men du kan jo bare spørre når konserten begynner og komme rett før. Kjøp deg en øl, da føler du deg mye mer komfortabel siden du har et sted å ha hendene. Når konserten begynner kommer du ikke til å tenke noe særlig over at du er der alene. Jeg syns uansett dette er en fin øvelse i å klare seg selv og lære at ubehag er ok. Du må selv vurdere om maks én times ubehag før konserten er verdt å droppe den for. Jeg skal på konsert med mitt favorittband til sommern, men vet ikke om jeg har noen å gå med. Jeg kommer til å dra uansett, fordi jeg SKAL se bandet

Anonymkode: ff68c...aa9

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen problem med det, står gjerne og venter en time på bandet også. Det er ikke som jeg er der uten mål og mening liksom, føles som jeg har en "date" med bandet :) 

Anonymkode: 3aba4...be4

Tusen takk for gode og fine svar! :) Jeg kommer nok til å grue meg litt, men det bruker jeg alltid å gjøre til slike ting, men så blir de alltid dritbra uansett, jeg bare klarer ikke å overbevise meg selv om det i forkant. 

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden var jeg sammen med en som spilte i et band. Ofte var jeg med på konserter. Når konserten begynte og kjæresten var på scenen var jeg jo i publikum og som regel alltid alene og på ukjente steder. Følte litt på det i starten at jeg var alene og om folk la merke til det. Men det virket ikke som noen gjorde det. Folk er opptatt av seg og sitt. Man kommer gjerne lett i prat med folk og når konserten begynner spiller det jo ingen rolle om man er alene :)

Bedre å gå alene og kanskje syns det er litt ubehagelig frem til konserten starter enn å la vere å gå og angre :) det er ingen skam å gå alene :)   

Anonymkode: b1cef...bca

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på konsert alene. Det var veldig kjekt, og tror ikke noen tenkte over at jeg var der alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...