Gå til innhold

Da var tiden kommet igjen... gave til barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er muligens litt tidlig ute, og det finnes allerede flere tråder. Likevel vil jeg ha litt oppdatert informasjon så jeg håper dere svarer. Det er garantert også flere der ute som lurer på det samme.

Minsten er snart ferdig i barnehagen etter 5 år i den samme barnehagen. Eldre søsken har også stortrivdes der.

Kort og godt. Jeg vil gjerne gi gave, men... En ting jeg ikke kommer til å gi er personlig gave til alle ansatte. Fordi ungen har ikke hatt de like lenge. Klar over at tid ikke betyr noe. Men jeg synes det blir vanskelig med personlig gave når man ikke kjenner alle like godt, eller ikke har personlige ting å skrive på kortet. Da blir det mer å gi for og gi, uten mening. En idé hadde vært felles gave som konfekt. Dette har vi gitt tidligere så det er ikke like risky. 

Men, og nå vil det garantert være enkelte som kommer til å reagere. Jeg har tenkt på å gi en gave til muligens to av de ansatte, det er ca 10/15 ansatte med vikarer. Det blir litt som i barnebursdag, alle eller ingen, eller max 2 fra gruppen. Ikke har jeg tenkt å gi det lille personlige kortet med en liten gave foran hele barnehagen, så tror dere jeg kan gjøre det? Eller er dette totalt uhørt? De vet selv at ungen har blitt veldig glad i dem. 

Anonymkode: 95a3f...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er helt fint👍 Vi gav ett epletre til hele barnehagen (avklart med styrer) og personlig gave til bare en av de ansatte som vi(barnet) hadde ett spesielt forhold til

Skrevet

Gi gave i barnehagen??? Er det ikke nok at de får lønn?

AnonymBruker
Skrevet

Da satser jeg på at det ikke blir noen sure miner, og gir til de to. 

Vil gjerne ha innspill fra bhg ansatte. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å gi gave når barnet slutter? 

Anonymkode: 17c73...e95

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk hver enkelt ansatt på gruppa en gave fra alle barn med foreldre...samlet inn penger.

Anonymkode: 98e57...f82

Gjest making.a.mess
Skrevet

Det er alltids noen foreldre eller FAU som tar initiativ til slikt her, så får vi andre en melding om sum. Den er stort sett 100,-.

Det er enkelt og greit. Bortsett fra det så er jeg ikke så engasjert i det gavegreiene altså. Det er 30 barnehagebarnbursdager i året, 24 familiemedlemmer og av og til noen vennebursdager.. dette med gaver utenom aller nærmeste familie har jeg mistet all engasjement for siden det er noe hele tiden. Idesenteret er tomt og interessen borte. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, O.G. skrev:

Gi gave i barnehagen??? Er det ikke nok at de får lønn?

Gå og legg deg 

Anonymkode: 8cd70...a62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga ingenting... Blir litt voldsomt om alle skal gi personlige gaver. Da bør man heller gå sammen og spleise på en felles gave.

Anonymkode: 84f60...900

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå og legg deg 

Nei, vet du hva! Det konsumet vi har her i Norge er helt utrolig. For å ikke snakke om hvor kostbart ALT skal være. Hva med å skrive et kort med gode ord eller holde en fin tale? Hva betyr mest? 

De ansatte får lønn og bhgplassen koster i overkant av 3000kr (for ikke å glemme alle feiringer som krever noe ekstra; Lucia, karneval, juletrefest osv.)

By the way, jeg jobber selv i skolen og ville heller hatt en personlig hilsen hvor gjerne eleven setter ord på hvordan tiden på skolen har vært (istedenfor x antall gavekort på kino eller Platekompaniet)

Anonymkode: b555c...122

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå og legg deg 

Du er rapportert.

AnonymBruker
Skrevet

Kjempefint. Håper jeg får gave til sommeren også for å ha utført jobben min som jeg har valgt selv og lønnes godt for.

Anonymkode: ba27a...585

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt en eske konfekt og et kort med bilde av barnet hvor vi takker for oss i en fin tekst. Lager kort selv, kjøper konfekt. En gest.

En gest jeg satte veldig pris på selv, var da ene av damene på avdelingen sendte postkort hjem til alle barna "sine" fra ferie. Utrolig koselig!

Anonymkode: 209f3...449

AnonymBruker
Skrevet

uting synes jeg

Anonymkode: 1dfe1...a8e

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Her fikk hver enkelt ansatt på gruppa en gave fra alle barn med foreldre...samlet inn penger.

Anonymkode: 98e57...f82

Hæ??? De får jo lønn for pokker!

Anonymkode: ba875...203

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

og?

Anonymkode: 1dfe1...a8e

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er muligens litt tidlig ute, og det finnes allerede flere tråder. Likevel vil jeg ha litt oppdatert informasjon så jeg håper dere svarer. Det er garantert også flere der ute som lurer på det samme.

Minsten er snart ferdig i barnehagen etter 5 år i den samme barnehagen. Eldre søsken har også stortrivdes der.

Kort og godt. Jeg vil gjerne gi gave, men... En ting jeg ikke kommer til å gi er personlig gave til alle ansatte. Fordi ungen har ikke hatt de like lenge. Klar over at tid ikke betyr noe. Men jeg synes det blir vanskelig med personlig gave når man ikke kjenner alle like godt, eller ikke har personlige ting å skrive på kortet. Da blir det mer å gi for og gi, uten mening. En idé hadde vært felles gave som konfekt. Dette har vi gitt tidligere så det er ikke like risky. 

Men, og nå vil det garantert være enkelte som kommer til å reagere. Jeg har tenkt på å gi en gave til muligens to av de ansatte, det er ca 10/15 ansatte med vikarer. Det blir litt som i barnebursdag, alle eller ingen, eller max 2 fra gruppen. Ikke har jeg tenkt å gi det lille personlige kortet med en liten gave foran hele barnehagen, så tror dere jeg kan gjøre det? Eller er dette totalt uhørt? De vet selv at ungen har blitt veldig glad i dem. 

Kan dere ikke slutte å smiske med barnehagepersonellet for å visere dere frem? 

Skal dere gi til barnehagen så får dere søren meg gi julegave og sommer gave til postmannen, søppelkjøreren, brøytebilsjåføren, avisbudet, og ikke minst renholdspersonalet både i bhg og på jobben. Hvordan ville det ikke sett ut om disse streika? Den dagen det blir slutt på disse trådene og på demonstrasjonssmiskingen fra enkelte foreldre så skal jeg heise flagget. 

Anonymkode: 35a06...1a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og lønnen den er høy? Far i telefon sier "de jobber jo bare i barnehage" Henter barnet etter stengetid. En blir alltid glad for en oppmerksomhet når et barn slutter. Men vi liker og å høre i en hektisk hverdag at dere er fornøyd med jobben vi gjør. Det setter jeg høyt. 

Anonymkode: 0f356...3d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lønn, gave trenger jeg ikke. Hvis det er noe du har lagt merke til som du synes er bra vil jeg gjerne høre det enten det gjelder ditt barn eller noe annet. Si ifra hvis noe skurrer, si ifra hvis noe gleder. 

Anonymkode: cb063...ac1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...