AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Vi har en litt tungsolgt leilighet. Vi vet det da det tok lang tid og flere prisjusteringer de andre gangene den er solgt. Vi tenker nå på å kjøpe oss hus, og da må vi jo selge denne. Vi har igjennom bekjente fått et "bud" (det er ikke skriftlig eller bindende enda) på en god pris vi kunne tenke oss å selge for, men problemet er jo at vi ikke har kjøpt noe nytt enda. Vi skal kjøpe hus denne gangen så ser jo for oss at vi kommer til å bruke lang og god tid på det. Veldig kjedelig å kjøpe "feil" fordi man følte seg presset på tid. Hadde du ventet og potensielt mistet denne kjøperen, eller hadde du hoppet på det og fått presset på seg om å finne et hus? Selge leiligheten for å leie noe i mellomtiden? Det blir jo også veldig stress med to flyttinger og vi er avhengige av å finne noe i nærheten av barnehagen.... What to do? Anonymkode: 7a305...326
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Om dere har en tungsolgt leilighet så ville jeg tatt budet. Da vet dere også hvor mye dere har å kjøpe for. Dere burde allerede nå begynt å sondere terrenget for hus. Sjekk beliggenhet og hva som finnes (prismessig) i det området dere ønsker mht barnehage. Om dere kjøper hus først og blir sittende med en ekstra leilighet dere ikke får solgt, kan bli tyngre enn å leie en periode. Hvor lett er det å få kjøpt hus? Dette spiller også inn på vurderingen. Anonymkode: 34c20...8f4 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om dere har en tungsolgt leilighet så ville jeg tatt budet. Da vet dere også hvor mye dere har å kjøpe for. Dere burde allerede nå begynt å sondere terrenget for hus. Sjekk beliggenhet og hva som finnes (prismessig) i det området dere ønsker mht barnehage. Om dere kjøper hus først og blir sittende med en ekstra leilighet dere ikke får solgt, kan bli tyngre enn å leie en periode. Hvor lett er det å få kjøpt hus? Dette spiller også inn på vurderingen. Anonymkode: 34c20...8f4 Det har vi gjort i et halvt år uten å ha funnet noe vi kunne tenke oss, så jeg tenker at dette kommer tila ta tid. Ikke veldig lett det heller. Vi tenker jo at vi potensielt skal bo der til vi må flytte på gamlehjem så det er veldig viktig at huset er "riktig". Vil jo ikke la denne potensielle kjøperen gå, men SÅ vanskelig å vite hva som er lurest... TS Anonymkode: 7a305...326
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Hvorfor har dere lagt leiligheten ut for salg om dere ikke har et/flere hus i sikte? Anonymkode: 34c20...8f4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere lagt leiligheten ut for salg om dere ikke har et/flere hus i sikte? Anonymkode: 34c20...8f4 Vi har ikke lagt den ut for salg, vi har bare snakket om å selge den, og så kom det en fyr på banen... TS Anonymkode: 7a305...326 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 Jeg ville solgt, puttet mest mulig på lager og leid en leilighet i grei avstand fra barnehagen en stund. Anonymkode: 75f98...b90 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 Hvis dere er veldig kresne og absolutt må ha drømmehuset, så ville jeg ikke solgt. Det lønner seg helt klart å selge først hvis dere har en tungsolgt leilighet, men det hjelper jo lite hvis ingenting er bra nok for dere Anonymkode: a9ef7...a44 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere er veldig kresne og absolutt må ha drømmehuset, så ville jeg ikke solgt. Det lønner seg helt klart å selge først hvis dere har en tungsolgt leilighet, men det hjelper jo lite hvis ingenting er bra nok for dere Anonymkode: a9ef7...a44 ja vi er på utkikk etter noe spesielt, men har da inntrykk av at de fleste som kjøper seg hus bruker i alle fall et år på det... TS Anonymkode: 7a305...326 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 Hva er grunnen til at den en vanskelig å selge? Jeg kjøpte også en leilighet for endel år siden, som da ikke var blitt solgt og satt ned i pris. Jeg pusset og endel småting, og fremstilte den på en ny måte. da jeg solgte den igjen i fjor var det stor interesse og den ble solgt over takst etter første visning.... Anonymkode: 48b30...7ef 2
