AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #41 Skrevet 10. mars 2018 Vi er jo forskjellige som personer. Noen er veldig flinke problemløsere. En viktig egenskap i arbeidslivet er å gjenkjenne situasjoner som man allerede har vært borti, og å anvende opparbeidet kunnskap og erfaringer på å løse en problemstilling man har foran seg. Så finnes det noen personlighetstyper som ikke klarer å se sammenhengen mellom en problemstilling og andre ting man har gjort tidligere, dersom den nye problemstillingen avviker marginalt fra tidligere erfaringer. Så jeg tipper, uten at jeg vet mer om saken enn det lille du har skrevet, at problemet egentlig ikke handler om antall telefoner totalt sett, men om at du må bli flinkere til å forstå helheten i en problemstilling på jobb og gjenkjenne tidligere erfaringer som du kan bruke for å løse problemstillingen. Anonymkode: dbe36...9db 1
sonush Skrevet 11. mars 2018 #42 Skrevet 11. mars 2018 Jeg er sykepleier som jobber med barn. Hvis de er alene på rommet, mens mamma eksempel er ute og lufter seg, så gir jeg ringesnor og sier, er det noe så er det bare å ringe. Dette gjelder kun de som er gammel nok til å være alene. Stortsett så går det greit, men så har vi noen som ringer for alt, så du det snør ute, jeg er tørst, når kommer mamma, kan du bytte DVDen, det klør i ryggen, får lyst til å ta fra dem ringesnora (men gjør det ikke, plutselig så er det noe). Poenget er at selv om man er på tilbudsida, så kan det noen ganger bli for mye. 1
SunnivaOslo Skrevet 11. mars 2018 #43 Skrevet 11. mars 2018 6 timer siden, sonush skrev: Jeg er sykepleier som jobber med barn. Hvis de er alene på rommet, mens mamma eksempel er ute og lufter seg, så gir jeg ringesnor og sier, er det noe så er det bare å ringe. Dette gjelder kun de som er gammel nok til å være alene. Stortsett så går det greit, men så har vi noen som ringer for alt, så du det snør ute, jeg er tørst, når kommer mamma, kan du bytte DVDen, det klør i ryggen, får lyst til å ta fra dem ringesnora (men gjør det ikke, plutselig så er det noe). Poenget er at selv om man er på tilbudsida, så kan det noen ganger bli for mye. Dette er jo noe helt annet....eller prøvde du deg på satire? 3
sonush Skrevet 11. mars 2018 #44 Skrevet 11. mars 2018 9 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Dette er jo noe helt annet....eller prøvde du deg på satire? Det var ikke forsøk på satire. Jeg sammenligner heller ikke barnas behov mot voksne. Det var kun et forsøk på å poengtere at selv om man er på tilbudsida, så kan det noen ganger bli for mye. En annen eks. Har vi en ny ansatt, så sier man jo, lurer du på, så er det bare å spørre. Blir man spurt flere ganger i timen, så er jo det slitsomt. Som ny ansatt så må man jo spørre og lære, men igjen sier jeg, noen ganger blir det for mye.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #45 Skrevet 11. mars 2018 5 timer siden, sonush skrev: Jeg er sykepleier som jobber med barn. Hvis de er alene på rommet, mens mamma eksempel er ute og lufter seg, så gir jeg ringesnor og sier, er det noe så er det bare å ringe. Dette gjelder kun de som er gammel nok til å være alene. Stortsett så går det greit, men så har vi noen som ringer for alt, så du det snør ute, jeg er tørst, når kommer mamma, kan du bytte DVDen, det klør i ryggen, får lyst til å ta fra dem ringesnora (men gjør det ikke, plutselig så er det noe). Poenget er at selv om man er på tilbudsida, så kan det noen ganger bli for mye. For en latterlig sammenligning. Et sykt barn kan ikke sammenlignes med en voksen arbeidstaker. Anonymkode: 069a8...6ea 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå