Gå til innhold

Dere som har folk boende under dere, hvor mye hører dere til de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig. Jeg har aldri hatt noen bo under meg før. Nå bor en jente over meg og jeg hører når hun går over gulvet, tisser (hører ikke når hun bæsjer heldigvis) når hun drar ned i toalettet (hører når vannet går igjenom rørene i boden) har besøk, har på musikk eller TV litt høyt, lukker dører, dusjer og synger.

Jeg bare lurer på om hun hører når jeg dusjer, tisser, har besøk, lukker dører osv? Eller hører man mindre  når man bor i andre etasje?

Anonymkode: 3a0a1...a8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte like mye oppover der jeg bodde sist. Vi testet! 

Jeg måtte bytte soverom, for jeg hørte jo at de småsnakket når de la seg, og at de hadde seg. Det ville jeg ikke høre på.. Hørte at de gikk på badet, men ikke hva de gjorde. De hørte jeg dro opp, men ikke mer enn det. Hørte når vasken på kjøkkenet gikk, eller de hadde besøk. Alt mulig egentlig. Er det lytt en vei, så kan du nok regne med at det er lytt den andre veien også.

Anonymkode: f4f62...9d0

• Liker 2
Skrevet

Jeg hører når de kommer hjem, og innimellom når de sitter i sofaen med tv i helgen. Det er de over jeg hører hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Hører ingenting til de under oss, hører av og til litt til de som bor over oss, men det er sjeldent. Det er når barna hopper fra noe (sofaen eller noe) og bomser ned på gulvet. Er veldig lite lytt her. Gammel bygård fra 1800 tallet, men den er jo selvsagt oppusset mange ganger siden det...

Anonymkode: fbfa0...924

Skrevet (endret)

Har en som bor under meg, men hører svært lite til han. Hvor mye man hører kommer nok an på hvor lytt det er. Bor i en nyere leilighet og er heldigvis ikke særlig lytt her, men vet ikke hvor mye han hører til meg da

Jeg føler man hører mer om man har folk boende over seg enn under seg. Kan være jeg tar feil

Endret av smalls
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har folk boende over og under meg, de over hører jeg kun når de støvsuger eller mister ting i gulvet. De under kan jeg aldri huske å ha hørt noe til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han som bor under hører vi sjeldent men de som bor over bråker ekstremt, kvinnen traver frem og til bake. Spesielt etter ungenes leggetid så hun vekker minstemann ofte. 

Anonymkode: cc4de...e60

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bodde tidligere hørte vi ingenting til naboen under annet enn da han vasket klær, de over og ved siden av hørte vi veldig mye til. Husker at han under oss lurte på om vi i det hele tatt noen gang var hjemme, for han var vant til å høre tung gange, toalettbesøk, TV og alt fra de som bodde der før oss, mens han aldri hørte oss. Så noen er nok bare høylytte i alt de gjør. 

Her jeg bor nå hører jeg når de over er oppe på toalettet om natten, støvsuger, bruker vaskemaskinen elskyvedørsgarderoben over soverommet mitt eller når de bruker vann ettersom rørene går i veggene mine. Hører 20-åringen i huset veldig godt når han går, de andre hører jeg ikke med mindre de krangler og skriker. 

Ut ifra hva de har sagt hører de ikke noe til meg. Jeg har vært redd for å ha tv’n for høyt f.eks fordi de har soverom rett over meg, men det eneste de har hørt er hunden min bjeffe om det ringer på - eller den gangen en mann bare valset inn! 

Det er som regel mer lytt nedover enn oppover. Lyden bærer i vegger og gulv, så jeg tviler på at hun hører deg tisse. Men at du har besøk og slikt tror jeg nok hun hører ettersom det virker til å være rimelig lytt hos dere. 