Mmmwhatever Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 Jeg ville i alle fall fått en megler eller to til å se på leiligheten før jeg bestemte meg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at den en vanskelig å selge? Jeg kjøpte også en leilighet for endel år siden, som da ikke var blitt solgt og satt ned i pris. Jeg pusset og endel småting, og fremstilte den på en ny måte. da jeg solgte den igjen i fjor var det stor interesse og den ble solgt over takst etter første visning.... Anonymkode: 48b30...7ef planløsning, det er vanskelig/dyrt å endre. Vinninga går opp i spinninga om vi skulle gjort noe. Flere av kvadratmeterne er også under bakkeplan, så det er jo mindre attraktivt. TS Anonymkode: 7a305...326
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 Du kan ikke vite om den er tungsolgt akkurat når du skal selge. Derfor ville jeg ventet til etter huset var kjøpt. Jeg kjenner 3 stk som har kjøpt nytt nå, men ikke får solgt leiligheten/en av leilighetene som må selges for å få råd til den nye boligen. De leier dem ut og skal prøve igjen til sommeren og høsten, det gikk fint for bankene. Anonymkode: 323ef...29d
solmåneogstjerner Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja vi er på utkikk etter noe spesielt, men har da inntrykk av at de fleste som kjøper seg hus bruker i alle fall et år på det... TS Anonymkode: 7a305...326 Nei. De fleste gjør nok ikke det. Se etter god beliggenhet, så kan dere evt bygge om/på etterhvert. Jeg ville tatt budet, og evt leid et år, hvis det er så vanskelig å finne et hus. 2
cattleya Skrevet 11. mars 2018 #14 Skrevet 11. mars 2018 16 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Nei. De fleste gjør nok ikke det. Se etter god beliggenhet, så kan dere evt bygge om/på etterhvert. Jeg ville tatt budet, og evt leid et år, hvis det er så vanskelig å finne et hus. De fleste jeg kjenner gjør også det. Kanskje et Oslofenomen, det er utrolig få eneboliger ute, så man bruker laaaang tid. Jeg tror jeg ville solgt og så leid noe. Ja kjipt å flytte flere ganger med barn, men det kan være verd det. 3
Gjest Mysticgirl Skrevet 11. mars 2018 #15 Skrevet 11. mars 2018 Hadde definitivt solgt og heller leid noen år til jeg fant huset jeg ville bo i. For tenk om du ikke får solgt?
Gjest Saul Skrevet 11. mars 2018 #16 Skrevet 11. mars 2018 Jeg hadde også solgt nå og evt. leid i mellomtiden. Men det er fordi jeg er pyse på sånt..
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #17 Skrevet 12. mars 2018 Jeg har fulgt med snart ett år på boligmarkedet der jeg bor. Skal kjøpe noe større. Og her er det helt klart best utvalg av boliger tilsalgs på våren. Så kan jo være dette gjelder der dere bor også. Spør en lokal megler, også om problemstillingen, og om det vil være mer boliger tilsalgs på våren. Da er kanskje sjansen større i de nærmeste månedene for å finne Huset med stor H Anonymkode: 60549...a4e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #18 Skrevet 12. mars 2018 On 11.3.2018 at 11:42 AM, cattleya said: De fleste jeg kjenner gjør også det. Kanskje et Oslofenomen, det er utrolig få eneboliger ute, så man bruker laaaang tid. Jeg tror jeg ville solgt og så leid noe. Ja kjipt å flytte flere ganger med barn, men det kan være verd det. Jeg bor også i Oslo og er ikke kjent med at folk bruker lenger til på eneboliger enn leiligheter. Anonymkode: 6d52f...c01
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #19 Skrevet 12. mars 2018 Mitt råd er IKKE selg, men heller bo der til dere finner det riktige huset. Når man er på utkikk etter hus, så tar det alt fra 2mnd til 2 år. Snakker av erfaring. Vi har leid en stund nå, og vi angrer bittert på at vi solgte før vi kjøpte. Vi kaster penger ut av vinduet og det er en ond sirkel man ikke lett kommer seg unna fra. Ts, tenk dere veldig godt om. Anonymkode: 876db...0ef 3
happiest Skrevet 12. mars 2018 #20 Skrevet 12. mars 2018 Jeg ville solgt til de. Dere kan jo avtale overtakelsesdato slik at dere har litt tid på dere til å finne hus, evt. et sted å leie i mellomtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå