Gå til innhold

Tispe eller Hannhund?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min søster har en Chihuhua, Det er en langhåret gutt. Og hu leste også om det der. At de som er langhåret er ofte snillere og roligere. Også guttene er roligere enn tispene. 

Meen, hvordan er dette med Pomeranian? 

Eller en Pomchi?

Da jeg vurderer denne hunden, vil jeg gjerne vite hvilken kjønn som er mest en kosegris! :laugh:

Gjerne om du har noe du liker/ ikke liker ved disse hundene/ rasene også.

Er også oppvokst med hund, så vet hvor mye mosjon, tur, tid, oppmerksomhet, kjærlighet osv. Hunder er tidkrevende, noe jeg er klar over. Men likevel ønsker jeg meg en liten kosegris? Selv om en hund trenger mye mosjon, betyr det ikke at den trenger å ligge i gangen og ikke være kosete og glad i mennesker. 

- Ikke heng deg opp i alt annet. Svar på spm mitt.

Endret av Babysjuk321
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting med kjønn å gjøre, kun lynne og individuelle forskjeller. Begge rasene røyter som faen, og det liker jeg ikke

Anonymkode: ccdd0...36e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har hverken med kjønn eller lengde på hår å gjøre. Det heter forresten tispe og hannhund, ikke jente og guttehund.

Det som er viktig å tenke på når man skal ha hund, er hvor mye tur går du? Så velger du en hund som trenger like mye tur som det. Kjøper du en hund som trenger mer aktivitet både fysisk og psykisk enn hva du kan gi, så får du potensielt en hund som kjeder seg og kan få dårlig oppførsel. Skal du ha en kosehund, så se på de rasene som ligger under Selskapshunder, men ikke glem at den trenger tur, mental trening og kos og kjærlighet, alle hunder trenger det.

Anonymkode: 09fce...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du burde få deg hund når du er så uvitende. 

Anonymkode: e8703...fc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Langhåret snillere og roligere enn korthåret»? 😂😂 gjør hunden en tjeneste å ikke skaff deg en. Man skal ikke skaffe seg hund med den innstilling at de skal være soffahunder. En liten hund trenger like mye tur og hjernetrim som en stor. Er en grunn til at man ser mange nervevrak og irritable små vrengte polvotter, de får ikke nok stimuli i det hele tatt fordi folk skaffer dem i den troen at «de bare skal sitte på fanget å se søte ut» 

Anonymkode: c4b19...2b4

AnonymBruker
Skrevet
On 3/10/2018 at 10:46 AM, Babysjuk321 said:

Min søster har en Chihuhua, Det er en langhåret gutt. Og hu leste også om det der. At de som er langhåret er ofte snillere og roligere. Også guttene er roligere enn jentene. 

Meen, hvordan er dette med Pomeranian? 

Eller en Pomchi?

Da jeg vurderer denne hunden, vil jeg gjerne vite hvilken kjønn som er mest en kosegris! :laugh:

Gjerne om du har noe du liker/ ikke liker ved disse hundene/ rasene også.

Det er ingenting som heter Pomchi.... 

og det er null evidens for at langhåret chihuahua har bedre lynne enn korthåret. Derimot har chihuahua en rekke medfødte problemer som hjertefeil, vannhode, syringomyeli, patellaluksasjon og medfødte levershunter.... om du tenker at du skal bli en ansvarlig hundeeier engang i fremtiden, burde disse sykdommene oppta deg mer enn pelslvalitet og fancy konstruerte navn på blandinger av ulike raser.

Anonymkode: 5b657...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...