Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Vi skal snart i ringseremoni for et familiemedlem som snart er ferdig med master og bortsett fra at vi skal møte opp i finstasen og med blomster, lurer jeg på om det er andre tradisjoner forbundet med dette. Er det vanlig å kjøpe en gave i tillegg til blomster? 

Takker så mye for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg var deg ville jeg stått over hele "ringseremonien"!  Jeg synes det er latterlig å pynte seg med utdannelsen sin.  For det er akkurat hva man gjør når man kjøper seg en kandidatring. 

AnonymBruker
Skrevet

Slike fester er helt unødvendige

Anonymkode: 94f85...8b1

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette?

Anonymkode: 68481...a01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig med gave. Forsåvidt ikke med blomster heller - i alle fall ikke på universitetet hvor jeg tok min grad og hadde min ringfest :-)

Anonymkode: 19cf7...0a7

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet

Jeg ville kjøpt en liten gave. 

Dette er en stor dag for et ungt menneske som har fullført en lang og god utdanning, da kan man koste på seg en liten ekstra oppmerksomhet.

Skrevet

Jeg ville kjøpt en liten gave.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk til de som ga konstruktive svar.

Min mening om selve festen kan jeg bare legge til side, da dette er snakk om min egen søster. Kan ikke droppe den fordi JEG synes ringen i seg selv er fjåsete.

Selve festen fortjener alle som har tatt master synes nå jeg.

Endret av Surikatta
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det holder med blomst. Du trenger egentlig ikke ha med blomst heller, men det kan jo være hyggelig

Anonymkode: 82516...059

AnonymBruker
Skrevet

Blomster er bra. Enig i at fest/seremoni også er på sin plass. Men jeg håper de ikke er så tåpelige at de bærer ringen på seg alltid etterpå.. Antagelig er det en mastergreie - de som tar doktorgrad etterpå går i mindre grad med ring, tror jeg. Som doktor er det jo publikasjonene som teller. 

Anonymkode: 3f6ec...62b

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Her er det tydeligvis variasjoner.

Innen naturvitenskaplige fag var praksis en gang at det ikke nødvendigvis var fest, men at ringen i praksis bæres 24/7.

Selv fikk jeg ringen i gave av min far.

Anonymkode: 3778e...547

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullfører mastergrad om noen få måneder, og har aldri hørt om dette. Kan jeg få gaver for å få mastergrad?!

Anonymkode: 95bbb...cf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2018 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Jeg fullfører mastergrad om noen få måneder, og har aldri hørt om dette. Kan jeg få gaver for å få mastergrad?!

Anonymkode: 95bbb...cf0

Nei, ringen må man kjøpe selv. Men det er vel omtrent ingen utdanninger som har ring. 

Anonymkode: 8899d...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...