Anonymkode: 297c3...70e

Skrevet

Jeg hatt folk boende over og under meg, men tror det høres mer ned enn opp. Så kommer det veldig an på hvem som bor over deg. Er personen høylytt og tar ikke særlig hensyn, så har det mye å si

Han som bodde over meg før hadde for å vane å smelle med dører, skuffer og skap. Det hørtes god ned til meg. Han spilte også høy musikk og spilte tvspill med høy lyd på. Som igjen hørtes godt ned til meg. Støvsuger og vaskemaskin hørte jeg og. Hørte når hsn gikk på gulvet, men ofte løp han. Hun som bodde ved siden av meg hørte nesten aldri noe til hun over

Nå bor det dame med 2 barn under meg. Hører når hun lukker ytterdøren og når ungene roper, herjer, leker og gauler. Hører ikke så mye ellers

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører bare de som bor under meg. Hører dem prate, lukke skuffer og skap, se TV, nyse, prumpe, egentlig alt. De over hører jeg kun støvsuger og vaskemaskin. Har spurt de under meg flere ganger om jeg bråker (jeg jobber til litt rare tider, så var redd jeg vekket dem om natten og slikt), men de sier at de ikke hører annet enn vaskemaskinen, støvsugeren og hvis jeg mister noe i gulvet. 

Anonymkode: 85cc5...42b

Gjest Fjelldronning
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare nysgjerrig. Jeg har aldri hatt noen bo under meg før. Nå bor en jente over meg og jeg hører når hun går over gulvet, tisser (hører ikke når hun bæsjer heldigvis) når hun drar ned i toalettet (hører når vannet går igjenom rørene i boden) har besøk, har på musikk eller TV litt høyt, lukker dører, dusjer og synger.

Jeg bare lurer på om hun hører når jeg dusjer, tisser, har besøk, lukker dører osv? Eller hører man mindre  når man bor i andre etasje?

Anonymkode: 3a0a1...a8c

Vi bodde i en 4 mansbolig før. Vi bodde oppe, og de nede hørte litt av det vi sa når vi sto bort med pipen. Om vi kranglet, da hørte de oss godt, visst nok. Vi bor i enebolig nå, heldigvis :) 

AnonymBruker
Skrevet

I en nyere leilighet bør du ikke høre noen av dem

Anonymkode: 9ccf5...77c

AnonymBruker
Skrevet

Hører vaskemaskin og prat jeg selv om det er gnske nytt.

Anonymkode: 10f42...ebf

AnonymBruker
Skrevet

Hører kun at de under meg pusser opp. Hører aldri noen vanlige lyder.

Anonymkode: dca2e...b55

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hører bare de som bor under meg. Hører dem prate, lukke skuffer og skap, se TV, nyse, prumpe, egentlig alt. De over hører jeg kun støvsuger og vaskemaskin. Har spurt de under meg flere ganger om jeg bråker (jeg jobber til litt rare tider, så var redd jeg vekket dem om natten og slikt), men de sier at de ikke hører annet enn vaskemaskinen, støvsugeren og hvis jeg mister noe i gulvet. 

Oi, der du bor må det være utrolig lytt :ohmy: hvert fall siden du hører de prompe

Skrevet

Har bodd med folk både over og under meg. Veldig sjelden jeg har hørt noe fra de under. De over hørte jeg mye mer fra, når de gikk over gulvet, hadde på tv høyt, hadde høylydte gjester. Og mye lyder fra badet før rørene ble byttet ut. Ble veldig lite rør-lyder etter at borettslaget renoverte rørsystemet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, smalls skrev:

Oi, der du bor må det være utrolig lytt :ohmy: hvert fall siden du hører de prompe

Hører bare mannen prompe, altså, ikke kvinnen. Han er i det hele tatt fryktelig bråkete. Raper, harker opp spytt, snyter seg som en elefant og slikt. Men ja det er temmelig lytt. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker at enkelte her har det utrolig lytt når jeg leser hva dere hører.

Her er det veldig lytt. Dårlig isolert. Gammelt borettslag. Iskalde leiligheter.

Har en nabo på siden, og over meg. Fra sidenabo hører jeg støvsuging, snakking, musikk. Jeg hører ikke vaskemaskin hans. Har lurt på om han kan høre vaskemaskin min eller tørketrommel og om jeg kan vaske klær sent.

Fra de over hører jeg ikke mye, annet enn når de skyller ned eller dusjer.

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk, hører dem aldri.

Anonymkode: 6c13c...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Bodde øverst i en tomannsbolig og hørte alt som foregikk nede. Nå bor jeg i blokk og hører at naboene lever, men heldigvis ikke like ille som i forrige bolig.

Anonymkode: e6c54...ff7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...