Gå til innhold

Bivirkninger av Naproxen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har skikkelige menssmerter i dag, og har Naproxen liggende, som jeg aldri har prøvd før. Vanligvis holder jeg meg til Ibux, men siden Naproxen er spesielt mot menssmerter tenkte jeg de kunne prøves ut. Saken er at jeg alltid er overnervøs for bivirkninger når jeg skal ta en pille for første gang. Så jeg lurte på hvilke, om noen, bivirkninger du får av Naproxen?

Anonymkode: 0461f...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det står mye i pakningsvedlegget. Den viktigste bivirkningen er magesår, men det skal som regel et langvarig forbruk til. Unngå å ta tablettene på tom mage. 

Anonymkode: 82e02...fe4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står mye i pakningsvedlegget. Den viktigste bivirkningen er magesår, men det skal som regel et langvarig forbruk til. Unngå å ta tablettene på tom mage. 

Anonymkode: 82e02...fe4

Har naturligvis lest pakningsvedlegget, men var mer interessert i å høre hva "folk flest" opplever av bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har naturligvis lest pakningsvedlegget, men var mer interessert i å høre hva "folk flest" opplever av bivirkninger.

Det er jo det som står i pakningsvedlegget. Vanligste og mindre vanlige bivirkninger. Det gir et mye bedre svar enn du vil få her på kg, om du får svar her blir det mye mer random og ikke nødvendigvis svar på hva du vil oppleve (f.eks sjeldne bivirkninger som du ikke vil oppleve).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever ingen bivirkninger av Naproxen. Mener å huske at de har relativt like virkestoffer som Ibux, så hvis du fint tåler Ibux bør du ikke bekymre deg.

Anonymkode: 0c121...e8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, BeautyBox skrev:

Det er jo det som står i pakningsvedlegget. Vanligste og mindre vanlige bivirkninger. Det gir et mye bedre svar enn du vil få her på kg, om du får svar her blir det mye mer random og ikke nødvendigvis svar på hva du vil oppleve (f.eks sjeldne bivirkninger som du ikke vil oppleve).

Om jeg var fornøyd med informasjonen i pakningsvedlegget og ikke ville ha andres erfaringer, så ville jeg ikke laget denne tråden. 

Ellers: tusen takk til dere som svarer ordentlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verken jeg eller min søster har opplevd bivirkninger av det produktet.

Anonymkode: c073e...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har skikkelige menssmerter i dag, og har Naproxen liggende, som jeg aldri har prøvd før. Vanligvis holder jeg meg til Ibux, men siden Naproxen er spesielt mot menssmerter tenkte jeg de kunne prøves ut. Saken er at jeg alltid er overnervøs for bivirkninger når jeg skal ta en pille for første gang. Så jeg lurte på hvilke, om noen, bivirkninger du får av Naproxen?

Bivirkningene leser du om på pakningsvedlegget eller på felleskatalogen.no

De to legemidlene har samme eller omtrent samme virkestoff og tilhører gruppen NSAIDs.

Anonymkode: 1d498...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bivirkningene leser du om på pakningsvedlegget eller på felleskatalogen.no

De to legemidlene har samme eller omtrent samme virkestoff og tilhører gruppen NSAIDs.

Anonymkode: 1d498...40d

Jeg gjentar: jeg er ute etter andres erfaringer, ellers ville denne tråden vært unødvendig. Fint om dere kan slutte å mase om pakningsvedlegget nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever ikke noen bivirkninger, annet enn litt vondt i magen om jeg tar de på tom mage og over flere dager. Men jeg har hatt magesår og tåler derfor NSAIDS litt dårligere. Men når det er som verst så bruker jeg det for det, men passer på å spise samtidig eller like før. 

Bivirkningene er de samme som ibux og andre NSAIDS. 

Anonymkode: 70070...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ut til at ingen her på kg har hatt noe særlig bivirkning - mange har ingen bivirkninger. Så kjør på! 

Selv har jeg ikke prøvd, har minimalt med menssmerter, så klarer meg fint uten. Men dersom jeg hadde hatt hadde jeg nok ikke stusset. Det er jo ikke akkurat snakk om langtidsbruk. 

Anonymkode: 142e4...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse

Jeg hadde ingen bivirkninger annet enn at eggløsningen uteble, da naproxen hemmer eggløsningen. Så kjør på! De er fantastiske. Jeg brukte de sammenhengende i 5 år, men det anbefales ikke av helsevesenet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Jeg hadde ingen bivirkninger annet enn at eggløsningen uteble, da naproxen hemmer eggløsningen. Så kjør på! De er fantastiske. Jeg brukte de sammenhengende i 5 år, men det anbefales ikke av helsevesenet.:)

Oi, det viste jeg ikke, kan man ikke bli gravid når man går på dem da? Står det på pakken??

Anonymkode: 03250...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det viste jeg ikke, kan man ikke bli gravid når man går på dem da? Står det på pakken??

Er ikke alle som mister eggløsningen, men de aller fleste gjør det. Er et stoff i naproxen som kan hemme eggløsningen, og siden det skjedde med meg så skjer det sikkert med flere også. Legen min frarådet meg å bruke det når jeg skulle begynne å planlegge graviditet. 1 måned etter at jeg sluttet på det så kom eggløsningen som normalt. Søk det opp på google så får du lest litt om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder vel ibux også blant annet. Så er ikke anbefalt for dem som prøver tror jeg. 

Anonymkode: 142e4...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg jobber i helsesektoren uten å si tittel, men jeg har aldri hørt at naproxen hemmer eggløsning. Det det er en stuidie på er at det kan sette ned sædkvaliteten på guttebarn, altså om du bruker det når du er gravid. man skal pgså være forsiktig NSAIDs preparetaer om man har mageproblemer eller andre helse tilstander.

naproxen er ikke"laget" for menssmerter, men er ett godt alternativ og fungerer ofte bedre enn paracet.

jeg ville ikke vært bekjymret. bruk i vei. men begrens bruken til menstrasjonsperioder.  har du mage/tarm prodlemer skal du ikke bruke NSAIDs.

Anonymkode: 57421...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk menssmerter et par runder I fjor, og for hver runde tok jeg bare én tablett fordi det funket fjell. Ingen bivirkninger. Kanskje helst ta tablett med litt mat (ikke på tom mage, tablett kan bli hardt for magen) og drikk rikelig med vann.

Anonymkode: b9225...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lilleprinsesse skrev:

Er ikke alle som mister eggløsningen, men de aller fleste gjør det. Er et stoff i naproxen som kan hemme eggløsningen, og siden det skjedde med meg så skjer det sikkert med flere også. Legen min frarådet meg å bruke det når jeg skulle begynne å planlegge graviditet. 1 måned etter at jeg sluttet på det så kom eggløsningen som normalt. Søk det opp på google så får du lest litt om det. :)

Skjønner ikke hva annet som evt kan brukes som virker, jeg er helt avhenavhengig av Naproxen pga smærter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva annet som evt kan brukes som virker, jeg er helt avhenavhengig av Naproxen pga smærter.

Hvis du har så sterke mensensmerter så bør du bli undersøkt av en lege, ved vanlig mens uten sykdom så skal paracet fungere mer en nok. Ved veldig sterke smerter så kan det skyldes kvinnesykdommen Endometriose eller Adenomyose. Da kan en få andre smertestillende på resepter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...